Ειδήσεις
Alarm Phone: «Οι ελληνικές αρχές είχαν ειδοποιηθεί πολλές ώρες νωρίτερα»
Την ώρα που συνεχίζονται οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό εκατοντάδων ανθρώπων που παραμένουν αγνοούμενοι, αυξάνεται η κριτική για τη διαχείριση του πολύνεκρου ναυαγίου από τις ελληνικές Αρχές.
Υπενθυμίζεται πως το Λιμενικό υποστήριξε από την πρώτη στιγμή πώς δεν παρενέβη καθώς οι μετανάστες δεν ζητούσαν βοήθεια. Ωστόσο, όπως υποστηρίζεται είχε ειδοποιηθεί ήδη από την Τρίτη – 24 ώρες πριν το ναυάγιο – ενώ ήταν σε όλους ξεκάθαρο πως επρόκειτο για σκάφος σε κίνδυνο.
Αναφορικά με το αν ζητούσα ή όχι να διασωθούν, η Alarm Phone εξηγεί πως οι άνθρωποι αυτοί γνωρίζουν «για τις φρικτές και συστηματικές πρακτικές απώθησης που εφαρμόζουν οι ελληνικές αρχές, πρακτικές που εγκρίνονται από την ΕΕ». Όπως προσθέτει, η Ελλάδα έχει γίνει η «ασπίδα της Ευρώπης», όπως σημείωσε κάποτε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αποτρέποντας βίαια τους ανθρώπους που κινούνται.
Συνεχίζοντας τις αιχμές, αναφέρει πως οι οι ελληνικές αρχές «έσπευσαν να δικαιολογήσουν δημόσια την αποτυχία τους να διασώσουν» μετά την ανατροπή του αλιευτικού σκάφους, αν και είχαν ειδοποιηθεί πολλές ώρες νωρίτερα πως επρόκειτο για σκάφος σε κίνδυνο.
Επίσης, η Alarm Phone υποστηρίζει ότι κι οι ευρωπαϊκές αρχές θα μπορούσαν να είχαν στείλει επαρκείς ομάδες διάσωσης, όμως δεν το έκαναν «γιατί η επιθυμία τους να αποτρέψουν τις αφίξεις ήταν ισχυρότερη από την ανάγκη να σώσουν εκατοντάδες ζωές».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Alarm Phone
Στα ανοικτά των ελληνικών ακτών, ένα μεγάλο ψαροκάικο ανατράπηκε. Φοβόμαστε ότι εκατοντάδες άνθρωποι έχουν πνιγεί. Χθες, 13 Ιουνίου 2023, είχαμε ειδοποιήσει το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα στις 16:53 CEST για αυτό το σκάφος σε κίνδυνο, καθώς ο κόσμος μας είχε καλέσει για βοήθεια. Οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με πληροφορίες και η Ιταλία και η Μάλτα, είχαν ήδη ειδοποιηθεί αρκετές ώρες νωρίτερα. Οι ελληνικές και άλλες ευρωπαϊκές αρχές γνώριζαν λοιπόν πολύ καλά αυτό το υπερπλήρες και ακατάλληλο πλωτό πλοίο. Δεν ξεκίνησε επιχείρηση διάσωσης. Τα ξημερώματα σήμερα, 14 Ιουνίου 2023, το σκάφος ανατράπηκε.
Ήδη τις ώρες που ακολούθησαν αυτή τη θαλάσσια καταστροφή, το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα έχει αρχίσει να δικαιολογεί την αποτυχία του να βοηθήσει, με το επιχείρημα ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνδυνο δεν ήθελαν να διασωθούν στην Ελλάδα.
Ρωτάμε: Γιατί οι άνθρωποι στη θάλασσα φοβούνται τόσο πολύ να συναντήσουν ελληνικές δυνάμεις;
Είναι επειδή οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνηση γνωρίζουν για τις φρικτές και συστηματικές πρακτικές απώθησης που εφαρμόζουν οι ελληνικές αρχές, πρακτικές που εγκρίνονται από την ΕΕ. Η Ελλάδα έχει γίνει η «ασπίδα της Ευρώπης», όπως σημείωσε κάποτε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φον ντερ Λάιεν, αποτρέποντας βίαια τους ανθρώπους που κινούνται.
Οι άνθρωποι που κινούνται γνωρίζουν ότι χιλιάδες έχουν πυροβοληθεί, χτυπηθεί και εγκαταλειφθεί στη θάλασσα από αυτές τις ελληνικές δυνάμεις. Γνωρίζουν ότι η συνάντηση με την Ελληνική Ακτοφυλακή, την Ελληνική Αστυνομία ή την Ελληνική Συνοριοφυλακή σημαίνει συχνά βία και ταλαιπωρία. Οφείλονται σε συστηματικές απωθήσεις που τα σκάφη προσπαθούν να αποφύγουν την Ελλάδα, πλέουν σε πολύ μεγαλύτερες διαδρομές και διακινδυνεύουν ζωές στη θάλασσα.
Ως Alarm Phone, έχουμε τεκμηριώσει αναρίθμητες περιπτώσεις απωθήσεων και επίσης περιπτώσεις όπου υπερπλήρη σκάφη ανατράπηκαν επειδή έκαναν μεγαλύτερες διαδρομές, προσπαθώντας να αποφύγουν τις ελληνικές δυνάμεις. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι ένα σκάφος που βρισκόταν σε κίνδυνο στις 22 Μαΐου 2023, νότια της Μεθώνης και απωθήθηκε 524 χιλιόμετρα στα τουρκικά ύδατα. Μερικοί από τους ανθρώπους αυτής της υπόθεσης εξακολουθούν να είναι φυλακισμένοι στην Τουρκία.
Επιπλέον, το Alarm Phone έχει τεκμηριώσει πώς οι επιβάτες ενός άλλου μεγάλου σκάφους που είχε επίσης αναχωρήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης, απήχθησαν βαθιά μέσα στη ζώνη Έρευνας και Διάσωσης της Μάλτας και ρυμουλκήθηκαν πίσω στη Λιβύη στις 23 Μαΐου 2023, όπου φυλακίστηκαν. Οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνηση γνωρίζουν ότι πρέπει να ταξιδέψουν όσο πιο μακριά μπορούν για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να αποφύγουν τις επαναπροωθήσεις ή τις ανατροπές.
Μετά την ανατροπή του αλιευτικού σκάφους, οι ελληνικές αρχές έσπευσαν να δικαιολογήσουν δημόσια την αποτυχία τους να διασώσουν. Η πραγματικότητα είναι ότι είχαν ειδοποιηθεί πολλές ώρες πριν ανατραπεί το σκάφος και είχαν ενημερωθεί από διάφορες πηγές ότι επρόκειτο για σκάφος σε κίνδυνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο βρίσκονταν το Λιμενικό Σώμα και ένα αεροσκάφος της Frontex. Οι ευρωπαϊκές αρχές θα μπορούσαν να είχαν στείλει επαρκείς ομάδες διάσωσης χωρίς καθυστέρηση. Δεν το έκαναν γιατί η επιθυμία τους να αποτρέψουν τις αφίξεις ήταν ισχυρότερη από την ανάγκη να σώσουν εκατοντάδες ζωές.
Σταματήστε να κατηγορείτε τους ανθρώπους που κινούνται επειδή προσπάθησαν να ξεφύγουν από τη βία σας!
Σταματήστε να κατηγορείτε τους ανθρώπους που κινούνται για τον δικό τους θάνατο!
Σταματήστε τις ανατροπές, τερματίστε τον θάνατο στη θάλασσα, γκρεμίστε τα σύνορα της Ευρώπης
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα5 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα5 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις3 εβδομάδες ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ειδήσεις2 εβδομάδες ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Αφιερώματα2 έτη ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Ανακοινώσεις4 μήνες ago
Κ.Δ.Α.Π. Υμηττού: Ξεκίνησαν οι εγγραφές με Voucher μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το σχολικό έτος 2024 – 2025