Ελάτε στην παρέα μας

Ασπροπύργου

Παραλία Ασπροπύργου: Θα κατασκευαστεί μια νέα “μικρή πόλη”, με λιμάνι και εργοστάσιο συναρμολόγησης προϊόντων

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένας επιχειρηματικός πολυχώρος που θα λειτουργήσει σαν μια “μικρή πόλη” με εργοστάσιο συναρμολόγησης προϊόντων και δικό του λιμάνι, όπως και ξενοδοχείο, σχεδιάζεται στην Παραλία Ασπροπύργου. Κατά συνέπεια, αναμένεται να αλλάξει ο χαρακτήρας της περιοχής.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα σχέδια της αμερικανικής HIG Capital για να αναπτύξει το mega logistics park στην περιοχή του Ασπροπύργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.gr, το Αμερικανικό fund συζητά με πολυεθνικές εταιρείες για να κλειστούν οι πρώτες συμφωνίες για αποθηκευτικούς χώρους. Πιθανό όνομα της επένδυσης είναι το Hull Logistics City (HLC).

Το ύψος της επένδυσης σταδιακά αυξήθηκε από τα 244 εκατ. ευρώ στα 300 και η εκτίμηση είναι πως θα αυξηθεί περαιτέρω.

Το βασικό επενδυτικό σχέδιο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, ήτοι χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal). Η περιοχή επέμβασης (πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας) έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση δίπλα στα ΕΛΠΕ, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου.

Επιπλέον, όμως, εκτός της λειτουργίας ενός logistics park, πολύ σημαντική θεωρείται η δημιουργία χώρου συναρμολόγησης προϊόντων σε απόσταση βολής από το λιμάνι του Πειραιά, ένας από τους πρώτους στην Ελλάδα. Επίσης στο εγκεκριμένο σχέδιο της στρατηγικής επένδυσης περιλαμβάνεται η ανέγερση και λειτουργία ξενοδοχείου, ιδιωτικής κλινικής, εμπορικών καταστημάτων, χώρων εστίασης, στάθμευσης, ανεφοδιασμού καυσίμων και ξεκούρασης.

Hull Logistics City

Πάντα σύμφωνα με το ypodomes.gr, αυτός ο πολυχώρος ουσιαστικά θα λειτουργήσει σαν μια “μικρή πόλη” με συνδυαστικές λειτουργίες και λιμάνι.

Σημαντικό μέρος της επένδυσης αφορά και το λιμάνι που διαθέτει το ακίνητο. Στην επένδυση προβλέπονται επίσης και ανταποδοτικά οφέλη προς τον Δήμο Ασπροπύργου με την ύπαρξη χώρου πρασίνου.

Η τρέχουσα κατάσταση της επένδυσης

Αυτή την εποχή κυοφορούνται από τη μία οι συμφωνίες με εταιρείες και από την άλλη εκπονούνται όλες οι απαραίτητες μελέτες για να εκδοθούν όλες οι προβλεπόμενες άδειες.

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως οι πρώτες κατασκευές θα ξεκινήσουν το 2025 και η λειτουργία του χώρου θα ξεκινήσει σταδιακά το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027. Άλλωστε, η πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και οι πολλοί διαφορετικοί μισθωτές του χώρου, απαιτούν μια ιδιαίτερα αναλυτική προσέγγιση στην επιτυχία της επένδυσης αυτής.

Το προβλεπόμενο όφελος για την ελληνική οικονομία όταν θα υπάρξει πλήρης λειτουργία εκτιμάται σε 70 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με τις μελέτες, κατά τη διάρκεια των κατασκευών εκτιμάται πως θα υπάρξουν 3.900 θέσεις εργασίας και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας θα ανοίξουν 1.200 νέες θέσεις εργασίας, οι περισσότερες εκ των οποίων από την ευρύτερη περιοχή του Θριάσιου Πεδίου.

Προβλέπονται 122,7 χιλιάδες τ.μ. για εμπορικές χρήσεις, για την φιλοξενία οδηγών 1.400 τ.μ, για εστιατόρια 1.000 τ.μ, 2500 θέσεις στάθμευσης και 10.700 τ.μ. γραφεία αποθηκών.

Οι αποθήκες προβλέπεται να είναι 18μέτρες και οι οροφές τους θα είναι καλυμμμένες με Φωτοβολταϊκά πάνελς που θα προσφέρουν ετήσια ισχύ 175 MW. Τέλος προβλέπονται στα διάφορα κτίρια του ακινήτου 1.400Ο τ.μ. οροφές καλλυμένες με πράσινο.

Η επένδυση έχει ως κίνητρο την fast track αδειοδότηση του ν. 4864/2021. Τα επιμέρους περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα του επενδυτικού σχεδίου καθώς και τα ειδικότερα αιτήματα του επενδυτή θα κριθούν περαιτέρω και θα εξειδικευθούν κατά το στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας. Η επένδυση έχει ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις τον Μάρτιο του 2023.

Σε τοπικό επίπεδο πάντως υπάρχει σοβαρός προβληματισμός για το πώς θα εξελιχτεί το ήδη μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή με την ανάπτυξη τόσο μεγάλων επενδύσεων (η Hull Logistics City δεν είναι η μόνη), καθώς ένα εξαιρετικό κρίσιμο έργο, ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά, έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο των δημόσιων έργων.

Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με νέα γέφυρα. Εκτός αυτού, η έκταση έχει μέτωπο προς τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας και λιμάνι για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης, στα βόρεια, συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, δηλαδή με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ