Connect with us

Αμαρουσίου

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι

Published

on

Παρέμβαση στις εργασίες της εκδήλωσης του Συνδέσμου Βιώσιμης Ανάπτυξης Πόλεων (ΣΒΑΠ) και του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης με τίτλο: «Τα Μητροπολιτικά έργα Β.-Β.Α. τομέα Αττικής», στο Δημοτικό Θέατρο Πεύκης έκανε η Επιτροπή Αγώνα κατά της μετεγκατάστασης του καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι.

Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε τα εξής: “Τα τελευταία χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις που έχουν περάσει, γίνεται μια συνεχής και έντονη προσπάθεια για να νομιμοποιηθεί και να γίνει εφικτή η μεταφορά του ΚΑΖΙΝΟ Πάρνηθας στο Μαρούσι, στο κτήμα Δηλαβέρη, στην διασταύρωση της οδού Σπύρου Λούη με την Λ. Κηφισίας απέναντι από το GOLDEN HALL. Στο σχέδιο μεταφοράς του καζίνο περιλαμβάνεται επιπλέον η δημιουργία ξενοδοχείου, εμπορικού κέντρου και χώρων αναψυχής. Η κυβερνητική αυτή επιλογή απαιτεί νέο πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής της Αγίας Φιλοθέης Αμαρουσίου και ανασχεδιασμό του κόμβου της Λ. Κηφισίας για την δημιουργία ειδικής εισόδου στην εγκατάσταση.

Στην προοπτική αυτή είναι αντίθετοι με ψηφίσματά τους οι όμοροι Δήμοι του Βόρειου Τομέα, η ΚΕΔΕ, η ΠΕΔΑ, ενώσεις και σύλλογοι εργαζομένων και εκπαιδευτικών, σύλλογοι περιβαλλοντικοί, αθλητικοί, εξωραϊστικοί, κάτοικοι και δημότες που βλέπουν με κάθε δυνατό τρόπο να διευκολύνεται ο επενδυτής που τυγχάνει να έχει την ιδιοκτησία του χώρου και να χρειάζεται εύκολη πρόσβαση, χωρίς να υπολογίζονται καθόλου οι συνέπειες στην ζωή όσων κατοικούμε ή εργαζόμαστε σε αυτή την περιοχή.

Δεν είναι μόνο πως ένα καζίνο, η κορωνίδα του τζόγου, από τα όρια του οικιστικού ιστού μπαίνει μέσα στην καρδιά του, δίπλα στις γειτονιές, τα σπίτια, τα σχολεία που μάλιστα απέχουν από το σημείο 300 με 500 μέτρα, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Εξετάζοντας το ζήτημα και από τη σκοπιά της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και κινητικότητας κρίνουμε πως η μετακίνηση του καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι είναι ιδιαίτερα επιζήμια. Πως άλλωστε μπορούμε να κάνουμε λόγο για βιώσιμη αστική ανάπτυξη όταν και πάλι εις βάρος των κατοίκων ευνοούνται με απόλυτο τρόπο οι υπερτοπικές μετακινήσεις και χρήσεις σε ένα ήδη επιβαρυμένο αστικό τοπίο.

Η περιοχή περί την Λ. Κηφισίας έχει ήδη υπερβεί τα όρια κορεσμού σε υπερτοπικές και επιχειρηματικές χρήσεις και η κατοικία που υπάρχει διαρκώς απαξιώνεται. Επιπλέον, η ανάπτυξη νέων μεγάλων εμπορικών χρήσεων θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την βιωσιμότητα των υφιστάμενων εμπορικών κέντρων των όμορων δήμων και συνοικιών.

Η επιβάρυνση του υφιστάμενου κυκλοφοριακού προβλήματος στην Λ. Κηφισίας, αλλά και σε όλους τους κύριους άξονες που οδηγούν σε αυτή, είναι επόμενο να επιδεινωθεί σημαντικά με μία τέτοια εγκατάσταση 24ωρης λειτουργίας όπου προβλέπεται ακόμη και μεταφορά “πελατών” με πούλμαν. Η κυκλοφορία θα διαχυθεί σε μικρότερες οδούς και παρά τις όποιες νέες θέσεις στάθμευσης ανακοινώνονται, οι γύρω δρόμοι θα γεμίζουν ασφυκτικά με οδηγούς που εναγωνίως θα προσπαθούν να σταθμεύσουν κάπου το όχηματά τους.

Η ανάσχεση της εικόνας μιας υπερκορεσμένης πόλης από υπερτοπικές χρήσεις δεν γίνεται προσθέτοντας νέες. Οι κάτοικοι και οι δημότες δεν πρέπει να υπολογίζονται μόνο ως πελάτες των επενδυτικών σχημάτων. Οι ίδιοι έχουν επενδύσει την ίδια τους τη ζωή στην περιοχή, υπολογίζοντας στα δεδομένα που είχαν και την αξίωση που πάντα έχουν από τους εκπροσώπους του πολιτικού κόσμου να προσπαθούν τη ζωή αυτή να την κάνουν καλύτερη για όλους.”

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ