Αγίας Παρασκευής
Δήμος Αγ. Παρασκευής: Ο Β. Ζορμπάς δίνει απαντήσεις για την κατάσταση στον Τομέα Καθαριότητας
Αναφορικά με το θέμα που έχει προκύψει στον τομέα της καθαριότητας έκανε δήλωση ο Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής κ. Βασίλης Ζορμπάς.
Ο ίδιος δίνει εξηγήσεις σχετικά με την απόφαση των υπαλλήλων να απέχουν από τις υπερωρίες και αναφέρει αναλυτικά:
“Αγαπητοί μου συμπολίτες,
Η Αγία Παρασκευή, είναι ένας Δήμος καθ΄ ομολογία όλων καθαρός, κάτι που πιστοποιείται και από τις βραβεύσεις που έχει επιτύχει τα τελευταία χρόνια από διάφορους φορείς. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, παρουσιάζει μια εικόνα διαφορετική που δεν την τιμά και όλοι βιώνουμε μια καθημερινότητα που δεν αξίζει σε κανένα κάτοικο της πόλης μας. Για αυτήν ακριβώς την εικόνα, επιθυμώ να σας ενημερώσω, καθώς και για τις πρωτοβουλίες που η Δημοτική Αρχή έχει αναλάβει για την οριστική λύση του προβλήματος.
Την τελευταία εβδομάδα, το Σωματείο Εργαζομένων της καθαριότητας του Δήμου αποφάσισε – εν μέσω πανδημίας – να απέχει από τις υπερωρίες και τη νυχτερινή εργασία που απαιτούνται για την έγκαιρη και πλήρη αποκομιδή των απορριμμάτων, με αποτέλεσμα να γίνουμε όλοι μάρτυρες των γεμάτων κάδων και σε κάποιες περιπτώσεις, της μη-έγκαιρης αποκομιδής των σκουπιδιών. Είναι άραγε αυτό ένα πρόβλημα καινούργιο; Πρώτη φορά βιώνει η Πόλη μας αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση;
Στα ερωτήματα αυτά υπάρχουν απαντήσεις, που οι ασχολούμενοι με τα κοινά του Δήμου τις γνωρίζουν, αλλά με εμφανή σημάδια λαϊκισμού προσπαθούν να τις εκμεταλλευθούν πολιτικά, εις βάρος της πόλης αλλά εν τέλει και εις βάρος των ίδιων των εργαζομένων.
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή : Ο λόγος για τον οποίο οι υπάλληλοι καθαριότητας απέχουν από τις υπερωρίες και τη νυχτερινή απασχόληση είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν πληρωθεί κάποιες από τις υπερωρίες τους, αν και ήταν ενήμεροι ότι την 12η Νοεμβρίου θα πληρωθούν με προσωπική εντολή του Δημάρχου.
Οι λόγοι της καθυστέρησης είναι πολλοί: αφενός η έκρηξη της πανδημίας το πρώτο τετράμηνο του έτους και οι αθρόες μειώσεις προσωπικού λόγω της εφαρμογής συστημάτων κοινωνικής απομάκρυνσης καθυστέρησαν την διαδικασία εκκαθάρισης της εν λόγω δαπάνης, ενώ ταυτόχρονα η χρόνια έλλειψη προσωπικού στις Οικονομικές υπηρεσίες επέτεινε την καθυστέρηση.
Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα το οποίο συνέβαλλε στην καθυστέρηση είναι η δεδηλωμένη πρόθεση του Δημάρχου και της Δημοτικής Αρχής για εξορθολογισμό όλων των διαδικασιών που συνεπάγονται αυξημένο δημοσιονομικό κόστος από μηδενική βάση. Στα πλαίσια ενός πλάνου που είχε ορίζοντα δεκατετραμήνου από την ανάληψη των καθηκόντων μας και ολοκληρώνεται στο τέλος Οκτωβρίου, καταφέραμε και ξεριζώσαμε παγιωμένες συντεχνιακές πρακτικές δεκαετιών. Η χρονική συγκυρία δεν είναι συμπτωματική. Η αλλαγή πάντα φέρνει αντίδραση από κάποιους.
Προφανώς ο κάθε πολίτης αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι δυνατόν, ο εκάστοτε Δήμαρχος, αλλά και η πόλη ολόκληρη, να είναι όμηρος συντεχνιακών συμφερόντων, που χρησιμοποιώντας τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των πολιτών επιθυμούν τα ικανοποιήσουν τα δικά τους αδικαιολόγητα συμφέροντα.
Η Δημοτική μας Αρχή, από την πρώτη μέρα της θητείας της μερίμνησε για την ενίσχυση και αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας καθαριότητας διαβλέποντας το σημαντικό ρόλο της για τη πόλη μας, αναλαμβάνοντας τις ακόλουθες πρωτοβουλίες :
* προσλάβαμε 38 άτομα έκτακτου προσωπικού για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις για μια καθαρή και υγιή πόλη,
* σχεδιάζουμε την ανανέωση του στόλου οχημάτων της καθαριότητας μέσω διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια οχημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 2.000.000,00 €,
* μηχανοργανώσαμε την Υπηρεσία με την τοποθέτηση εξοπλισμού και λογισμικού τηλεματικής, ενώ έχει τοποθετηθεί και κάρτα παρουσιών (εισόδου – εξόδου) στην υπηρεσία για όλους τους υπαλλήλους, η οποία μέχρι σήμερα δεν υπήρχε.
* Δρομολογούμε τη μεταστέγαση της Διεύθυνσης Καθαριότητας και του αμαξοστασίου σε νέα θέση, εκτός του αστικού ιστού της πόλης, που θα πληροί όλες τις απαιτήσεις ασφάλειας και υγείας για τους εργαζομένους
* στον νέο οργανισμό θα προβλέψουμε άλλες 26 νέες θέσεις εργατοτεχνικού προσωπικού για την καθαριότητα, έτσι ώστε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα του δημότη ως είναι η απόλυτη υποχρέωσή και προτεραιότητά μας.
Ολοκληρώνοντας, καλώ τους εργαζομένους, εν μέσω πανδημίας, να αναλογιστούν τις ευθύνες τους και να ανταποκριθούν στο κάλεσμα μας ώστε να λυθεί άμεσα το ζήτημα καθαριότητας της πόλης και να αποφευχθεί η περαιτέρω ταλαιπωρία των δημοτών μας, διαβεβαιώνοντάς τους ότι όλα τους τα αιτήματα θα ικανοποιηθούν πλήρως εφόσον είναι νόμιμα.
Εάν εν τέλει, οι εργαζόμενοι επιμείνουν στην απόφασή τους αυτή, την οποία προσωπικά θεωρώ αδικαιολόγητη τη δεδομένη χρονική στιγμή, τότε είμαι υποχρεωμένος να βρω άλλους τρόπους για να φροντίσω την καθαριότητα της Πόλης και να προφυλάξω την υγεία των δημοτών. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως δεν είμαι διατεθειμένος να παρεκκλίνω της ιδεολογικής μου άποψης ότι η καθαριότητα θα πρέπει να είναι δημόσια. Όταν όμως η Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να προσφέρει στους πολίτεςτης το αυτονόητο, τότε απαιτείται να ξεκινήσουν συζητήσεις για εναλλακτικές λύσεις, προκειμένου να μην θέσουμε σε οποιοδήποτε κίνδυνο τους πολίτες της Αγίας Παρασκευής.
Σε όλη την πορεία μου ως Δήμαρχος στήριξα και στηρίζω τον δημόσιο χαρακτήρα της καθαριότητας.Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις. Αναμένω και από τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας καθαριότητας να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων”.