Connect with us

Ηρακλείου Αττικής

Επιτροπή κατοίκων Δεκελείας και Σαλαμίνος του Ηρακλείου Αττικής κατά της μετακίνησης της λαϊκής αγοράς

Published

on

Η Επιτροπή κατοίκων Δεκελείας και Σαλαμίνας του Ηρακλείου Αττικής παίρνει θέση κατά της μετακίνησης της λαϊκής αγοράς της Παρασκευής στην περιοχή.

Η αγορά, που λειτουργεί στις οδούς Κουντουριώτου και Ελευθερίου Βενιζέλου, σχεδιάζεται να μεταφερθεί λόγω έργων ανάπλασης. Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής είναι η μεταφορά της λαϊκής στις οδούς Σαλαμίνος και Δεκελείας, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις από κατοίκους και παρατάξεις.

Η Επιτροπή κατοίκων των δρόμων Δεκελείας και Σαλαμίνας αντιτίθεται στην απόφαση για τη μεταφορά της Λαϊκής. Υποστηρίζουν ότι το έργο έχει σημαντικές ατέλειες και εκφράζει ανησυχίες για την έλλειψη σοβαρών μελετών.
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής, είχε μιλήσει, με σχετική του τοποθέτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, για την καίρια σημασία της ανάπλασης για την πόλη του Ηρακλείου, τονίζοντας ότι οι κάτοικοι της Κουντουριώτου δεν μπορούν να συνεχίσουν να φέρουν το βάρος της λαϊκής αγοράς και για τα επόμενα χρόνια. Δήλωσε, επίσης, ανοιχτός στην επανεξέταση της μεταφοράς, εάν διαπιστωθούν προβλήματα με τη νέα τοποθεσία.

Η θέση της Επιτροπής

«Γιατί βιάζεται ο Δήμαρχος;

Ο Δήμαρχος, δείχνει μια πολύ μεγάλη επιθυμία να αρχίσουν άμεσα τα έργα της οδού Κουντουριώτου, που ψευδώνυμα αναφέρονται σαν ανάπλαση, και αποφάσισε να προβεί σε κάθε ενέργεια, ακόμη και παράνομα, μεταφέροντας την Λαϊκή Αγορά της Κουντουριώτου στους δρόμους Δεκελείας και Σαλαμίνας, της Καναπίτσας. Βάζει τους παραγωγούς της Λαϊκής να σημαδεύουν τους δρόμους, πριν αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, βάζει πινακίδες και ξαναστέλνει τους παραγωγούς να αριθμήσουν τις θέσεις, πριν αποφασίσει για την μεταφορά η Περιφέρεια.

Ο Δήμαρχος αγαπάει το έργο «Ανάπλαση δικτύου κοινόχρηστων χώρων & αστικού πρασίνου οδικού άξονα Κουντουριώτου – Ελ. Βενιζέλου», με προϋπολογισμό 8.300.000 ευρώ και σύμφωνα με την Σύμβαση του εργολάβου 6.478.369,55 μαζί με το Φ.Π.Α 24%. Από αυτά, τα 5.000.000 ευρώ θα τα δώσει το Ταμείο Ανάκαμψης.

Όμως η προκήρυξη του έργου, δεν έχει στα τεύχη Μελέτη του έργου, παρά μόνο μια γενική Τεχνική έκθεση 7 σελίδων και 2 συνημμένα Σχέδια το ΣΧ-1.2 που παρουσιάζονται οι γεωμετρικές διαμορφώσεις του υπό μελέτη άξονα (κάτοψη) και το Σχέδιο ΣΧ-2.2 με 7 τυπικές διατομές.

Το Τεχνικό τεύχος αναφέρει ότι το έργο περιλαμβάνει:

 Την αναδιαμόρφωση των πεζοδρομίων και τη δημιουργία διαβάσεων πεζών, έτσι ώστε να
τηρούνται οι ισχύοντες κανονισμοί για την ασφαλή και ανεμπόδιστη κίνηση πεζών και ΑμεΑ.
 Τη δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης ποδηλατών διπλής κατεύθυνσης, πλάτους
2.50μ.
 Tην οριοθέτηση – δημιουργία συνθηκών ανεμπόδιστης πρόσβασης στις εισόδους κατοικιών,
καταστημάτων και χώρων στάθμευσης εκτός οδού.
 Τον εμπλουτισμό του αστικού τοπίου και την ενίσχυση των συνθηκών οδικής ασφάλειας, με
ζώνες πρασίνου στη μεσαία διαχωριστική νησίδα και στην περιοχή των διασταυρώσεων.

Αντίθετα με τα προβλεπόμενα στη Κουντουριώτου, για τις οδούς Δεκελείας και Σαλαμίνας η χωροθέτηση της Λαϊκής, που θα φύγει από την Κουντουριώτου προβλέπει:

 Να μην έχουν πρόσβαση οι κάτοικοι στα αυτοκίνητά τους που βάζουν σε υπόγεια και υπέργεια γκαράζ, μέσα στην ιδιοκτησία τους, για να πάνε στην δουλειά τους την Παρασκευή και να μην μπορούν να γυρίσουν πριν τις 6 μ.μ.
 Να μην έχουν πρόσβαση στις επιχειρήσεις τους, οι επαγγελματίες στους 2 δρόμους, αλλά και σε όλη την Καναπίτσα.
 Να μην έχουν πρόσβαση τα ασθενοφόρα και πυροσβεστικά σε περίπτωση ανάγκης.
 Ο Δήμαρχος παίζει με τις ζωές μας, ακόμη και παιδιών με διαπιστωμένο και δηλωμένο στον Δήμο πρόβλημα.

Γιατί βιάζεται ο Δήμαρχος;

Για να γίνει ένα έργο χρειάζεται Μελέτη Εφαρμογής και τέτοια δεν υπάρχει μέσα στα τεύχη δημοπράτησης. Εκτός αν τους ξέφυγε, οπότε καλό είναι, ο Δήμαρχος, να μας την δώσει.

Δεν υπάρχει φυτοτεχνική μελέτη που θα όριζε ποια είναι τα τουλάχιστον 50 μεγάλα δέντρα που θα κοπούν, που θα φυτευτούν τα νεαρά δέντρα και θάμνοι που θα αγοραστούν. Στην Τεχνική Έκθεση αναφέρεται ότι θα γίνουν «Φυτεύσεις δέντρων και θάμνων κατ’ επιλογή της Υπηρεσίας». Δηλαδή, για το είδος και τον χώρο φύτευσης των φυτών, ποιος θα αποφασίζει;

Δεν υπάρχει μελέτη υδραυλική για την απορροή των νερών των βροχών και αποτροπή φαινομένων πλημμύρας στην περιοχή του έργου.

Δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη, που να προβλέπει τις επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον από την κατασκευή του έργου, όταν μάλιστα απαιτείται και μεταφορά της Λαϊκης Αγοράς. Κάτω, από όλες τις πλακοστρώσεις με κυβόλιθους, προβλέπεται να στρώνεται οπλισμένο σκυρόδεμα 20 εκατοστών.

Αυτά είναι μόνο μερικά θέματα που πάσχει το έργο, το οποίο είναι αντιπεριβαλλοντικό αφού στρώνεται με τσιμέντο φυτική γη, τσιμεντοστρώνεται όλη η επιφάνεια με τους κυβόλιθους σε έκταση 28.400 τετραγωνικά μέτρα, προβλέπεται μεγάλο συντριβάνι, διαμέτρου 20 μέτρων, την εποχή τη ξηρασίας.

Ο ποδηλατόδρομος γίνεται σε νησίδες πρασίνου, ξεκινά από το πουθενά και φτάνει στο πουθενά, είναι σπασμένος σε 12 κομμάτια, περνά εγκάρσια 10 δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας, απαιτεί να κοπούν τουλάχιστον 50 πολύ μεγάλα δέντρα.

Το έργο στον Προϋπολογισμό του προβλέπει το «Κόψιμο – εκρίζωση δένδρων, εκρίζωση μεγάλων δένδρων περιμέτρου κορμού από 0,31 μέχρι 0,60 m» 50 δέντρων. Θέλει, ο Δήμαρχος, να βλέπει τα μικρά δέντρα να μεγαλώνουν, για να γίνουν σε 50 χρόνια όπως αυτά που θα κόψει.

Η Επιτροπή κατοίκων Δεκελείας και Σαλαμίνας, παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου της Κουντουριώτη και την καταδίκη της περιοχής τους με αποφάσεις του Δημάρχου και της πλειοψηφίας που διαθέτει. Θα κάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να αποτύχει αυτή ακατανόητη επιμονή για την μεταφορά της Λαϊκής.

Χθες, Παρασκευή. η οδός Θριάμβου, με μια μέτρια βροχή, ήταν κανονικό ποτάμι αδιάβατο.

Άραγε αυτοί που θα δώσουν τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης γνωρίζουν όλες τις ατέλειες που έχει το έργο της Κουντουριώτου;

Η Περιφέρεια γνωρίζει ότι η απόφαση για μεταφορά της Λαϊκης έγινε με χαλκευμένα στοιχεία;

Ο Δήμαρχος αγαπάει τα έργα χωρίς μελέτες, όμως και οι κάτοικοι αγαπούν τον χώρο που ζουν, εργάζονται και κάνουν όνειρα.

Ο Δήμαρχος έχει άδικο και θα χάσει».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ