Ειδήσεις
Ναυάγιο στην Πύλο: Δύτης εξηγεί γιατί είναι δύσκολο να ανασυρθεί το πλοίο χωρίς τη συνδρομή ξένων κρατών
Σβήνονται οι ελπίδες να βρεθούν οι σοροί των εκατοντάδων αγνοουμένων από το Ναυάγιο της Πύλου, καθώς στο σημείο όπου βυθίστηκε βρίσκεται κοντά στο Calypso Deep, το βαθύτερο σημείο της Μεσογείου, μπορούν να φτάσουν μόνο υποβρύχια ρομποτικά οχήματα, που δε διαθέτει η Ελλάδα.
Με το αλιευτικό σκάφος να βρίσκεται σε βάθος τουλάχιστον 4,500 μέτρων στον πάτο της θάλασσας, βάθος μεγαλύτερο από του Τιτανικού, πιστοποιημένοι δύτες εξηγούν στο Τhesstoday.gr ότι η ελπίδα να εντοπιστούν οι αγνοούμενοι, -αν και μεγάλης ανθρωπιστικής σημασίας- ξεπερνάει τις δυνατότητες τεχνολογίας της Ελλάδας. Χαρακτηριστικό είναι το ότι το τελευταίο μηχάνημα που έφτασε στο Calypso Deep, ήταν το όχημα βαθιάς βύθισης Limiting Factor στις 1-2 Φεβρουαρίου του 2020 με πιλότο τον Victor Vescovo και τον πρίγκιπα Αλμπέρτο ΙΙ του Μονακό.
Ο εθελοντής Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Μίλτος Μελιάδης και πιστοποιημένος δύτης, δηλώνει στο Τhesstoday.gr ότι μόνο με τη συνδρομή χωρών που διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα μπορεί να γίνει επιχείρηση ανάσυρσης. “Είναι ανέφικτο να προσεγγίσουν δύτες το σημείο, λόγω υπερπίεσης και του ότι μετά από ένα συγκεκριμένο βάθος το οξυγόνο γίνεται δηλητήριο.
Η Γαλλία έχει το Minerva Submarine που έχει φτάσει σε ανάλογο βάθος και σε τέτοιες περιπτώσεις οι χώρες της ΕΕ συνηθίζεται να βοηθάνε η μία την άλλη. Απαιτείται μια μεγαλειώδης επιχείρηση με τη συνεργασία της Ελλάδας, με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Κυβερνητικών Οργανισμών όπως η Frontex, ώστε να αποφασιστεί και να υλοποιηθεί”, αναφέρει, τονίζοντας την ανάγκη οι όποιες αποφάσεις, να παρθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα, χαρακτηρίζει την υπόθεση ως εξαιρετικά δύσκολη καθώς οι σοροί βρίσκονται επί ώρες σε τεράστιο βάθος. “Λόγω της παράσυρσης που συμβαίνει στη θάλασσα, το κουφάρι του πλοίου, αν δεν πήγε όλο στη θάλασσα, τα κομμάτια του θα έχουν απλωθεί σε όλη την ευρύτερη περιοχή”, σημειώνει και εκφράζει την ελπίδα σε κάποια από αυτά τα κομμάτια να υπάρχουν ακόμη ζωντανοί. “Εύχομαι ειλικρινά, να υπάρχει κάποια σανίδα όπου να έχουν χρησιμοποιήσει ως σωσίβιο ζωντανοί, περιμένοντας να διασωθούν, ωστόσο ο χρόνος δεν είναι με το μέρος μας”, αναφέρει ο κ. Μελιάδης.
Μιλάμε για άβυσσο
Ο δύτης και εκπαιδευτής κατάδυσης με 15ετή εμπειρία Μανώλης Μαλανδράκης αναφέρεται στο Calypso Deep ως μια “σκοτεινή άβυσσο” που ο,τι κατέβει στον πάτο, δεν ανεβαίνει ποτέ. Μιλώντας στο Τhesstoday.gr, εκτιμά πως το πλοίο με τους εκατοντάδες αμπαρωμένους αγνοούμενους δεν θα βγει ποτέ στην επιφάνεια, καθώς μια τέτοια επιχείρηση με εξιδεικευμένα μηχανήματα, έχει τεράστιο κόστος. “Προσωπικά δε θεωρώ πως υπάρχει πιθανότητα να γίνει καμία επιχείρηση. Δεν υπάρχει στη χώρα αυτή τεχνογνωσία ούτε και τα μέσα, και το κόστος για μια τέτοια επιχείρηση από χώρες που τα διαθέτουν, είναι εξαιρετικά υψηλό”.
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις2 weeks ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ειδήσεις2 weeks ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Κεντρικό Θέμα2 weeks ago
ΣΤΑΣΥ για το συμβάν στον συρμό του ΗΣΑΠ: Στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών – Αναζητείται το αίτιο