Ειδήσεις
Ένα «smart» μουσείο που συνδυάζει γαστρονομία και ιστορία σχεδίασαν μαθητές του 2ου ΓΕΛ Πυλαίας
Ένα καινοτόμο μουσείο γαστρονομίας σχεδίασαν μαθητές του 2ου ΓΕΛ Πυλαίας, εμπνευσμένοι από τους πολλούς και διαφορετικούς λαούς και πολιτισμούς που έχουν αφήσει το στίγμα τους στη Θεσσαλονίκη. Η φιλοδοξία τους είναι να καταφέρουν να συνδυάσουν την ιστορία με τη γαστρονομία, ώστε ο επισκέπτης να μάθει διάφορους πολιτισμούς, αλλά παράλληλα να δοκιμάσει και μερικά από τα «signature» πιάτα τους. Οι μαθητές συνεργάστηκαν για το πρότζεκτ «Γεύσεις Ιστορίας – Tastes of History» στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα – διαγωνισμό Μαθητική Εικονική Επιχείρηση του Junior Achievement Greece.
Ένα από τα στοιχεία που κάνει αυτό το μουσείο ακόμα πιο ξεχωριστό είναι πως χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες, όπως αυτή της επαυξημένης πραγματικότητας (VR), για να κάνει την εμπειρία πιο διαδραστική και απολαυστική. Μάλιστα, η προσθήκη της δοκιμής πιάτων αλλά και διαδραστικών τεχνολογιών ίσως είναι και το «κλειδί» για να γίνουν τα μουσεία πιο ενδιαφέροντα, ειδικά για πολλά παιδιά που βρίσκουν συχνά, πως τα μουσεία ιστορίας είναι ολίγον τι …βαρετά και χρειάζονται κάτι διασκεδαστικό για να τους τραβήξει την προσοχή.
«Θέλουμε να συνδυάσουμε την τεχνολογία με ρεαλιστικά εκθέματα και γι’ αυτό έχουμε φτιάξει ένα 3D πλάνο. Φανταστήκαμε πώς θα ήταν ένας χώρος που θα λειτουργεί πολύ με την τεχνολογία RFID, που κυκλοφορείς με μια κάρτα μέσα στον χώρο του μουσείου, υπάρχουν αισθητήρες που σκανάρουν την κάρτα και προβάλλονται βιντεάκια κείμενα κ.ά.», εξήγησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η καθηγήτρια Γιάννα Ζιώγα, η οποία μαζί με την υποδιευθύντρια Βαρμπομπίτη Λία είναι οι υπεύθυνες καθηγήτριες για την ομάδα.
Μπαίνοντας στον χώρο του μουσείου, ο επισκέπτης θα περνάει από διάφορα δωμάτια, το καθένα αφιερωμένο σε κάποιον άλλο λαό, και θα υπάρχουν περιοδικές εκθέσεις για την εκάστοτε κουζίνα ανά διαστήματα. «Σκεφτήκαμε οι χώροι να έχουν στρωμένα τραπέζια που θα σε μεταφέρουν στην εποχή, θα είναι τοποθετημένα δηλαδή σε ένα ιστορικό πλαίσιο» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ζιώγα. Διευκρίνισε δε, πως εστιάζουν στην ιστορία -δεν είναι για μόνο για το φαγητό, αλλά είναι μια εμπειρία που σου δίνει μνήμες και ιστορική γνώση.
Η ομάδα απαρτίζεται από εννέα παιδιά, εκ των οποίων τα οκτώ φοιτούν στη Β’ Λυκείου και το ένα στη Γ’ Λυκείου. Παρόλο που το σχολείο συμμετέχει για πρώτη φορά στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», οι μαθητές κατάφεραν να σχεδιάσουν ένα ιστορικό μουσείο με μοντέρνο και διαδραστικό χαρακτήρα, ειδικά για τα μέτρα της Ελλάδας, και ζητούν την ψήφο του κοινού για το «Γεύσεις Ιστορίας – Tastes of History», μέσα από την πλατφόρμα jagreece.org/promovoting/, που θα μείνει ανοιχτή μέχρι τις 30 Απριλίου για το βραβείο «Public Choice Award».
Το «Junior Achievement Greece», που ιδρύθηκε το 2005 και είναι μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Εκπαίδευσης και Επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide υλοποιεί προγράμματα που βοηθούν νέους να εξοικειωθούν με τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά εργασίας. Το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» δίνει ώθηση στα παιδιά να μάθουν πώς «στήνεται» μια επιχείρηση αλλά και να εξοικειωθούν με τα νέα τεχνολογικά και περιβαλλοντολογικά στάνταρ, στα οποία υποχρεούνται να ανταποκρίνονται οι σημερινές επιχειρήσεις.
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ειδήσεις5 days ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις4 days ago
Διόδια: Σε ποιες περιοχές αυξάνονται
-
Κεντρικό Θέμα3 days ago
ΣΤΑΣΥ για το συμβάν στον συρμό του ΗΣΑΠ: Στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών – Αναζητείται το αίτιο