Νέας Ιωνίας
Έκλεψε τις εντυπώσεις το Χορευτικό Εργαστήρι Ν. Ιωνίας
Μετά από το κινηματοθέατρο Παλλάς, σειρά είχε το θέατρο του Κολλεγίου Ψυχικού προκειμένου να φιλοξενήσει την, τρίτη κατά σειρά, εκδήλωση του Χορευτικού Εργαστηρίου κατά τη διάρκεια του 2019.
Στην παρουσίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20 Οκτωβρίου, συμμετείχαν πάνω από 280 χορευτές όλων των ηλικιών και χορευτικών εμπειριών.
Το Χορευτικό Εργαστήρι κατέγραψε και αποτύπωσε στη σκηνή έθιμα και προλήψεις, τα οποία συνδέονται με την εποχή του Φθινοπώρου κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνται σημαντικές αγροτικές ασχολίες, παίρνοντας τον χαρακτήρα των διαβατήριων τελετών.
Η βραδιά ξεκίνησε μεταφέροντας στους θεατές συναίσθημα, εικόνες και στιγμές. Εικόνες, που καταγράφονται σε κάποιες γωνιές της ελληνικής υπαίθρου, οι οποίες σχετίζονται με την αρχή του χρόνου, που για πολλές αγροτικές περιοχές της Ελλάδας θεωρείται η πρώτη Σεπτεμβρίου. Ευετηριακές πρακτικές που κρύβουν την επιθυμία του απλού ανθρώπου για την αποτροπή δυσάρεστων καταστάσεων και την επίτευξη του καλού. Συνήθειες που συνδέονται με τις αγροτικές ασχολίες, με τον κοινωνικό βίο αλλά και με το θρησκευτικό εορτολόγιο.
Τα μέλη του Χορευτικού Εργαστηρίου συνδύασαν όλες αυτές τις πρακτικές με κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά να κάνουν: τον χορό. Προσκυνήσαν την εικόνα της Παναγιάς, ξεπροβόδισαν τα παιδιά για τη νέα σχολική χρονιά, ευχήθηκαν για την καινούρια σπορά, έριξαν τον αγιασμό στο νέο κρασί, γλέντησαν στο πανηγύρι του Αι Γεράσιμου, προκάλεσαν τη βροχή με το δρώμενο της περπερούνας, τίμησαν τη γενέτειρα του Αγίου Στυλιανού… Και όλα αυτά αφού η γη «σταυρώσει»! Εμπνευστές της παρουσίασης ήταν οι δάσκαλοι του Εργαστηρίου, Δημήτρης Μήτσης και Μάνθα Ζήβα.
Οι συντελεστές, που συνέβαλαν ουσιαστικά για την επιτυχία της εκδήλωσης, εκτός από τους ίδιους τους χορευτές, ήταν όλοι οι συνεργάτες μουσικοί του χορευτικού τμήματος. Συγκεκριμένα, τη μουσική και τραγουδιστική επιμέλεια είχε ο οργανοπαίκτης του βιολιού, Γιάννης Παυλόπουλος, ενώ οι: Θοδωρής Τασούλας (κλαρίνο), Κώστας Παπαπροκοπίου (λαούτο), Γιάννης Γευγελής (κρουστά), Κωνσταντίνα Πάτση (τραγούδι), Δημήτρης Μπάκος (γκάιντα), Δημήτρης Κατσίβελος (τρομπέτα), Τάσος Αθανασιάς (ακορντεόν), Τάσος Γουσέτης (μαντολίνο), Κώστας Φωτιάδης (ποντιακή λύρα), Φώτης Κοζυράκης (τραγούδι), Φωκάς Μουρτζάκης (κρητική λύρα), Αντρέας Δερμιτζάκης (κρητικό λαούτο), μετέφεραν το κοινό με τις μελωδίες τους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και μεράκλωσαν τους συμμετέχοντες.
Από τους μουσικούς συντελεστές δεν μπορούσε να απουσιάζει ο Μάνος Κουτσαγγελίδης, ο οποίος τόσο με τη φωνή του, όσο και με το κανονάκι του ταξιδεύει σε όλες τις παραστάσεις του Εργαστηρίου το κοινό του στις ιδιαίτερες πατρίδες του! Την επιμέλεια ήχου και φωτισμού είχε ο Γιάννης Μιχαλόπουλος (Pro Creation), ενώ τις προβολές επιμελήθηκε η Έλενα Πετροπούλου.
Τους χορευτές έντυσαν με ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα οι συνεργάτες της Κατερίνας Βάλβη και της Νίκης Αγιασμαντζή. Οι υπέροχες φορεσιές που χρησιμοποιήθηκαν, απέσπασαν τον θαυμασμό του κοινού, όχι μόνο λόγω της εντυπωσιακής εμφάνισής τους, αλλά και λόγω της ποιότητας και της πιστότητάς τους!
Στην εκδήλωση τα μέλη του Εργαστηρίου είχαν για ακόμα μια φορά την τιμή να φιλοξενήσουν τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ.κ. Γαβριήλ, καθώς και τον Αρχιμανδρίτη, Πρωτοσύγκελλο της Μητροπόλεώς, Επιφάνιο Αρβανίτη.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Αθηνών κ. Λουκία Κεφαλογιάννη, συνοδευόμενη από τη νέα Δήμαρχο της Ν. Ιωνίας, κ. Δέσποινα Θωμαΐδου. Παρούσες στην παράσταση ήταν, επίσης, η Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ελένη Αλατσίδου και η Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Περιβάλλοντος και Δημ. Συγκοινωνίας, κ. Αγγελική Σακκαλόγλου. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης ο πρόεδρος του ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ κ. Λουκάς Χριστοδούλου, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, κ. Μιλτιάδης Καναβός και κ. Αναστασία Κλάρα, καθώς και πολλοί εκπρόσωποι σωματείων και πολιτιστικών φορέων.
Η νέα χορευτική χρονιά ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό και επιθυμητό τρόπο για τα μέλη του Χορευτικού Εργαστηρίου λόγω της συμμετοχής τους σε αυτή την λαογραφική και μουσικοχορευτική προσέγγιση.