Διονύσου
“Στο μικροσκόπιο” το ζήτημα των διοδίων στη Βαρυμπόμπη – Η ιστορία και οι εξελίξεις

Πέρασαν δύο χρόνια από την στιγμή που το υπουργείο Υποδομών και Περιβάλλοντος είχε καταθέσει πρόταση ώστε να μπουν πλευρικά διόδια στο ύψος της Βαρυμπόμπης, ενώ παράλληλα στην θέση της σημερινής γέφυρας θα υπήρχε η δημιουργία κυκλικού κόμβου.
Αυτή η αλλαγή είχε κάνει τους Δήμους Κηφισιάς και Διονύσου να απαιτήσουν από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψουν τον συγκεκριμένο σχέδιο αναφέροντας ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις.
Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου είχαν επανειλημμένως χαρακτηρίσει άδικη την απόφαση του 2007 και προέβλεπαν «τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, και τους επισκέπτες των περιοχών μας». Τα πρώτα χρόνια είχε συμφωνηθεί ότι τα διόδια θα τοποθετηθούν αφού προηγουμένως γίνουν τα έργα για την διασφάλιση «επαρκούς εναλλακτικής παράπλευρης κυκλοφορίας». Με άλλα λόγια, όσοι προσπαθήσουν να αποφύγουν την χρέωση στα διόδια της Βαρυμπόμπης θα μπαίνουν στον στενό παράλληλο δρόμο πριν τις Αφίδνες και θα φθάνουν έως την Κηφισιά δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση μέσα σε αστικές περιοχές.
Τι ζήτησαν τα Δ.Σ. Κηφισιάς και Διονύσου
Μάλιστα σε Δημοτικό Συμβούλιο του 2020 ο Δήμος Κηφισιάς είχε ανακοινωθεί ότι:
- Ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψει την μελέτη, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.
- Αντιτίθεται για πολλοστή φορά, στην εγκατάσταση των διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης – Αγ. Στεφάνου, που επαναφέρει η μελέτη – παρά τις σχετικές ανακοινώσεις, πρώην και νυν Υπουργού – και των έργων που συνοδεύουν αυτήν, αλλά και σε κάθε είδος και μορφή διοδίων στην περιοχή.
- Τα πλευρικά αλλά και κάθε διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου μας, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια.
- Η προβλεπόμενη, από τη μελέτη, διακοπή λειτουργίας της γέφυρας Βαρυμπόμπης τουλάχιστον για δύο έτη όπως εκτιμούμε, θα αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο στους δύο παραδρόμους δυτικό και ανατολικό της ΕΟ, όσο και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%! Ομοίως και ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος (round about) στην Ελαιών/Ερμιόνης θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις (κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές) στη συνοικία των Αδαμών, αφού διεισδύει στον αστικό ιστό κατά 500-600 μ.
Την ίδια στιγμή η απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι παραμένει σφοδρά αντίθετο στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, επειδή:
- Θα πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
- Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
- Θα έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
Τα καλά νέα… της ημέρας
Τελικά μετά από δύο ολόκληρα χρόνια το… αυτονόητο πήρε και επίσημη μορφή και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και μετά από ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Πάνου Σκουρλέτη, διαβεβαίωσε ότι δεν θα μπουν διόδια μέχρι να γίνει ο διαγωνισμός των αναλογικών διοδίων, καθώς κι ότι δεν θα γίνει ο ανισόπεδος κόμβος στη Βαρυμπόμπη.
Τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για την πορεία στο θέμα των διοδίων και των συνοδών έργων στις Αδάμες, είχε εκφράσει ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. Κηφισιάς στις 23/3 και μετά από τη συνάντηση του με τον Υπουργό κ.Καραμανλή.
Στη Βουλή, ο υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής εξήγησε ότι η κυβέρνηση έδωσε τριετή αναστολή στην υλοποίηση των πλευρικών σταθμών διοδίων των κόμβων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. «Αναστολή των διοδίων, μέχρι να γίνει ο διαγωνισμός των αναλογικών διοδίων. Δεν θα μπουν πλευρικά διόδια», ξεκαθάρισε για το ζήτημα.
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε επίσης ότι δεν θα γίνει ανισόπεδος ο κόμβος στη Βαρυμπόμπη, καθώς διαφωνούν οι τοπικοί φορείς, με τους οποίους έχει μιλήσει επανειλημμένως και ο ίδιος και οι γενικοί γραμματείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Δήμος Κηφισιάς δηλώνει ικανοποιημένος από τη δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, παραμένει ωστόσο αμετακίνητος στη θέση του για μη εφαρμογή καθενός είδους διοδίων στην Κηφισιά.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα7 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα7 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αθλητισμός3 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων3 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ανακοινώσεις4 μήνες ago
Δείτε το πρωτοσέλιδο και τα θέματα της εφημερίδας ΧΤΥΠΟΣ που κυκλοφορεί, Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024
-
Αγίας Βαρβάρας6 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ