Ελάτε στην παρέα μας

Γλυφάδας

Νέα Αριστερά Γλυφάδας και Ελληνικού – Αργυρούπολης για την εφηβική βία

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Νέα Αριστερά Γλυφάδας και Ελληνικού – Αργυρούπολης κατηγορεί την κυβέρνηση για συντηρητικές πρακτικές όσον αφορά την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και αντιπροτείνει δικά της μέτρα για την καταπολέμηση του φαινομένου.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

“Η κυβέρνηση έχει επιλέξει να αντιμετωπίσει το οξύ κοινωνικό πρόβλημα της βίας των εφήβων και του σχολικού εκφοβισμού, με ένα μείγμα συντηρητικών πρακτικών και αντιλήψεων «ατομικής ευθύνης», αυστηροποίησης τιμωριών και διευκόλυνσης στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, μεταξύ άλλων.

Είναι ωστόσο επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μια τέτοια λογική οδηγεί αναπόφευκτα στην ανακύκλωση της βίας. Η πολιτεία οφείλει να εστιάσει στην ενδυνάμωση των μαθητών/τριών μέσα στο σχολείο, στην υποστήριξη των οικογενειών και των εκπαιδευτικών, σε κοινωνικές πολιτικές που θα αμβλύνουν τις ανισότητες.

Η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της βίας των εφήβων περνάει μέσα από τα παρακάτω άμεσα μέτρα:

• Ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας για την αναγνώριση και την πρόληψη της βίας.

• Θέσπιση υποχρεωτικού και οριζόντιου μαθήματος συμπεριληπτικής σεξουαλικής εκπαίδευσης και μαθημάτων ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών

• Επαναφορά σχετικών μαθημάτων που η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατήργησε αλλά βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν βαθιά τις έννοιες της βίας, της δημοκρατίας και των κοινωνικών λειτουργιών, όπως η Κοινωνιολογία.

• Και, πάνω από όλα, ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών στήριξης για όλα τα παιδιά, όσα δέχονται αλλά και όσα ασκούν βία. Υπηρεσίες που πρέπει να είναι σε σταθερή και άμεση σύνδεση με το σχολείο και όχι να ενεργοποιούνται ετεροχρονισμένα ως εξωτερικές επιτροπές.

Οι συντηρητικές δυνάμεις μιλούν για επικίνδυνους και έφηβους “δράστες”, μετατρέποντας ένα σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο σε υπόθεση ατομικής ευθύνης τιμωρώντας το με αυστηροποίηση ποινών ενώ την ίδια στιγμή εγκαταλείπουν τα θύματα. Εμείς μιλάμε για αλλαγή πολιτικών με συγκεκριμένες προτάσεις”.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ