Connect with us

Νέας Ιωνίας

Ενότητα για τη Νέα Ιωνία: Κατάθεση ερωτήσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο

Published

on

Στο πλαίσιο της 7ης Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Ιωνίας που θα λάβει χώρα σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης, η δημοτική παράταξη “Ενότητα για τη Νέα Ιωνία”, καταθέτει ερωτήσεις προκειμένου να λάβουν γραπτή απάντηση.

Όσον αφορά την πρώτη, υπογραμμίζει τα εξής: “Την προηγούμενη δημοτική περίοδο 2014-2019, η δημοτική παράταξη “ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ” προχώρησε σε σειρά έργων υποδομής και αντιπλημμυρικής προστασίας με χρηματοδότηση από την προηγούμενη Περιφερειακή Διοίκηση.

Όσον αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα στην οδό Αλατσάτων, τον τελευταίο χρόνο παρατηρούνται καθυστερήσεις και προβλήματα που έχουν επισημάνει κατά επανάληψη κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής.

Επισημαίνουμε στη δημοτική αρχή:
1. Κατά τη διάρκεια των εργασιών προκλήθηκαν βλάβες και καταστροφές σε επιχειρήσεις της περιοχής (πλημμύρισε τοπικό κατάστημα ενώ σε άλλα καταστράφηκαν ηλεκτρικές συσκευές από πτώση τάσης)
2. Η Περιφέρεια Αττικής, σε πρόσφατη Οικονομική Επιτροπή επικύρωσε την αύξηση χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου κατά ποσοστό 49,9% γεγονός που αλλάζει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και το μεταθέτει χρονικά αρκετούς μήνες μετά από τον Ιούλιο του 21.
3. Το έργο υλοποιείται με αργούς ρυθμούς ενώ παράλληλα παρατηρείται έλλειψη σε διατάξεις διέλευσης περαστικών.
4. Οι επαγγελματίες εστίασης της περιοχής καταγγέλλουν ότι ο πεζόδρομος δεν πλένεται με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στις επιχειρήσεις τους από την σκόνη του εργοταξίου.
5. Κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής επικοινώνησαν με αιρετούς της δημοτικής αρχής ώστε να καταθέσουν αιτήσεις για απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Διαπίστωσαν έλλειψη ενημέρωσης και συγχρονισμού ανάμεσα στη δημοτική αρχή και εργαζόμενους οι οποίοι δεν είχαν ενημερωθεί από την διοίκηση για την απόφαση του Δ.Σ. αλλά και για τις απαραίτητες διαδικασίες.
6. Οι επιχειρηματίες μας πληροφορούν και σας πληροφορούν ότι οι ζημιές από το ρεύμα τους καθήλωσαν 2 ημέρες, όπου δεν λειτούργησαν, ενώ από τις ζημιές στο δρόμο δεν υπήρχε πρόσβαση σε συγκεκριμένα καταστήματα και ο εργολάβος έδιωχνε τους πελάτες που ήθελαν να ψωνίσουν εκείνες τις ώρες! Αυτό είχε επίπτωση στον τζίρο, αλλά και στις παραδόσεις-παραλαβές εμπορευμάτων. Το σημείο παραμένει εργοτάξιο, οι διακοπές νερού, ρεύματος και τηλεφώνου κατά διαστήματα συνεχίζονται, δεν υπάρχει φωτισμός και τίποτα δεν δείχνει ότι θα μπει μία σειρά σύντομα.

Ρωτάμε τη δημοτική αρχή:
1. Υπάρχει επιβλέπων μηχανικός της Τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου (έστω και άτυπα) ώστε να παρακολουθεί (έστω και άτυπα) την πορεία του έργου, την ανταπόκριση του εργολάβου και τις φθορές που μπορεί να δημιουργεί η υλοποίηση του, σε επαφή με τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες ;
2. Ποιό είναι το χρονικό πλάνο υλοποίησης του έργου μετά τις αλλαγές από την Περιφέρεια Αττικής ;

3. Ποιές πρωτοβουλίες θα πάρει η δημοτική αρχή για να προστατεύσει το έννομο συμφέρον των επιχειρηματιών της περιοχής οι περιουσίες των οποίων υπέστησαν βλάβες από παραλείψεις του εργολάβου ;
4. Ποιές κινήσεις θα κάνει η δημοτική αρχή ώστε οι δικαιούχοι της περιοχής να ευνοηθούν το συντομότερο από τις παροχές που ψήφισε το δημοτικό συμβούλιο ; Παρακαλούμε για τις γραπτές απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις.”

Η δεύτερη ερώτηση επικεντρώνεται στην ανάγκη ομαλής διεξαγωγής των συνεδριάσεων Νομικών Προσώπων, όπου και αναφέρονται τα εξής:

“Αγαπητέ κε Πρόεδρε,

Τον Μάρτιο του 2020 η ελληνική κοινωνία γνώρισε πρωτοφανείς συνθήκες με την επιβολή καραντίνας για υγειονομικούς λόγους.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά, η ελληνική κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με το τρίτο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού με περισσότερα καταγεγραμμένα κρούσματα από τον Μάρτιο του 2020.

Οι νέες συνθήκες απαιτούν περίσκεπτες αποφάσεις από όλους και πολύ περισσότερο από τις τοπικές αρχές.

Επίσης απαιτείται πνεύμα συνεργασίας για την άμεση λήψη αποφάσεων μεταξύ της δημοτικής αρχής και των δημοτικών παρατάξεων.

Στην κατεύθυνση αυτή τον Μάρτιο του 2020 ζητήσαμε εγγράφως από τη δημοτική αρχή να υλοποιήσει συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων με τηλεδιάσκεψη ή  με κάθε πρόσφορο τηλεπικοινωνιακό μέσο (δυνατότητα βιντεοκλήσης κλπ.) σύμφωνα με την 18318/13-3-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και την διυπουργική απόφαση 429/2020 (ΦΕΚ Β΄ 850/13-3-2020), ώστε να υπάρχει ενεργή συμμετοχή και ανταλλαγή απόψεων στη λήψη αποφάσεων.

Το πρώτο βήμα έγινε. Παρόλαυτα βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση, ένα ακριβώς χρόνο μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας, να διαπιστώνουμε ότι η δημοτική αρχή δεν προχωρά σε αντίστοιχες ενέργειες για τα Διοικητικά Συμβούλια των Νομικών Προσώπων ενώ αυτό έχει τονιστεί από τις δημοτικές παρατάξεις μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Συγκεκριμένα δεν έχει καταφέρει να υλοποιήσει ούτε μία απλή βιντεοκλήση μεταξύ των μελών των διοικητικών συμβουλίων του ΟΠΑΝ και του ΚΕΒΡΕΦΟ.

Η δημοτική αρχή θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί την ειδική πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης ΖΟΟΜ με την οποία πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των επιτροπών Οικονομικών και Ποιότητας Ζωής ή ακόμα να προκαλέσει απλή βιντεοκλήση (με χρήση πληθώρας δωρεάν εφαρμογών) όπως προκαλούν χιλιάδες μαθητές για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους.

Ρωτάμε τη δημοτική αρχή:

Πως σκοπεύει να αποκαταστήσει άμεσα το έλλειμμα δημοκρατίας που έχει προκαλέσει η έλλειψη διάθεσης της να ασχοληθεί με την εύρυθμη λειτουργία των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων του Δήμου ;

Επισημαίνουμε στη δημοτική αρχή:

Ότι είμαστε διατεθειμένοι να εγκαταστήσουμε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των νομικών προσώπων, δωρεάν εφαρμογές που επιτρέπουν την υλοποίηση τηλεδιασκέψεων.”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ