Πειραιά
ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για Όλους & Όλες: 5 προτάσεις για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι
Η περιβαλλοντική επιβάρυνση του Πειραιά από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του λιμανιού επανέρχεται, με επιτακτικό τρόπο, στο προσκήνιο, ενόψει και της καλοκαιρινής περιόδου και αναδεικνύεται η ανάγκη να ληφθούν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, μέτρα περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία.
Αυτό αναφέρει η δημοτική παράταξη “ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για Όλους και Όλες”, που συνεχίζει εξηγώντας πως το πρόβλημα αναδείχθηκε από έρευνα της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης NABU, η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα σε ενημερωτικές ιστοσελίδες ευρείας επισκεψιμότητας, ανέδειξε ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου. Συγκεκριμένα, παρουσιάζει συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου διπλάσιες από τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μεγάλες είναι επίσης οι συγκεντρώσεις μαύρου άνθρακα (αιθάλης), ενώ όπως αναφέρθηκε, ο καπνός από τα φουγάρα πηγαίνει στις γειτονικές συνοικίες, κυκλικά στο λιμάνι του Πειραιά και καθώς υπάρχει πυκνή δόμηση και ψηλά κτίρια οι ρύποι μπαίνουν μέσα στα σπίτια.
“Γιατί μας ενδιαφέρει; Διότι σύμφωνα με στοιχεία, που παρουσιάστηκαν, στην Ελλάδα σημειώνονται κάθε χρόνο περίπου 15.500 πρόωροι θάνατοι λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης!” σημειώνει η παράταξη κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Τι διεκδικεί η παράταξη
Γι’ αυτόν τον λόγο η “ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για Όλους και Όλες” επαναφέρει το θέμα της άμεσης λήψης μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης από τα πλοία. Ειδικότερα, διεκδικεί:
1. Να προχωρήσει η ηλεκτροδότηση αρχικά των πλοίων της κρουαζιέρας από τη στεριά κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι και να εξεταστεί η επιβολή ανώτατου αριθμού κρουαζιερόπλοιων («κόφτη»), που μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στο λιμάνι.
2. Να αποφορτιστούν οι οδικοί άξονες γύρω από το λιμάνι με έργα (υπογειοποίηση γραμμών του «ηλεκτρικού» διαπλάτυνση εισόδου- εξόδου της πόλης) και παρεμβάσεις (δημιουργία εσωτερικού «διαδρόμου» μέσα στο λιμάνι με ηλεκτρικά λεωφορεία για τη σύνδεση του τομέα κρουαζιέρας με την Ακτή Βασιλειάδη).
3. Να τηρηθεί αυστηρά η νομοθεσία για την απαγόρευση εκαπνισμών από τα πλοία μέσα στο λιμάνι και να γίνουν έλεγχοι για την ποιότητα των καυσίμων, που χρησιμοποιούνται.
4. Να επανακαθοριστούν τα δρομολόγια των πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο των ταυτόχρονων αναχωρήσεων και αφίξεων πλοίων, που προκαλεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο γύρω από το λιμάνι.
5. Να μη μεταφερθούν νέες εμπορικές δραστηριότητες εντός του λιμανιού δημιουργώντας πρόσθετη κυκλοφοριακή επιβάρυνση.