Connect with us

Ειδήσεις

Τραγωδία στα Τέμπη: Επεκτείνονται οι έρευνες – Τα βασικά σημεία της κατάθεσης του σταθμάρχη

Published

on

Συνεχίζονται εντατικά οι έρευνες για την ανίχνευση της αλήθειας όσον αφορά το “τις πταίει” για το τραγικό συμβάν της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.

Την αναβάθμιση των ερευνών για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δρομολόγησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος έχει οριστεί από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ως υπεύθυνος για την εποπτεία του συνόλου των ερευνών.

Μετά την απολογία και την προσωρινή κράτηση του σταθμάρχη, λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης, ζήτησε να συγκληθεί άμεσα η Ολομέλεια του Εφετείου Λάρισας, προκειμένου να ανατεθεί σε εφέτη-ανακριτή η έρευνα για την ανείπωτη τραγωδία.

Η έρευνα, η οποία θα ανατεθεί με την επικείμενη απόφαση της Ολομέλειας των Εφετών σε ανώτερο δικαστικό, θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση και θα ελεγχθούν τα πάντα, οι συνομιλίες με τους άλλους σταθμάρχες που έχουν δει και το φως της δημοσιότητας, καθώς και αν υπήρξαν ευθύνες από τους μηχανοδηγούς, οι οποίοι, δυστυχώς, δεν βρίσκονται πια στη ζωή και είναι ανάμεσα στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος.

 

Ξεχωριστή έρευνα για τα έργα

Παράλληλα, και με αφορμή την επιστολή του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, διατάχθηκε ξεχωριστή έρευνα της Δικαιοσύνης για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου με έλεγχο των συμβάσεων, γιατί δεν προχώρησαν, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν, γιατί δεν τηρήθηκαν χρονοδιαγράμματα και ποιοι ευθύνονται για όλα αυτά. Η έρευνα ανατέθηκε στον οικονομικό εισαγγελέα.

Στην επιστολή του, ο πρωθυπουργός ζήτησε αναβάθμιση της έρευνας στη Λάρισα στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο και έρευνες σε βάθος για τις καθυστερήσεις στα έργα από τη Δικαιοσύνη πριν ακόμα ολοκληρωθεί η έρευνα της Ειδικής Επιτροπής εμπειρογνωμόνων, το πόρισμα της οποίας, όπως αναφέρει, θα διαβιβαστεί στη Δικαιοσύνη.

 

Η κατάθεση του σταθμάρχη

Στη χθεσινή κατάθεσή του, ο σταθμάρχης Λάρισας δήλωσε κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.

Ο 59χρονος ισχυρίστηκε πως είχαν σημειωθεί επτά διαφορετικές προβληματικές καταστάσεις – βλάβες στο σιδηροδρομικό δίκτυο πριν τη φονική σύγκρουση. Ο φόρτος αυτός φέρεται να του δημιούργησε μεγάλο άγχος.

Παράλληλα, ανέφερε πως για τουλάχιστον μισή ώρα ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης. Πράγματι, όπως φαίνεται από το φύλλο παρουσίας βαρδιών που αποκάλυψε η «Κ», μέχρι τις 11 το βράδυ προβλεπόταν η παρουσία δύο σταθμαρχών.

Με βάση, λοιπόν, τα στοιχεία που προκύπτουν από το φύλλο με τις βάρδιες, στο κάδρο των ερευνών φέρεται να μπαίνει και έτερος σταθμάρχης, η βάρδια του οποίου ξεκινούσε στις 2 το μεσημέρι και τελείωνε στις 11 το βράδυ. Για μία ώρα, από τις 10 μέχρι τις 11, θα έπρεπε να βρίσκεται στο πόστο του, μαζί με τον 59χρονο. Σύμφωνα με πληροφορίες, έφυγε περίπου μισή ώρα πριν από την λήξη της βάρδιας του, αφήνοντας μόνο του τον κατηγορούμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στις βάρδιες που είχαν βγει για τον Μάρτιο, ο 59χρονος ήταν εφεδρικός σταθμάρχης ή βοηθός σταθμάρχη στο σταθμό του Παλαιοφαρσάλου. Δημιουργείται, λοιπόν, το ερώτημα πώς γίνεται να αφέθηκε μόνος του, να είναι ο βασικός δηλαδή σταθμάρχης την 28η Φεβρουαρίου.

Το χαρτί με τις βάρδιες παρέδωσε στην ανακρίτρια και ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλων, ο οποίος θεωρείται μάρτυρας «κλειδί» και κατέθεσε για πάνω από 2 ώρες μετά την προφυλάκιση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας. Ο έμπειρος αυτός άνθρωπος πήγε στη Λάρισα, αφού είχε λήξει η βάρδιά του και είχε ήδη σημειωθεί το δυστύχημα, και έμεινε με τον 59χρονο μέχρι και την προσαγωγή του από τους Αστυνομικούς.

Τέλος, σημειώνεται πως εξετάζεται τόσο το καταγραφικό του ενός τρένου που εντοπίστηκε, όπως και το καταγραφικό σηματοδότησης που κατασχέθηκε στο σταθμό της Λάρισας και στο οποίο έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις στον σιδηροδρομικό σταθμό όσο και οι επικοινωνίες των σταθμαρχών.

 

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ