Πειραιά
ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για Όλους & Όλες: 5 προτάσεις για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι

Η περιβαλλοντική επιβάρυνση του Πειραιά από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του λιμανιού επανέρχεται, με επιτακτικό τρόπο, στο προσκήνιο, ενόψει και της καλοκαιρινής περιόδου και αναδεικνύεται η ανάγκη να ληφθούν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, μέτρα περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία.
Αυτό αναφέρει η δημοτική παράταξη “ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για Όλους και Όλες”, που συνεχίζει εξηγώντας πως το πρόβλημα αναδείχθηκε από έρευνα της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης NABU, η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα σε ενημερωτικές ιστοσελίδες ευρείας επισκεψιμότητας, ανέδειξε ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου. Συγκεκριμένα, παρουσιάζει συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου διπλάσιες από τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μεγάλες είναι επίσης οι συγκεντρώσεις μαύρου άνθρακα (αιθάλης), ενώ όπως αναφέρθηκε, ο καπνός από τα φουγάρα πηγαίνει στις γειτονικές συνοικίες, κυκλικά στο λιμάνι του Πειραιά και καθώς υπάρχει πυκνή δόμηση και ψηλά κτίρια οι ρύποι μπαίνουν μέσα στα σπίτια.
“Γιατί μας ενδιαφέρει; Διότι σύμφωνα με στοιχεία, που παρουσιάστηκαν, στην Ελλάδα σημειώνονται κάθε χρόνο περίπου 15.500 πρόωροι θάνατοι λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης!” σημειώνει η παράταξη κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Τι διεκδικεί η παράταξη
Γι’ αυτόν τον λόγο η “ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για Όλους και Όλες” επαναφέρει το θέμα της άμεσης λήψης μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης από τα πλοία. Ειδικότερα, διεκδικεί:
1. Να προχωρήσει η ηλεκτροδότηση αρχικά των πλοίων της κρουαζιέρας από τη στεριά κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι και να εξεταστεί η επιβολή ανώτατου αριθμού κρουαζιερόπλοιων («κόφτη»), που μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στο λιμάνι.
2. Να αποφορτιστούν οι οδικοί άξονες γύρω από το λιμάνι με έργα (υπογειοποίηση γραμμών του «ηλεκτρικού» διαπλάτυνση εισόδου- εξόδου της πόλης) και παρεμβάσεις (δημιουργία εσωτερικού «διαδρόμου» μέσα στο λιμάνι με ηλεκτρικά λεωφορεία για τη σύνδεση του τομέα κρουαζιέρας με την Ακτή Βασιλειάδη).
3. Να τηρηθεί αυστηρά η νομοθεσία για την απαγόρευση εκαπνισμών από τα πλοία μέσα στο λιμάνι και να γίνουν έλεγχοι για την ποιότητα των καυσίμων, που χρησιμοποιούνται.
4. Να επανακαθοριστούν τα δρομολόγια των πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο των ταυτόχρονων αναχωρήσεων και αφίξεων πλοίων, που προκαλεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο γύρω από το λιμάνι.
5. Να μη μεταφερθούν νέες εμπορικές δραστηριότητες εντός του λιμανιού δημιουργώντας πρόσθετη κυκλοφοριακή επιβάρυνση.
[banner id=”260948″]
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα7 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα7 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αθλητισμός4 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων4 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Αγίας Βαρβάρας6 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Ανακοινώσεις4 μήνες ago
Δείτε το πρωτοσέλιδο και τα θέματα της εφημερίδας ΧΤΥΠΟΣ που κυκλοφορεί, Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024