Connect with us

Ειδήσεις

Η εξυπηρέτηση των πολιτών από την ΑΑΔΕ υφίσταται αλλαγές

Published

on

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών που αφορούν την απόδοση ή αναβίωση του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), την έναρξη ή μεταβολή εργασιών, την έκδοση κλειδαρίθμου και την ενημέρωση των ατομικών στοιχείων των πολιτών.

Οι τροποποιήσεις αυτές αποσκοπούν στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αναδρομολόγησης των σχετικών αιτημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία διεκπεραίωσής τους.

Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης, σε συνεργασία με τα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, θα αναλάβουν τη διαχείριση και την εκτέλεση των ηλεκτρονικών αιτημάτων των φορολογούμενων. Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη χορήγηση, ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση ΑΦΜ, καθώς και την έκδοση ή επανεκτύπωση σχετικών βεβαιώσεων. Επιπλέον, οι υπάλληλοι των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα έχουν πλέον την εξουσία να διεκπεραιώνουν και να υπογράφουν πράξεις και έγγραφα, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της ταχύτητας των διαδικασιών.

Παρακάτω παρατίθενται παραδείγματα που αναδεικνύουν τις τροποποιήσεις που έχει εφαρμόσει η ΑΑΔΕ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών:

– Πολίτες που έχουν χάσει το ΑΦΜ τους ή έχουν δει το ΑΦΜ τους να απενεργοποιείται, έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτημα για την αναβίωση ή την έκδοση νέου ΑΦΜ μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ. Εάν το αίτημα δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί από το αρχικό κέντρο εξυπηρέτησης, μπορεί να ανακατευθυνθεί σε άλλη αρμόδια υπηρεσία για ταχύτερη εξυπηρέτηση.

– Επιχειρηματίες που επιθυμούν να ξεκινήσουν νέα δραστηριότητα ή να τροποποιήσουν τα στοιχεία της υπάρχουσας επιχείρησής τους, όπως η έδρα ή το αντικείμενο εργασιών, έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν ψηφιακά. Σε περίπτωση καθυστέρησης ή προβλήματος με τη διαδικασία, το αίτημα θα ανακατευθυνθεί στις κατάλληλες υπηρεσίες για ταχύτερη επίλυση.

– Ένας πολίτης που έχει χάσει ή ξεχάσει τον κλειδάριθμό του, ο οποίος είναι απαραίτητος για την πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μπορεί να υποβάλει αίτημα για την επανέκδοσή του. Το αίτημα θα προωθηθεί στην αρμόδια υπηρεσία εφόσον χρειαστεί, εξασφαλίζοντας ταχεία απάντηση.

– Όταν υπάρχουν αλλαγές στα προσωπικά στοιχεία ενός πολίτη, όπως το όνομα, η διεύθυνση ή τα στοιχεία επικοινωνίας, μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά αίτημα, το οποίο θα διεκπεραιωθεί από την αρμόδια υπηρεσία, ακόμη και μέσω αναδρομολόγησης αν απαιτείται.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ