Κοινωνία
«Νταντάδες της γειτονιάς» στον δήμο Μάνδρας
Ένα ξεχωριστό πρόγραμμα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με υψηλό κοινωνικό πρόσημο και με αποδέκτες τους εργαζόμενους γονείς και ιδιαίτερα τις μητέρες, θα εφαρμοστεί σε 32 δήμους της χώρας, πιλοτικά έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Πρόκειται για το «Νταντάδες της Γειτονιάς», το οποίο προβλέπει την παροχή υπηρεσίας φροντίδας σε μωρά εργαζόμενων γονέων.
Ήδη έχει ανοίξει η σχετική πλατφόρμα και το «Μητρώο Επιμελητών», όπου μπορούν να εγγραφούν όσες και όσοι ενδιαφέρονται να πιστοποιηθούν για να απασχοληθούν σε αυτόν τον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα. Φυσικά, λόγω και της ιδιαιτερότητας που έχει η ενασχόληση με τα παιδιά, της ικανότητας για κάτι τέτοιο και της εμπιστοσύνης που θα απαιτηθεί, τα κριτήρια αναμένεται να είναι σχολαστικά και αξιόπιστα.
Ο δήμος Μάνδρας είναι ένας από τους 32 που θα εφαρμόσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα και ο δήμαρχος Χρήστος Στάθης λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Πρόκειται για ένα καινοτόμο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Είμαστε χαρούμενοι που βρισκόμαστε μέσα στους 32 δήμους της χώρας, οι οποίοι επελέγησαν πιλοτικά γι’ αυτό». Και εξηγεί για τη σημασία του: «Πραγματικά έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό το πρόγραμμα, καθώς προβλέπει την κατ’ οίκον φροντίδα βρεφών και νηπίων ηλικίας από 2 μηνών έως 2,5 ετών κι έτσι ουσιαστικά προβλέπει την οικονομική ενίσχυση των εργαζόμενων γονέων, των μονογονέων, των αναδόχων και ιδιαίτερα των μητέρων, για τη χρήση πιστοποιημένης φροντίδας των παιδιών τους».
Ο κ. Στάθης συμφωνεί για τη σοβαρότητα που απαιτείται στην επιλογή των επιμελητών και επιμελητριών. «Τόσο για την επιλογή όσο και στα κριτήρια, θα πρέπει να ενσκήψουν με ιδιαίτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα οι αρμόδιοι», τονίζει και στη συνέχεια προσθέτει:
«Μου δίνεται η ευκαιρία να ευχαριστήσω την υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Μαρία Συρεγγέλα, με την οποία έχουμε στενή συνεργασία, ώστε να κανονίσουμε και μια εκδήλωση-παρουσίαση του συγκεκριμένου προγράμματος στον δήμο μας. Από την πρώτη στιγμή υπάρχει σχετικό δελτίο Τύπου, μέσα από το οποίο μπορούν να ενημερωθούν για να δηλώσουν συμμετοχή οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι».
Στο «Μητρώο Επιμελητών» μπορούν να εγγραφούν σε αυτή τη φάση όσες και όσοι μπορούν να εξυπηρετήσουν τους δήμους. Η εγγραφή γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονική αίτηση και η σχολαστικότητα στα κριτήρια φαίνεται και από τα όσα απαιτούνται να κατατεθούν από τους ενδιαφερόμενους, καθώς πέρα από το δελτίο ταυτότητας ή την άδεια διαμονής ή άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο σε ισχύ που παρέχει πρόσβαση στην εργασία σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι απαραίτητο φυσικά και αντίγραφο τίτλου ή διπλώματος επαγγελματικής εκπαίδευσης ή του σχετικού πτυχίου ΤΕΙ ή ΑΕΙ ή της Ανωτέρας Σχολής Νηπιοβρεφοκόμων του Κέντρου Βρεφών «Η ΜΗΤΕΡΑ» και του ΠΙΚΠΑ Ιωαννίνων.
Απαιτούνται και άλλα δικαιολογητικά, όπως πιστοποιητικά υγείας ή γνωματεύσεις ιατρών από δημόσια δομή υγείας, πιστοποιητικό πρώτων βοηθειών για βρέφη και παιδιά, αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης σε ισχύ και αναγνωρισμένο πιστοποιητικό ελληνομάθειας επιπέδου Β1 για αλλοδαπούς. Απαιτείται και μία Υπεύθυνη Δήλωση (επίσης ηλεκτρονικά), με την οποία θα δηλώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος δεν έχει εκπέσει της γονικής μέριμνας, ούτε έχει απωλέσει το δικαίωμα άσκησης αυτής (εφόσον είναι γονέας), ότι δεν τελεί υπό καθεστώς δικαστικής συμπαράστασης, δεν εκκρεμεί εις βάρος του μήνυση ή έγκληση ενώπιον αρμόδιας αρχής και δεν διώκεται ως φυγόδικος ή φυγόποινος και δεν έχει καταδικαστεί για οποιοδήποτε κακούργημα και για αδικήματα που επισύρουν έκπτωση από τη γονική μέριμνα ή για αδικήματα κατά της σωματικής ακεραιότητας, κατά της προσωπικής ελευθερίας και κατά της γενετήσιας ελευθερίας.
Οι επιμελητές/τριες θα μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες φροντίδας βρεφών και νηπίων είτε στο σπίτι τους, είτε στην οικία των παιδιών. Κάθε επιμελητής/τρια θα επιτρέπεται να παρέχει τις υπηρεσίες του στον ίδιο τόπο και χρόνο μέχρι του αριθμού των τριών παιδιών, για ηλικίες από 2 μηνών έως 2,5 ετών εκ των οποίων όμως μόνο ένα παιδί μπορεί να είναι ηλικίας κάτω του ενός έτους και μέχρι του αριθμού των δύο παιδιών, για ηλικίες κάτω του ενός έτους.