Κηφισιάς, Ερυθραίας, Εκάλης
Α. Αλεξοπούλου: Ερώτηση στη Βουλή για την επέκταση του ΗΣΑΠ μέχρι τη Νέα Ερυθραία
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε η βουλευτής Β1′ Βορείου Τομέα Αθηνών κα Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου, με θέμα «Ανάγκη επέκτασης της Γραμμής “1” του Μετρό Αθηνών (Γραμμή Ηλεκτρικού), προς σύνδεση της Κηφισιάς με τη Νέα Ερυθραία».
Στο κείμενό της αναφέρει τα εξής:
“Κύριε Υπουργέ,
Ανάμεσα στα μεγάλα έργα υποδομών που έχετε, έως και πρόσφατα, εξαγγείλει για την Αττική, αισθητή είναι η απουσία της συγκοινωνιακής ενίσχυσης των Βορείων προαστίων της Αθήνας, ειδικότερα, δε, της Γραμμής 1, του αθηναϊκού Μετρό (γνωστής επίσης ως Γραμμής «ΗΣΑΠ»). Πρόκειται, όπως είναι γνωστό, για την παλαιότερη και ιστορική γραμμή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, που συνδέει τον λιμένα του Πειραιά με τα Βόρεια προάστια της πρωτεύουσας, φθάνοντας έως την Κηφισιά, διασχίζοντας προηγουμένως, Δήμους της ευρύτερης περιοχής, όπως η Νέα Ιωνία, το Ηράκλειο και το Μαρούσι.
Εδώ και αρκετά χρόνια, κοινή είναι η αίσθηση ότι, η ως άνω γραμμή χρήζει άμεσης βελτίωσης και επέκτασής της, προκειμένου να έχει πιο άρτια λειτουργικότητα, αλλά και να εξυπηρετήσει επιπλέον ζωτικούς χώρους των Βορείων προαστίων. Σχετικές μελέτες έχουν θέσει επί τούτου την ανάγκη υπογειοποίησης του υπάρχοντος σταθμού της Κηφισιάς, αλλά κυρίως, την επέκταση της γραμμής αυτής προς τη Νέα Ερυθραία, γεγονός που θα έδινε γρήγορη λύση στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στην περιοχή, ειδικά, δε, επί της λεωφόρου Κηφισίας. Άλλωστε, σε σχετική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε, στις 31 Μαρτίου 2021, το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς έκρινε αναγκαία, ομόφωνα, την άμεση αναγκαιότητα υλοποίησης των παραπάνω, ενώ, επιπροσθέτως, τονίζεται ότι, το έργο επέκτασης της εν λόγω γραμμής έχει περιληφθεί στις στρατηγικές προτεραιότητες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, του Δήμου Κηφισιάς.
Η άμεση επέκταση, δε, της Γραμμής «1» του Μετρό Αθηνών, προς Εκάλη και Νέα Ερυθραία θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκριμα και για τη μελλοντική περαιτέρω επέκτασή της προς την Εθνική Οδό και προς τον Άγιο Στέφανο, όπως, εξ΄ άλλου, εδώ και καιρό, απαιτείται από την τοπική κοινωνία. Να σημειώσουμε ότι, αφ’ ής στιγμής αποφασίστηκε η μη πραγμάτωση (τουλάχιστον προς το παρόν) του σταθμού “Εθνική Οδός”, της υπό κατασκευή Γραμμής «4» του Μετρό, κρίνεται ως απαραίτητη η σχετική επέκταση της αντίστοιχης Γραμμής «1», έτσι ώστε να αποφορτιστεί το σημερινό συγκοινωνιακό πρόβλημα, που ταλαιπωρεί τους κατοίκους των Βορείων προαστίων.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιος είναι ο λόγος, για τον οποίο δεν κρίθηκαν ως αναγκαίες, τόσο η υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς της Γραμμής «1» του Μετρό Αθηνών, όσο και η επέκταση της γραμμής αυτής, τουλάχιστον, προς την Εκάλη / Νέα Ερυθραία, στο πλαίσιο των μεγάλων έργων υποδομών που έχετε εξαγγείλει;
2. Προτίθεσθε να επανεξετάσετε ή/και να αναθεωρήσετε την απόφαση για μη πραγματοποίηση των σχετικών έργων βελτίωσης και επέκτασης της Γραμμής «1», του Μετρό, αποδεσμεύοντας πόρους και κονδύλια γι’ αυτό τον σκοπό;”
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις7 days ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Ειδήσεις4 days ago
Έκθεση προβολής του ελληνικού κοσμήματος και πολιτιστικές δράσεις τον Ιανουάριο υπό την αιγίδα του ΕΟΤ
-
Ειδήσεις4 days ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.