Ελάτε στην παρέα μας

Ειδήσεις

«Ναι» στην τροποποίηση της σύμβασης για το Θριάσιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Εγκρίθηκε από τη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Θριασίου, του Ιουλίου 2018.

Μιλώντας στην Ολομέλεια, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αφού επεσήμανε την «καθοριστική σημασία της τροποποίησης» σημείωσε: «Το Θριάσιο αποτελεί για εμάς τον πιο κρίσιμο σταθμό για να κάνουμε την Ελλάδα κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής μας. Κάνουμε το αποφασιστικό βήμα ώστε να γίνει η πατρίδα μας διεθνές hub στον τομέα των logistics», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Μιλώντας στην ίδια κοινοβουλευτική διαδικασία, ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης χαρακτήρισε την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Θριασίου Πεδίου ως «το επιστέγασμα των συντονισμένων προσπαθειών όλης της προηγούμενης περιόδου».

 

Το πρώτο ολοκληρωμένο εμπορευματικό κέντρο

Εξηγώντας τι σημαίνει η, ουσιαστικά, νέα σύμβαση για το Θριάσιο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανέφερε: «Αποκτούμε το πρώτο ολοκληρωμένο και σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών κι αξιοποιούμε πραγματικά τις δυνατότητες ιδίως του λιμανιού του Πειραιά. Ενός λιμανιού, το οποίο μέχρι σήμερα ουσιαστικά λειτουργεί μόνο ως σταθμός μεταφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων – δηλαδή των κοντέινερ – και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα προστιθέμενης αξίας δεν πραγματοποιούνταν στο λιμάνι του Πειραιά». Και συνέχισε: «Το αποτέλεσμα ήταν ότι τα κοντέινερ που έρχονταν στον Πειραιά να μεταφορτώνονται σε μικρότερα πλοία και να πηγαίνουν σε άλλα λιμάνια της κεντρικής Ευρώπης, όπου εκεί γινόταν η αποσυναρμολόγηση και συναρμολόγηση. Δηλαδή εκεί που υπήρχε assembly line. Και εκεί είναι η πραγματική προστιθέμενη αξία για τα λιμάνια, για την εθνική και τοπική οικονομία».

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι το έργο του Θριασίου αφορά σε ένα εμπορευματικό κέντρο 240 χιλιάδων τ.μ., σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. «Και ασφαλώς με αυτό που χρειάζεται ένα εμπορευματικό κέντρο, με σύγχρονες σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές», προσέθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι η επένδυση αυτή ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Υπογράμμισε ότι το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου θα διασυνδέεται με όλα τα δίκτυα μεταφοράς : Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, και πρόσθεσε : «Μπορεί, λοιπόν, ο καθένας να αντιληφθεί πόσο μεγάλο είναι το μέγεθος της αναπτυξιακής ώθησης, που θα δώσει στην οικονομία και τη χώρα. Πόσο θα συμβάλλει και σε μία επιβαρυμένη περιοχή. Πόσο θα βελτιώσει αυτή η επένδυση την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε άλλωστε συνολικά στα έργα που αναβαθμίζουν τη Δυτική Αττική, με κυριότερο αυτό της κατασκευής του νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Ενός κλάδου, που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα εξυπηρετεί μια σειρά από αστικές περιοχές, όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Μέγαρα. «Αυτό το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 100 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης», επισήμανε και πρόσθεσε ότι: «Σύντομα θα δημοπρατήσουμε και την περιφερειακή στο Αιγάλεω, προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ».

 

Τα πέντε κύρια σημεία της Σύμβασης Παραχώρησης του Θριασίου

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ειδικότερα ότι :

«Πρώτον, μειώσαμε τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης από 60 σε 37 έτη.

Δεύτερον, προβλέψαμε τη δυνατότητα παράτασης της Περιόδου Παραχώρησης κατά 23 έτη, κατόπιν αιτήματος του Παραχωρησιούχου και υπό την απόλυτη προϋπόθεση της μη αθέτησης όλων των υποχρεώσεων από την πλευρά του. Επομένως δεν είναι αυτόματη αυτή η διαδικασία.

Τρίτον, διπλασιάσαμε το εφάπαξ αντάλλαγμα που παίρνει το ελληνικό δημόσιο. Στη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν 10 εκ. ευρώ, στη δική μας είναι 20 εκ. ευρώ.

Τέταρτον, αυξήσαμε την ετήσια πληρωμή από 2,51% σε 5% και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από τις 350.000 στις 700.000 ευρώ.

Πέμπτον, εισαγάγαμε μηχανισμό κατανομής των κερδών μετά φόρων 50-50 μεταξύ Δημοσίου και Παραχωρησιούχου. Το μοιράζουμε δηλαδή στη μέση».

Ο κ. Καραμανλής συνοψίζοντας τόνισε : «Δηλαδή, με απλά λόγια, διπλασιάσαμε το αντίτιμο για το Ελληνικό Δημόσιο, και με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτή η σύμβαση πραγματικά υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Έτσι θωρακίζουμε την οικονομία και προστατεύουμε την κοινωνία».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι πέρα από αυτούς τους οικονομικούς όρους, το κείμενο της Σύμβασης προβλέπει και μια σειρά από δεσμεύσεις του Παραχωρησιούχου, δεδομένου ότι αυτός θα κατασκευάσει τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, και θα αναλάβει τα εσωτερικά έργα υποδομής.

Σημείωσε ότι εντός του πάρκου, και κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί η σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. «Με τον τρόπο αυτό, θα διασφαλίζεται πλήρως και η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα και κάτι που έλειπε από τη βιομηχανία των συνδυασμένων μεταφορών», επεσήμανε.

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ