Βουλή
Ερώτηση του ΚΚΕ για την ειδική αγωγή
Eρώτηση για τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή κατέθεσαν στον Υπουργό Παιδείας οι Βουλευτές του ΚΚΕ κ.κ. Γιάννης Γκιόκας, Χρήστος Κατσώτης, Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, Νίκος Καραθανασόπουλος Γιώργος Λαμπρούλης και Διαμάντω Μανωλάκου.
Οι Βουλευτές παρατηρούν τα εξής στο κείμενο της ερώτησης: “Έχει μπει το 2014 και η κατάσταση στις δομές Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία, ΚΕΔΔΥ κ.α.) παραμένει εκρηκτική.
Τα κενά σε εκπαιδευτικούς, σε ειδικό εκπαιδευτικό, σε ειδικό επιστημονικό και σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό ανέρχονται σε χιλιάδες. Δεν υπάρχουν τα απαραίτητα Μέσα για τη μεταφορά των μαθητών. Οι υπάρχουσες μονάδες Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης δεν επαρκούν.
Πάνω από 185 χιλιάδες παιδιά με αναπηρία είναι κυριολεκτικά κλεισμένα μέσα στο σπίτι τους, δεν παρακολουθούν καμία μορφή εκπαίδευσης και αγωγής.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε και το φαινόμενο μαθητές να εγγράφονται στα σχολεία και να αδυνατούν να παρακολουθήσουν.
Η κυβέρνηση, αντί λύσει το πρόβλημα με μόνιμους διορισμούς, αντί να ιδρύσει Ειδικά Σχολεία, προχωρά σε προσλήψεις συμβασιούχων εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΠΑ και σε προσλήψεις ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, μέσω των προγραμμάτων 5μηνης εργασίας του ΟΑΕΔ.
Το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό που θα προσληφθεί μέσω του ΟΑΕΔ θα αμείβεται με τον πενιχρό μισθό των 490 ευρώ και μάλιστα χωρίς ένσημα, για μόλις 5 μήνες. Πρόκειται κυριολεκτικά για εργασιακές σχέσεις γαλέρας.
Στ’ αλήθεια, τι εκπαιδευτικό έργο μπορεί να προσφέρει ένας εργαζόμενος μέσα σε 5 μήνες; Και με τι κουράγιο; Μόλις θα αρχίσει να προσαρμόζεται στο περιβάλλον ενός Ειδικού Σχολείου, μόλις αρχίσει να γίνεται αποδεκτός από ένα παιδί με αυτισμό, θα απόλύεται! Πρακτικά, δεν θα προλάβει να προσφέρει καν εκπαιδευτικό ή επιστημονικό έργο.
Επιπλέον, κριτήριο για την πρόσληψη μέσω ΟΑΕΔ αποτελεί το χρονικό διάστημα της ανεργίας. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να μην προσληφθούν όσοι εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Ουσιαστικά, οδηγούνται στην απόλυση εργαζόμενοι με μεγάλη εμπειρία στο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
Πρόκειται για προγράμματα ανακύκλωσης της ανεργίας, που αντικαθιστούν τη μόνιμη εργασία με ελαστικές σχέσεις, που έχουν τραγικές συνέπειες στα παιδιά με αναπηρία, στις οικογένειές τους, συνολικότερα στην Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση, στα εργασιακά δικαιώματα.
Είναι φανερό ότι Κυβέρνηση-Ε.Ε. θέλουν να τελειώνουν με τα δημόσια Ειδικά Σχολεία, με τις δημόσιες μονάδες Ειδικής Αγωγής. Αυτή είναι η περιβόητη στρατηγική της δήθεν ένταξης και αποασυλοποίησης της Ε.Ε. Η Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση να μετατραπεί από υποχρέωση του κράτους σε εμπόρευμα, μέσω επικίνδυνων κι ευκαιριακών προγραμμάτων, τη στιγμή που απαιτείται να ενισχυθεί με τη δημιουργία νέων ειδικών σχολείων”.
Στη συνέχεια οι Βουλευτές ρωτάνε τον Υπουργό τι μέτρα θα πάρει για:
– Να γίνουν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν κανονικά και με πλήρη πρόγραμμα όλα τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη Να καλυφθούν πλήρως όλα τα παιδιά από δημόσια μέσα μεταφοράς με όρους ασφάλειας και χωρίς επιβάρυνση των γονιών τους.
– Να ιδρυθούν νέες μονάδες ειδικής αγωγής για να βρουν θέση σε αυτά όσα παιδιά την έχουν ανάγκη.
– την άμεση επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών, για δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για τους όλους τους μαθητές.