Ειδήσεις
Ανοδική η πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα
Η ανάλυση της αγοράς δείχνει ότι αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως σε αυξημένους όγκους πωλήσεων παρά σε αυξημένες τιμές, σε αντίθεση με το 2023. Η κατηγορία των τροφίμων είναι η βασική κινητήρια δύναμη της ανόδου, με τα φρέσκα προϊόντα να αυξάνονται κατά 4,5% και τα τυποποιημένα κατά 4,3%. Αντίθετα, οι μεγάλες κατηγορίες προϊόντων οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση πωλήσεων, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής αυξήθηκαν κατά 2,4%.
Οι καταναλωτές παρουσιάζονται αισιόδοξοι αλλά διστακτικοί στις δαπάνες τους, με κύριο προβληματισμό την άνοδο των τιμών στα τρόφιμα. Η τάση προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παραμένει ισχυρή, καθώς τα Private Label προϊόντα καταλαμβάνουν το 24,7% του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού και παρουσιάζουν μεγαλύτερη αύξηση σε όγκους (+5,7%) σε σύγκριση με τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (+3,6%).
Η συμπεριφορά των καταναλωτών διαφοροποιείται στον κλάδο της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών, όπου παρατηρείται αύξηση ενδιαφέροντος για premium προϊόντα. Παρά την ενίσχυση της αγοράς τηλεπικοινωνιακών και μικρών οικιακών συσκευών, η συνολική αγορά Tech & Durables (T&D) κατέγραψε πτώση 6,1% σε αξία. Η κυβερνητική δράση «Αλλάζω Συσκευή» επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις μεγάλων οικιακών συσκευών και κλιματισμού το 2024.
Καθώς πλησιάζει η Black Friday, οι πωλήσεις premium προϊόντων αναμένεται να ενισχυθούν. Σύμφωνα με τον Νίκο Καμπά, Industry Sales Manager, η εβδομάδα της Black Friday παρουσιάζει υπερδιπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με μια μέση εβδομάδα, καταδεικνύοντας τη σημασία αυτής της περιόδου για την ελληνική αγορά, με την αυξημένη προτίμηση σε smartphones, τηλεοράσεις και σκούπες που συχνά καταλήγουν σε υψηλότερη μέση τιμή πώλησης λόγω της δημοφιλίας των premium προσφορών.