Connect with us

Κοινωνία

Δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης συνολικά 48 πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων από το Δήμο Πεντέλης

Published

on

Σε απάντηση ανακοίνωσης δημοτικής παράταξης αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δήμων και την ένταξη του Δήμου Πεντέλης στην υπηρεσία των ψηφιακών θυρίδων, ο Δήμος Πεντέλης διευκρινίζει τα ακόλουθα:

  1. “Ο Δήμος Πεντέλης μέσα από τη δική του δικτυακή πύλη www.penteli.gov.gr, εκδίδει ψηφιακά πιστοποιητικά από τις αρχές του 2020, δύο χρόνια πριν από την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από το Υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Σημειώνουμε δε, ότι μέσω του συστήματος που έχει ενεργοποιήσει ο Δήμος Πεντέλης, εκδίδονται  πλήρως ηλεκτρονικά σαράντα οκτώ (48) διαφορετικά πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και διοικητικές πράξεις (20 μόνιμα και 28 καλύπτουν συγκεκριμένες εποχιακές ανάγκες), τα περισσότερα από τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να εκδοθούν από τις ψηφιακές θυρίδες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δηλαδή μέσα από το gov.gr.

  1. Από τις θυρίδες που παρέχει το gov.gr εκδίδονται σήμερα, μόνο έντεκα (11) πιστοποιητικά, όπως παρουσιάζεται στην επίσημη διαδικτυακή πύλη: https://aitiseis-dhmoi.services.gov.gr/request/, τα οποία μπορούν να εκδοθούν από την διαδικτυακή πύλη του Δήμου, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση των θυρίδων του Υπουργείου.
  2. Από τα ανωτέρω γίνεται περισσότερο από εμφανές ότι εάν ο Δήμος Πεντέλης υιοθετούσε τις θυρίδες του gov.gr στην παρούσα τους μορφή, θα έπρεπε να υποβαθμίσει τις ήδη παρεχόμενες ψηφιακές του υπηρεσίες, δεδομένου ότι θα έπρεπε να σταματήσει την έκδοση πολλών από τα πιστοποιητικά που ήδη εκδίδει. Από την άλλη πλευρά, η υιοθέτηση και των δύο καναλιών εξυπηρέτησης, θα προκαλούσε στους πολίτες και στις υπηρεσίες του Δήμου, σύγχυση και ταλαιπωρία.
  3. Ο Δήμος Πεντέλης διαρκώς εμπλουτίζει τα πιστοποιητικά που εκδίδει. Αυτή είναι μια δυνατότητα που παρέχεται από το σύστημα που έχει εγκατασταθεί στο Δήμο Πεντέλης από το 2020, δεδομένου ότι κάθε υπηρεσία του Δήμου μπορεί εύκολα και γρήγορα να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία πιστοποιητικού – αίτηση και να την διαθέσει άμεσα στους δημότες μέσω της επίσημης διαδικτυακής πύλης του Δήμου. Μάλιστα έχει προγραμματιστεί από την Δευτέρα 25/9 να προστεθούν και άλλα πέντε (5) ψηφιακά πιστοποιητικά / βεβαιώσεις / διοικητικές πράξεις και συγκεκριμένα:
  • Αίτηση για χορήγηση άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου
  • Αίτηση για χορήγηση βεβαίωσης αρίθμησης ακινήτου
  • Αίτηση για χορήγηση βεβαίωσης αποκομιδής εγκαταλελειμμένου οχήματος
  • Δήλωση Ηλεκτρονικής Ταυτοποίησης Κατοικιδίου
  • Διόρθωση στοιχείων δημότη
  1. Ενημερώνουμε ότι ο Δήμος Πεντέλης έχει εκδώσει από το 2020 μέχρι σήμερα, από

το δικό του σύστημα έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών, περισσότερα από 8.600 ψηφιακά πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και διοικητικές πράξεις.

  1. Ενημερώνουμε επίσης ότι ο Δήμος Πεντέλης, έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 17.000 δημότες μέσω των υπολοίπων συστημάτων που διαθέτει στην επίσημη διαδικτυακή του πύλη και συγκεκριμένα μέσω του συστήματος διαχείρισης αιτημάτων, του συστήματος κρατήσεων σε πολιτιστικές εκδηλώσεις και σε αθλητικές δραστηριότητες και του συστήματος ραντεβού.
  2. Από τα παραπάνω είναι προφανές στους πολίτες ότι ο Δήμος Πεντέλης πρωτοπορεί σε ζητήματα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των δημοτών, καθώς και σε ζητήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Εκτός από τους πολίτες που καθημερινά εξυπηρετούνται από τις υπηρεσίες αυτές, ο Δήμος Πεντέλης κατά την τελευταία τριετία, έχει βραβευθεί δύο φορές για τις καινοτομίες που έχει εισάγει στον τομέα της πληροφορικής και ειδικότερα στην ενότητα της εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων.
  3. Επιπλέον, διευκρινίζεται το αυτονόητο: Στην περίπτωση που στο μέλλον μέσα από τις ψηφιακές θυρίδες του gov.gr, δοθούν στους πολίτες αντίστοιχες ή περισσότερες δυνατότητες ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης από αυτές που παρέχονται ήδη από την πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου Πεντέλης, ο τελευταίος θα πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να υιοθετήσει άμεσα τις υπηρεσίες αυτές.
  4. Τέλος, σημειώνεται ότι στελέχη του Δήμου Πεντέλης βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, προκειμένου το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου να μεταφερθούν και να φιλοξενηθούν στο κυβερνητικό νέφος (G-Cloud), σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την κείμενη νομοθεσία.”

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ