Αθηναίων
“Τα Λογοκριμένα” επιστρέφουν στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια
Ο Δήμος Αθηναίων, δύο χρόνια μετά την πρώτη sold out επιτυχία, φιλοξενεί ξανά στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», την Τρίτη, 5 Απριλίου στις 20:30, «Τα Λογοκριμένα», τη μουσική παράσταση του Δημήτρη Χαλιώτη με τραγούδια που υπέστησαν λογοκρισία από το 1937 μέχρι τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης.
Στη συναυλία, που διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), ο Κώστας Μακεδόνας και η Ρίτα Αντωνοπούλου συναντούν το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής Δήμου Αθηναίων και ερμηνεύουν μία σειρά από σπουδαία τραγούδια που πιάστηκαν στη μέγγενη της λογοκρισίας. Από το ρεμπέτικο μέχρι το λαϊκό και το αστικό τραγούδι. Τραγούδια με την υπογραφή των Θεοδωράκη, Τσιτσάνη, Χατζιδάκι, Βαμβακάρη, Καλδάρα, Ξαρχάκου, Λοΐζου, Σαββόπουλου, Καραΐνδρου, Κηλαηδόνη, Πάνου και άλλων σπουδαίων δημιουργών. Δίπλα τους δύο ηθοποιοί, ο Λεωνίδας Κακούρης και η Ελένη Καρακάση, κρατούν τον ρόλο του αφηγητή ταξιδεύοντας μας στα σκοτεινά χρόνια της μουσικής λογοκρισίας στην Ελλάδα.
Το 1937 το δικτατορικό καθεστώς του Ιωάννη Μεταξά με τους αναγκαστικούς νόμους 445 και 446 διαμορφώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα νομοθετικό πλαίσιο προληπτικής λογοκρισίας στο θέατρο, το τραγούδι και το βιβλίο. Οι μεταξικοί νόμοι περί λογοκρισίας και στη συνέχεια οι αντίστοιχοι των κατοχικών κυβερνήσεων αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία κινήθηκε η λογοκρισία στη μουσική – και στην τέχνη γενικότερα – για τα επόμενα 37 χρόνια, μέχρι δηλαδή την πτώση της Χούντας το 1974. Ακόμα και στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης όμως η λογοκρισία μπορεί να ατονεί, αλλά δεν παύει να υφίσταται. Μέχρι το 1994 που καταργείται οριστικά ασκείται είτε υπογείως με «κόψιμο» τραγουδιών από την κρατική ραδιοφωνία/ τηλεόραση είτε επισήμως με λογοκρισία συγκεκριμένων στίχων τραγουδιών σε δίσκους, που θεωρούνται βλάσφημοι ή ανήθικοι.
Η μουσική παράσταση «Τα Λογοκριμένα» επιχειρεί μία αναδρομή στα 50 και πλέον χρόνια μουσικής λογοκρισίας στην Ελλάδα. Μία επιλογή τραγουδιών που λογοκρίθηκαν, απαγορεύτηκαν, λοιδορήθηκαν και άλλα που κυκλοφόρησαν «κουτσουρεμένα» ή κατάφεραν να ξεγελάσουν τους αρμόδιους με διάφορα τεχνάσματα, βρίσκονται στο επίκεντρο της παράστασης μαζί με προσωπικές μαρτυρίες, ιστορικά στοιχεία και τραγελαφικές αφηγήσεις.
Την ιδέα, τα κείμενα και την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης έχει ο Δημήτρης Χαλιώτης, ενώ τις ενορχηστρώσεις υπογράφει ο Άγγελος Ηλίας.
Ιδέα – Έρευνα – Κείμενα: Δημήτρης Χαλιώτης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Κώστας Μακεδόνας, Δημήτρης Χαλιώτης
Ενορχηστρώσεις – Καλλιτεχνική επιμέλεια Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής: Άγγελος Ηλίας
Επιμέλεια φωτισμών: Περικλής Μαθιέλλης
Επιμέλεια ήχου: Άγγελος Πετκίδης
Οργάνωση παραγωγής: Galaxias Live Productions
Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας, Ρίτα Αντωνοπούλου
Αφήγηση: Λεωνίδας Κακούρης, Ελένη Καρακάση
Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής Δήμου Αθηναίων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τρίτη 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ στις 20:30
Εισιτήρια:
Τιμές εισιτηρίων:
Θέσεις περιορισμένης ορατότητας: €5
Δ’ Ζώνη (Φοιτητικό, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, άνω των 65 ετών): €10
Γ’ Ζώνη: €15
Β’ Ζώνη: €18
Α’ Ζώνη: €20
Διακεκριμένη Ζώνη: €30
Προεδρικό θεωρείο: €40
Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.ticketservices.gr/
Πώληση εισιτηρίων θα γίνεται και δύο ώρες πριν την έναρξη της παράστασης στο θέατρο.
Covid-19:
Σε όλες τις εκδηλώσεις στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» τηρούνται όλα τα ισχύοντα μέτρα κατά της πανδημίας.
Το θέατρο είναι covid free.
Η είσοδος στους χώρους του θεάτρου προϋποθέτει πιστοποιητικό εμβολιασμού (τουλάχιστον 14 ημερών) ή νόσησης (όπως ορίζει η ισχύουσα ΚΥΑ), ενώ πραγματοποιείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Κατά την άφιξή των θεατών στο θέατρο:
· Προς αποφυγή συνωστισμού προτείνεται στους θεατές να προσέρχονται στο θέατρο τουλάχιστον μία (60’) ώρα πριν την έναρξη της παράστασης.
· Κατά την είσοδο τους στο θέατρο να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις.
· Κατά τη διάρκεια της παράστασης οι θεατές κάθονται μόνο στις θέσεις τους και δεν αλλάζουν θέση.
· Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του κοινού στον χώρο της παράστασης, από την είσοδο μέχρι και την έξοδό τους.
· Μετά το πέρας της παράστασης θα γίνεται σταδιακή αποχώρηση από το θέατρο ακολουθώντας τις οδηγίες της ταξιθεσίας.