Connect with us

Ηρακλείου Αττικής

“Δίκτυο Πολιτών Ηρακλείου Αττικής”: Η πρόταση της παράταξης για τη διάνοιξη της Λ. Κύμης

Published

on

Ζητώντας να μη διχοτομηθεί η πόλη, η παράταξη “Δίκτυο Πολιτών Ηρακλείου Αττικής” καταθέτει τις δικές της προτάσεις σχετικά με τη διάνοιξη της Λ. Κύμης, ένα έργο που έχει απασχολήσει πολύ την περιοχή.

Αναλυτικά η παράταξη καταθέτει τα εξής:

“Δημοσιεύτηκε από την κυβέρνηση η διαδικασία επιλογής αναδόχου ως «ΜΕΛΕΤΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ» και θα προχωρήσει από ότι φαίνεται ταχύτατα το έργο « Διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης» με άμεσες συνέπειες για το Ηράκλειο μιας και ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει μεταξύ άλλων του ότι κόβεται για άλλη μια φορά η πόλη μας στη συμβολή των οδών Μετσόβου, Καλπακίου και Σινώπης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στο σημείο αυτό θα διακοπεί η επικοινωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές του δρόμου ενώ θα υπάρχουν σπίτια που κυριολεκτικά θα κρέμονται πάνω από το δρόμο.

Η ιστορία αυτή μας ξαναφέρνει στην μνήμη το πολύ άσχημο αποτέλεσμα που είχε η Αττική οδός όταν διχοτόμησε το Ηράκλειο και δεν σκεπάστηκε όλο το κομμάτι της αλλά μόνο αυτό που σήμερα βρίσκεται το γήπεδο της Πρασίνου λόφου παρά τις πολλές και έντονες αντιδράσεις των κατοίκων που προέβλεπαν τις μελλοντικές συνέπειες ενός τέτοιου σχεδιασμού.

Αυτό είχε ως συνέπεια την υποβάθμιση ολόκληρης της περιοχής, το κόψιμο της επικοινωνίας και από τις δύο πλευρές, την τρομακτική αύξηση των ρύπων αλλά και τον φοβερό θόρυβο παρά τα παραπετάσματα της Αττικής οδού που καθιστά αδύνατο να μπορούν οι κάτοικοι να βγουν στα μπαλκόνια του σπιτιού τους.

Η διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης είναι ένα θεμελιώδες έργο που μας βρίσκει σύμφωνους για την σκοπιμότητα του μόνο όμως στην περίπτωση που συνδυαστεί με σύγχρονες παρεμβάσεις που θα απαλύνουν τα προβλήματα της πόλης, θα αποκαταστήσουν αδικίες που έχουν γίνει σε αυτή την περιοχή και δεν θα δημιουργήσουν χειρότερα προβλήματα σε μία ήδη πολύ επιβαρυμένη ζώνη.

Στο πλαίσιο αυτό έγινε συνάντηση των επικεφαλής των Δημοτικών παρατάξεων, του Δήμαρχου και εκπροσώπων της επιτροπής κατοίκων στο Υπουργείο υποδομών με τον Υπουργό κ.Καραμανλή, τον Υφυπουργό κ.Καραγιάννη και τη Γεν.Γραμματέα του Υπουργείου.
Στη συνάντηση ακούστηκε η άποψη του Υπουργείου ότι «δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο Γενικό σχεδιασμό και ότι πρόκειται για ένα έργο Εθνικής Σημασίας»

Εκφράστηκε από όλες τις παρατάξεις η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να σκεπαστεί όλο το κομμάτι (Μετσόβου-Καλπακίου και Σινώπης) προκειμένου να μην κοπεί το Παλαιό Ηράκλειο στα δύο και να μην πληγεί καμία οικογένεια από αυτή την εξέλιξη.
Στη συζήτηση αυτή η επικεφαλής του Δικτύου Πολιτών Αιμιλία Τζίβα έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα που αφορούσαν στο έργο και προς μεγάλη μας έκπληξη δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση από τον Υπουργό ο οποίος δεν ήθελε να συζητήσει τίποτα περισσότερο εκτός από το αν υπήρχε εναλλακτική πρόταση από το Δήμο για να σκεπαστεί ένα μόνο μέρος του δρόμου χωρίς καμία περαιτέρω δέσμευσή του-μάλιστα μας ζήτησε να του βρούμε και τα χρήματα για να το κάνει !!!!

Παραθέτουμε παρακάτω τα ερωτήματα που έγιναν από την Αιμιλία Τζίβα

  • Πρόκειται για ένα έργο που έχει σχεδιαστεί πριν το 2001, και ανανεώθηκε το 2014. Έχετε λάβει υπόψη ότι 21 χρόνια μετά η πόλη μας αλλά και οι υπόλοιπες πόλεις από τις οποίες περνάει το έργο έχουν αλλάξει, έχουν άλλα οικιστικά χαρακτηριστικά και σε συνδυασμό με το γεγονός που έχει αποδειχτεί -σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες – ότι οι μεγάλοι οδικοί άξονες αν δεν γίνουν με παράπλευρους σχεδιασμούς δεν λύνουν κατ’ ανάγκη τα προβλήματα των πόλεων;
  • Έχει προβλεφθεί η σύνδεση του δρόμου με μέσα σταθερής τροχιάς;
  • Προβλέπεται να γίνουν διόδια ; (εδώ ο υπουργός έγινε έξαλλος)-να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ένα δημόσιο δρόμο που θεωρητικά δεν πρέπει να έχει διόδια αλλά και η εθνική οδός είναι δημόσιος δρόμος και έχει πάρα πολλά διόδια. Αυτό σε συνδυασμό του ότι αν προβλέπεται κάτι τέτοιο θα επηρεαζόταν στην ουσία ο χώρος που αφορά άμεσα το κομμάτι στο οποίο ξεκινά το έργο.
  • Έχει προβλεφθεί παροχή ηλεκτροδότησης για ηλεκτρικά οχήματα;
  • Υπάρχουν προδιαγραφές χρήσης με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας;
  • Προβλέπεται να αποκατασταθεί ένα τεράστιο ζήτημα αυτό των πράσινων υποδομών σκεπάζοντας ουσιαστικά το κομμάτι που είναι ανοιχτό στην Αττική οδό ως αντισταθμιστικό έργο;
  • Έχουν προβλεφθεί πεζογέφυρες;
  • Τι θα γίνει με τα σπίτια που υπάρχουν σε αυτούς τους δρόμους που στην ουσία θα τα πάρει ο δρόμος;
  • Τέλος το έργο γίνεται με τη μορφή Μελέτη κατασκευή- υπάρχουν περιθώρια να επεξεργαστείτε προτάσεις που στην ουσία δεν αλλάζουν το γενικό σχεδιασμό αλλά απαλύνουν τις ζωές των κατοίκων της πόλης μας;
  • Τι θα γίνει με τους κάτοικους που θα υποβαθμιστεί η ποιοτητα ζωής τους;

Πολλά από τα παραπάνω ερωτήματα μπορεί να έχουν απαντήσεις ή και να έχουν συμπεριληφθεί στο Γενικό σχεδιασμό. Αυτό όμως δεν το μάθαμε ποτέ από τον Υπουργό γιατί στην ουσία δεν ήθελε να συζητήσει τίποτα περισσότερο από το σκέπασμα των 3 δρόμων χωρίς και γι αυτό ακόμη να δεσμευτεί ουσιαστικά.

Ως ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΙΤΩΝ καταθέτουμε την πρότασή μας για το έργο -μια πρόταση που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση μιας συζήτησης για ομόφωνη διεκδίκηση από τις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Πρόκειται για μία πρόταση που έχει τη σφραγίδα ενός νέου επιστήμονα-μηχανικού, κατοίκου της πόλης μας, και συμβολίζει μεταξύ άλλων το πέρασμα σε μία νέα εποχή όπου η νέα γενιά όχι μόνο θα συμμετέχει και θα προτείνει αλλά και θα σχεδιάζει την πόλη που ονειρεύεται, την πόλη που ζει.

Καλούμε τους κατοίκους τους φορείς και τις συλλογικότητες καθώς και τις υπόλοιπες παρατάξεις να συνδράμουν στην όποια βελτίωση της πρότασης και να καταλήξουμε όλοι μαζί σε μία κοινή διεκδίκηση που θα ενώσει το Ηράκλειο μας και θα αποκαταστήσει αντισταθμιστικά αδικίες του παρελθόντος σε βάρος μιας ολόκληρης περιοχής αναβαθμίζοντας την πόλη και δημιουργώντας 65 στρέμματα ενιαίου πρασίνου.

Καλούμε επίσης το Δήμαρχο να συγκαλέσει άμεσα Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα τη Διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης δημιουργώντας παράλληλα διαπαραταξιακή επιτροπή, ώστε ενωμένο το Δημοτικό Συμβούλιο να διεκδικήσει τη συμμετοχή του στην τελική πρόταση του έργου .

 

 

Η ΑΝΑΛΥΣΗ της ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ  για την υλοποίηση αντισταθμιστικών έργων δημόσιου και κοινωφελούς χαρακτήρα

Εξετάζοντας το ρυμοτομικό σχέδιο, σε συνάρτηση με την υφιστάμενη κατάσταση μέσω Google Earth τα πλεονεκτήματα της προτεινόμενης “κάλυψης” του τμήματος της Αττικής οδού είναι τα ακόλουθα:
1.Εφ’ όσον καλυφθεί το συγκεκριμένο τμήμα του κύριου άξονα της Αττικής οδού, θα ενοποιηθούν πλήρως λειτουργικά οι κάτωθι περιοχές πρασίνου:

  • Χώρος πρασίνου, που προβλέπεται (και έχει υλοποιηθεί κατά ένα μέρος) στο ρυμοτομικό σχέδιο, που ξεκινά στη συμβολή των λεωφόρων Κύμης & Πλαπούτα και συνεχίζει νότια των οικοδομικών τετραγώνων Νο 261 & 506 (μέχρι το βόρειο όριο της Αττικής οδού
  • Τα γήπεδα ποδοσφαίρου και τένις.
  • Ο χώρος πρασίνου (μαζί με το πάρκο Φαιστού) που βρίσκεται βόρεια των γηπέδων και εκτείνεται μέχρι τη Λεωφόρο Πλαπούτα και
  • ο χώρος πρασίνου νότια της Αττικής οδού μέχρι τα ΑΒ Βασιλόπουλος (περιλαμβάνεται και το παλιό γήπεδο ποδοσφαίρου,
  • ο χώρος πρασίνου στη συμβολή των οδών Διστόμου και Πρασίνου λόφου,

Δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο πρασίνου και αθλητισμού, συνολικής έκτασης περίπου 65.000 τετραγωνικών μέτρων (65 στρεμμάτων), αναβαθμίζοντας σημαντικά όλες τις γύρω πολεοδομικές ενότητες !!!
(βλ. συνημμένη φωτογραφία Google Earth)

2.Θα περιοριστεί σημαντικά η ηχητική όχληση στις περιξ πολεοδομικές ενότητες του Δήμου, οι οποίες είναι  κατά 50% πιο πυκνοκατοικημένες  με αποτέλεσμα πληθυσμιακά να εξυπηρετήσουν περισσότερους κατοίκους

  • Θα “ενώσει” λειτουργικά και ποικιλοτρόπως την πόλη (ποδηλατόδρομοι, οδοί κυκλοφορίας, πεζόδρομοι, πλατείες κ.λπ.) δύο πολύ πιο πυκνοκατοικημένα τμήματα του Δήμου, με πολύ ηπιότερες κλίσεις.
  • Είναι τεχνικά εφικτή λύση
  • Είχε προβλεφθεί ως λύση κατά τον αρχικό σχεδιασμό της Αττικής οδού, αλλά δεν υλοποιήθηκε .Έτσι θα αποκατασταθεί μία κοινωνική αδικία που είχε γίνει σε βάρος του συνόλου των δημοτών που οχλούνται αδιάλειπτα.
  • Η συνολική έκταση που απαιτείται να καλυφθεί  είναι περίπου 10% μικρότερη, (άρα μικρότερο κόστος).
  • Το νέο τμήμα που θα καλυφθεί, έχει δυνατότητα λειτουργικής ενοποίησής του με το όμορο τμήμα, προσφέροντας πολλές δυνατότητες αξιοποίησής του από το Δήμο.
  • Η υφιστάμενη πεζογέφυρα, θα καταστεί αχρείαστη (θα ενοποιηθεί με το νέο τμήμα που θα σκεπαστεί), με αποτέλεσμα, να υπάρχει η δυνατότητα αποκατάστασης του αρχικού πλάτους της οδού Σαρανταπόρου, το οποίο έχει μειωθεί κατά περίπου 70%, εξαιτίας της ράμπας καθόδου/ ανόδου της εν λόγω πεζογέφυρας.
  • Θα είναι καλυμμένος ολόκληρος ο κύριος άξονας της Αττικής οδού  ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ του κόμβου που θα κατασκευαστεί, γεγονός που συσχετίζει τη συγκεκριμένη περιοχή με την περιοχή του έργου.

Για το ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΙΜΙΛΙΑ ΤΖΙΒΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ
ΦΑΝΗ ΒΕΛΛΙΔΟΥ”

 

 

 
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ