Connect with us

Ειδήσεις

Εγγραφές στην Α’ Δημοτικού: Η νέα πλατφόρμα για ηλεκτρονικές αιτήσεις – Βήμα βήμα η διαδικασία

Published

on

Η μεγάλη αλλαγή στη διαδικασία εγγραφών στην Α Δημοτικού, όλες οι λεπτομέρειες της νέας πλατφόρμας.

Όλα είναι έτοιμα και αναμένεται το σχετικό πράσινο φως από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για να ξεκινήσουν οι καθιερωμένες διαδικασίες για την εγγραφή μαθητών στην Α Δημοτικού. Η αλήθεια είναι ότι η διαδικασία είθισται να ξεκινά αρχές Μαρτίου όμως αυτή τη φορά, το χρονοδιάγραμμα εγγραφών για τα πρωτάκια της νέας σχολικής χρονιάς 2025-2026 μετατέθηκε λίγες μέρες αργότερα καθώς το Υπουργείο δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα ώστε να υλοποιείται ηλεκτρονικά η διαδικασία με τελικό στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση και διευκόλυνση γονέων και κηδεμόνων.

Μετά και την έκδοση του ΦΕΚ, έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την εκκίνηση της διαδικασίας των εγγραφών αφού πρώτα δοθεί στη δημοσιότητα από το αρμόδιο Υπουργείο η σχετική εγκύκλιος που θα ορίζει την ημερομηνία έναρξης όπως και την καταληκτική προθεσμία για τις ηλεκτρονικές εγγραφές.

Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών Α’ Δημοτικού μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού»

Σύμφωνα με σχετικό ΦΕΚ που εκδόθηκε, προβλέπεται ότι εφεξής οι διαδικασίες ηλεκτρονικών εγγραφών μαθητών Α’ Δημοτικού στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης θα γίνονται μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού». Ειδικότερα, οι εγγραφές των μαθητών στην πρώτη τάξη του Δημοτικού από φέτος θα γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr. Για τις εγγραφές μαθητών/τριών Α’ Δημοτικού σε Δημοτικά σχολεία, που δεν εμπίπτουν στην ανωτέρω περίπτωση, εφαρμόζεται αποκλειστικά η διαδικασία δια ζώσης εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr: Η πλατφόρμα για τις εγγραφές στην Α’ Δημοτικού – Ποια η διαδικασία

Λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr), σύμφωνα με το Κεφάλαιο ΣΤ’ του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Στην ως άνω πλατφόρμα, υφίσταται λειτουργικότητα που τιτλοφορείται «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» για την υποβολή εκ μέρους των γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Η ψηφιακή πλατφόρμα είναι προσβάσιμη από τα άτομα με αναπηρία, δύναται δε να λειτουργεί σύμφωνα με τις Οδηγίες για την προσβασιμότητα του περιεχομένου του ιστού (Web Content Accessibility Guidelines – WCAG).

Όπως ορίζεται και στο ΦΕΚ οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας , με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών. Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α’ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 1η έως την 20ή Μαρτίου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς/κηδεμόνες/ έχοντες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο Δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας.

Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων.

Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας, όπως λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

β) μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) Το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών, και

βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία,

γ) ο/η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περ. β) δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο Δημοτικό σχολείο κατανομής.

2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based «Χωροταξικό»» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης.

Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανά- θεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου.

Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.

3. Μετά την πιστοποίηση , ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του Δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του.

Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση.

Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/ τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) Όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο, και (δ) ημερομηνία γέννησης.

4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει, εάν και εφόσον επιθυμεί, τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι έχει επιλέξει τη φοίτηση στο ολοήμερο).

5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.

6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα/ έχοντα την επιμέλεια. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα.

Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του ΑΚ.

7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/ έχοντες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει στο Ε.Μ.Επ. ή καταχώρισαν μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή.

Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Δημοτικό σχολείο στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας.

8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιονδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας , η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του Δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

Δικαίωμα πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα

1. Δικαίωμα πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, έχουν οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών.

Η πιστοποίηση των γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των ως άνω μαθητών/τριών γίνεται μέσω των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που απαιτείται για τους σκοπούς του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται μετά από αίτημα των γονέων/κηδεμόνων/ εχόντων την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας.

Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικό- τητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.

2. Παράλληλα, η πλατφόρμα του άρθρου 3 παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής του, κάνοντας χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).

3. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτησή τους για την εγγραφή του τέκνου τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους, χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.

4. Η πλατφόρμα του άρθρου 3 δύναται να ενσωματώνει λειτουργικότητα απόδοσης μοναδικού κωδικού που τίθεται επί του εγγράφου στο οποίο αποτυπώνονται τα στοιχεία της ηλεκτρονικής αίτησης.

Τόσο η γνησιότητα όσο και η μοναδικότητα/ακεραιότητα της υποβληθείσας αίτησης και το αποτέλεσμα της τελικής ανάθεσης σε σχολική μονάδα δύνανται να επαληθεύονται με χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), κατά την έννοια των άρθρων 13 και 14 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), ενώ η χρονοσφραγίδα και η ακρίβεια του εγγράφου δύνανται να πιστοποιούνται με την ηλεκτρονική επίθεση εγκεκριμένης ή προηγμένης ηλεκτρονικής σφραγίδας κατά την έννοια των άρθρων 35-46 του Κα- νονισμού {ΕΕ} 910/2014 (e IDAS).

Εξέταση αίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/η του Δημοτικού σχολείου

1. Για τη διαχείριση των αιτήσεων, ο/η Διευθυντής/ ντρια ή o/η Προϊστάμενος/η του δημόσιου Δημοτικού σχολείου γενικής εκπαίδευσης εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η του Δημοτικού σχολείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

α) Αποδοχή της αίτησης,

β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις/συμπληρώσεις που απαιτούνται,

γ) προώθηση της υποβληθείσας αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το Δημοτικό σχολείο, σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που αδυνατεί να τα διαχειριστεί.

2. Η αποδοχή της αίτησης δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη εγγραφή του/της μαθητή/τριας στη σχολική μονάδα που έχει δηλωθεί. Η σχολική μονάδα εγγραφής του/της μαθητή/τριας καθορίζεται μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ