Γλυφάδας
Άνοιξε ο χορός των νέων έργων Μετρό στην Καλλιθέα, Αθήνα, Ίλιον και Γλυφάδα
Πλειάδα θεμάτων και έργων έχουν ανοίξει στην Αττικό Μετρό με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη προσδοκία αναφορικά με το αντικείμενο το οποίο βγαίνει στην αγορά.
Η εξαγγελία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, για την επερχόμενη δημοπράτηση της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον, είναι η τελευταία από μία σειρά εξελίξεων που φέρνουν στην πρώτη γραμμή τα έργα Μετρό.
Η επέκταση των 4χλμ με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος) και το κόστος των 350 εκατ.ευρώ, ανοίγει τον χορό των νέων έργων Μετρό. Το έργο χρειάζεται μελετητική ωρίμανση και περιβαλλοντική έγκριση. Αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στο στόχαστρο της Αττικό Μετρό έχουν μπει οι επεκτάσεις προς Γλυφάδα και Καλλιθεά ενώ στο βάθος έχουμε και την επόμενη φάση της Γραμμής 4 από το Γουδή μέσω Κηφισίας μέχρι την Εθνική Οδό. Θέση στα έργα Μετρό έχει και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 Φάληρο-Πειραιάς.
H επέκταση προς Καλλιθέα
Η επέκταση προς Καλλιθέα με τερματικό σταθμό στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος είναι επίσης ένα έργο που εξετάζεται από την Αττικό Μετρό εδώ και πολλά χρόνια. Είναι επίσης μία δέσμευση της Πολιτείας απέναντι στο ΚΠΙΣΝ (η σύνδεση του Κέντρου με το Μετρό).
Σε αυτή την κατεύθυνση έχουν ακουστεί πολλά σενάρια αλλά το ισχυρότερο είναι να “φύγει” ένας κλάδος πιθανότατα από το σταθμό ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ της Γραμμής 1 του Μετρό και μέσω Καλλιθέας να φτάσει στο Κεντρο Πολιτισμού. Εδώ έχουν ξεκινήσει κάποιες πρωταρχικές διαδικασίες αλλά είμαστε ενόψει αποφάσεων που μένει να ληφθούν.
Η επέκταση αυτή εφόσον τελικά δρομολογηθεί, θα εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Καλλιθέας και του Παλαιού Φαλήρου ενώ το Μετρό θα φτάσει στα παράλια του Φαλήρου δημιουργώντας ένα σημαντικό δίκτυο.
Η επέκταση προς Γλυφάδα
Η επέκταση προς τη Γλυφάδα φαίνεται να επικαιροποιείται αφού σχεδιάζεται από την Αττικό Μετρό από το 2000 όταν λειτούργησαν τα πρώτα μικρά τμήματα των γραμμών 2 και 3 αλλά ποτέ δεν προχώρησε.
Η Αττικό Μετρό εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της γραμμής 2 προς τη Γλυφάδα και για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει η εκπόνηση των απαραίτητων συγκοινωνιακών μελετών και μελετών βιωσιμότητας. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών οι οποίοι θα συνδέουν τη Γλυφάδα με το νότιο τερματικό σταθμό της γραμμής 2 στο Ελληνικό.
Να θυμίσουμε πως εδώ και μήνες, σε συνάντηση που είχε ο δήμαρχος Γλυφάδας με τον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, είχε διατυπωθεί το αίτημα για την επέκταση της “κόκκινης γραμμής” προς το εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας και είχε δοθεί η εντολή από τον υπουργό να ενταχθεί στον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ωρίμανσης. Το ερώτημα παραμένει αν θα έχουμε δύο ή τρεις σταθμούς, κάτι που θα εξαρτηθεί από τη χάραξη που θα επιλεγεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τους τρεις νέους σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης, ενώ το τέρμα της γραμμής θα βρίσκεται στην πλατεία πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Υπογειοποίηση Φάληρο-Πειραιάς
Αυτό το έργο είναι γνωστό, και όπως σας ενημέρωσε πριν από λίγες ημέρες το ypodomes.com προβλέπει την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του Μετρό από το Φάληρο μέχρι τον σταθμό του Πειραιά. Το έργο είναι ώριμο μελετητικά και απομένει η επικαιροποίηση και επανέγκριση της σχετικής μελέτης, η εύρεση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου.
Το κόστος του έργο αγγίζει τα 100 εκατ.ευρώ και περιλαμβάνει ένα ενδιάμεσο σταθμό στην είσοδο της πόλης με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ.
Β`φάση Γραμμής 4 Γουδή-Εθνική Οδός
Εδώ μιλάμε για ένα μελλοντικό έργο καθώς υπάρχει μελετητική ανωριμότητα ενώ το κόστος του ξεπερνά τα 1,2 δισ.ευρώ. Είναι στα πλάνα των επεκτάσεων και θα καλύψει την λεωφόρο Κηφισίας ενώ θα συνεχίζει βορειότερα περνώντας από Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση για να καταλήξει στην Εθνική Οδό. H επέκταση αυτή περιλαμβάνει 11 νέους σταθμούς Μετρό και 12χλμ νέας υπόγειας γραμμής.