Connect with us

Δηλώσεις Πολιτικών & Δημάρχων

Στο 6ο ΓΕΛ και το 3ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας ο Κουτσούμπας – Ανέλυσε υποχρηματοδότηση, συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολική στέγη

Published

on

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, επισκέφθηκε νωρίτερα σήμερα το το 6ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές του σχολείου.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας ευχήθηκε “καλή σχολική χρονιά”, αλλά και “καλή δύναμη για το τεράστιο έργο που έχουν αναλάβει σε όλη την Ελλάδα και στα συγκεκριμένα σχολεία στο 6ο Λύκειο και στο 3ο Γυμνάσιο, γιατί όπως είπε, μεταξύ άλλων, “όχι μόνο μεταφέρετε τη γνώση στα παιδιά, τους μαθητές, αλλά είστε εδώ πρωταρχικά για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών”.

Για το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αναφέρθηκε στο σοβαρό πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων, σχολιάζοντας πως “υπάρχει υποχρηματοδότηση, ενώ έχουν μεγαλώσει οι ανάγκες. Φυσικά το ψηφιακό σχολείο, φυσικά οι διαδραστικοί πίνακες, φυσικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όλα ωραία και καλά, αν και κατά την άποψή μας δεν χρειάζεται τόσο πανηγύρι, τόση διαφήμιση και προπαγάνδα γι’ αυτά, γιατί πολλές φορές νιώθουμε, ότι δεν υπάρχουν προτεραιότητες, δεν υπάρχουν κριτήρια, όταν λείπουν άλλα πράγματα, όπως είναι υποδομές και η σχολική στέγη. Όταν σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας μας λείπουν, για παράδειγμα, οι αντισεισμικοί έλεγχοι που είναι απαραίτητοι σε μια χώρα μεγάλης σεισμικής δραστηριότητας, όπως η Ελλάδα, ή δεν υπάρχουν μέτρα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής προστασίας σε μια σειρά σχολεία που είναι και σε δύσκολο περιβάλλον ή έχουν προαύλια στα οποία δημιουργούνται προβλήματα όταν έχουμε τέτοια έντονα καιρικά φαινόμενα κλπ. Χρειάζεται όλα αυτά να τα δούμε. Εμάς μας απασχολούν και τα βλέπουμε. Ο ρόλος μας είναι ως αντιπολίτευση να πιέζουμε σε αυτή την κατεύθυνση τα υπουργεία, την κυβέρνηση, τους αρμόδιους φορείς, το κράτος να επιλύει τέτοια ζητήματα.

Για το πρόβλημα της σχολικής στέγης

Είμαστε στον 21ο αιώνα και δεν δικαιολογείται το 2024 να συνεχίζουν να κάνουν τα παιδιά μας μάθημα σε κοντέινερς. Και το πρόβλημα που υπάρχει εδώ, υπάρχει και σε πάρα πολλά σχολεία. Την ώρα μάλιστα, που εδώ ένα βήμα δίπλα υπάρχει το πρώην εργοστάσιο της “ΕΡΙΟΤΕΚ”, ο χώρος, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί, έχει αποδοθεί στον Δήμο, υπάρχει απόφαση ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί για να γίνει σχολείο, σχολικά κτίρια, να αποδοθεί δηλαδή στην κοινωνία, στα παιδιά, γιατί έχει ανάγκη ο Δήμος Νέας Ιωνίας νέα σύγχρονα σχολεία και αυτό καθυστερεί εδώ και 20 χρόνια. Κυβερνήσεις έρχονται, αλλάζουν, φεύγουν, δημοτικές αρχές το ίδιο, αλλά η κατάσταση παραμένει στάσιμη. Και είναι ένα βήμα από εδώ, δεν δικαιολογείται αυτό το ζήτημα, κατά την άποψή μας. Χώρια βεβαίως που το ένα φέρνει το άλλο.

Για τις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων

Για το σοβαρό πρόβλημα των συγχωνεύσεων των σχολικών τμημάτων ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε πως “έχουμε πάνω από 1.000 συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλα τα σχολεία, που σημαίνει ότι στοιβάζονται παιδιά. Δυσκολεύεται η δουλειά σας, το πώς θα διδάξετε τα παιδιά, όταν γίνονται τέτοιες συγχωνεύσεις. Ευτυχώς κάτω από την πίεση που ασκήθηκε κι από τους καθηγητές και τους γονείς και τους μαθητές λύθηκε το πρόβλημα που πήγε να δημιουργηθεί με το να φύγει το τμήμα κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών και να πάει σε άλλο σχολείο. Είχαμε ετοιμάσει κι εμείς ερώτηση στη Βουλή, πιέσαμε, είχαμε κάνει παρέμβαση στους αρμόδιους, αλλά κυρίως κάτω από την κινητοποίηση και των εκπαιδευτικών και των γονιών και των μαθητών που αντέδρασαν λύθηκε το συγκεκριμένο ζήτημα εδώ. Αλλά δεν παύουν να υπάρχουν τα υπόλοιπα συνολικά προβλήματα.

Ταυτόχρονα, έθεσε και το ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης, λέγοντας: “Ωραία η ενεργειακή αναβάθμιση. Όμως, δυστυχώς αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι το ζεστό χρήμα για την ενεργειακή μετάβαση. Συγκεκριμένα, για τα σχολικά κτήρια της ενεργειακής αναβάθμισης πάει ως ζεστό χρήμα σε μεγάλους ενεργειακούς ομίλους. Θα έχετε προφανώς ακούσει το παράδειγμα που είναι χαρακτηριστικό εδώ για το 1ο Λύκειο του Δήμου της Ν. Ιωνίας, όπου ξοδεύτηκαν 1 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή του αναβάθμιση. Έγινε αυτή και βέβαια 1 εκατ. ευρώ δεν είναι λίγα χρήματα είναι όσα τα χρήματα για περίπου όλους τους δήμους, είναι 7 φορές πάνω, όχι μία φορά, είναι 7 φορές πάνω, όσα χρήματα παίρνει όλος ο Δήμος Νέας Ιωνίας, όλα τα σχολεία δηλαδή. Και μετά από δυο-τρεις βδομάδες, μετά από ένα μήνα, δεν πέρασε ένας μήνας δηλαδή όταν τέλειωσε η ενεργειακή αναβάθμιση, άρχισαν και να πέφτουν οι σοβάδες.

Άρα το ερώτημα είναι τι προτεραιότητες βάζεις, όταν ξέρεις ότι ένα κτήριο είναι γερασμένο. Πας στην ενεργειακή αναβάθμιση επειδή θέλει ο επιχειρηματίας να πάρει το ζεστό χρήμα ή βάζεις προτεραιότητα πρώτα να επιλύσεις αυτά τα ζητήματα για να μην πηγαίνουν τζάμπα τα λεφτά του κόσμου που πλήρωσε μέσα από τους φόρους που όλοι πληρώνουμε πληρώνουν όλες οι οικογένειες εδώ στο δήμο Νέας Ιωνίας, αλλά και γενικότερα”.

“Το όραμά μας είναι ένα σχολείο που θα μορφώνει”

Ολοκληρώνοντας, ο Δημήτρης Κουτσούμπας την παρέμβασή του, τόνισε “στηρίζουμε τα αιτήματα που έχει ο Σύλλογος σας, η ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ γενικότερα, τις δίκαιες διεκδικήσεις σας και για προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, να είναι μόνιμες και σταθερές αυτές οι προσλήψεις και για να καταργηθούν οι συγχωνεύσεις, να καλυφτούν όλες οι κενές θέσεις του εκπαιδευτικού, αλλά και του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού.
Με τη σκέψη πως το όραμα που έχουμε κι εμείς, φαντάζομαι κι εσείς γιατί το ζείτε, για ένα τέτοιο σχολείο, που θα μορφώνει, θα διαπαιδαγωγεί και θα ανοίγει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο, για ένα καλύτερο μέλλον, θα ήθελα ξανά να σας ευχηθώ, να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας εδώ, που ακούσατε αυτά τα λίγα που είχα να σας πω”.

Στις παρεμβάσεις τους οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στα κτηριακά προβλήματα, στο πρόβλημα της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων με δεδομένο ότι το μάθημα γίνεται ακόμα σε λυόμενα με ανύπαρκτο κλιματισμό, όπου δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί με κινητικά προβλήματα. Αναφέρθηκαν ακόμα στην έλλειψη νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών που θα έπρεπε να είναι σε μόνιμη βάση σε όλα τα σχολεία. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών, που τους χαρακτήρισαν μισθούς πείνας, που δεν φτάνουν για να ζήσουν, με βάση και τη σημερινή ακρίβεια. Ως ιδιαίτερο και σημαντικό θέμα αναφέρθηκε η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικής μονάδας όπου τονίστηκε ότι το υπουργείο ποινικοποιεί τους αγώνες και την απεργία και ότι δεν πρέπει να σταματήσουν τον αγώνα τους. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν έντονα την αγωνία τους για τα προβλήματα που χρονίζουν και για την προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου που συνεχίζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, αφού ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τις παρεμβάσεις τους τα ερωτήματα και τον προβληματισμό τόνισε πως “αναμφίβολα φιλότιμο υπάρχει σε όλους σας, το πρόβλημα είναι ότι δεν φτάνει μόνο το φιλότιμο. Φιλότιμο έχει ο εκπαιδευτικός και κάνει ότι μπορεί περισσότερο, με ατομικές ή συλλογικές προσπάθειες μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Φιλότιμο έχει κι ο γιατρός ο οποίος παλεύει σε άσχημες συνθήκες με τις ελλείψεις των δημόσιων νοσοκομείων, φιλότιμο έχει και ο εργάτης που δουλεύει και κινδυνεύει και η ζωή του ακόμα από εργατικά ατυχήματα, ο υπάλληλος σε άλλους τομείς, κάπως έτσι.

Αλλά έτσι σαν κοινωνία, σαν χώρα, δεν πας μακριά. Εμείς θεωρούμε ότι αυτό που φταίει, δηλαδή η βασική αιτία, είναι ότι αυτό το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον.

Κι όταν λέμε σύστημα δεν εννοούμε μόνο το πολιτικό σύστημα, η κυβέρνηση, τα υπουργεία όπως είναι δομημένα. Εννοούμε όλο το κράτος και αυτοί που έχουν την πραγματική εξουσία σ’ αυτό το κράτος, σ’ αυτή τη διακυβέρνηση. Βέβαια, αυτοί που την έχουν, κατά τη δική μας άποψη, φαντάζομαι να είναι και δική σας, των περισσοτέρων, γιατί το βλέπετε, είναι αυτοί που έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι, που έχουν τα μεγάλα κέρδη, που μπορούν να επιβάλλουν τις πολιτικές τους, που είναι ταξικές πολιτικές για τα δικά τους δηλαδή οικονομικά συμφέροντα. Κι αυτοί ανήκουν στο εφοπλιστικό, στο τραπεζικό, στο εμπορικό, στο βιομηχανικό κεφάλαιο. Αυτοί είναι. Κι αυτοί βέβαια είναι μια συντριπτική μειοψηφία, αλλά είναι πλειοψηφία σε όλα αυτά που λέμε, κρατικός μηχανισμός, επιχειρηματικότητα, δημόσιο σχολείο, δημόσιο νοσοκομείο κλπ. Και τα χατίρια τους τα κάνουν αυτά τα κόμματα που τους εκπροσωπούν μέσα στην κοινωνία, γιατί η κοινωνία έτσι είναι χωρισμένη. Άρα εμείς λέμε ότι για να επιλυθούν τα ζητήματα, απ’ τα πιο χοντρά, να το πω έτσι, τα σχολικά κτίρια, μέχρι το ίδιο το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού κλπ, χρειάζεται άλλη, εντελώς διαφορετική κοινωνική οργάνωση. Δεν μπορεί αυτό το σύστημα δηλαδή, που έχει όνομα, στην πολιτική οικονομία ονομάζεται καπιταλιστικό σύστημα και υπάρχει εδώ και περίπου 400 χρόνια, έχει φάει τα ψωμιά του, γιατί έχει διαφθαρεί, έχει σαπίσει, δεν έχει κάτι να δώσει στην ανθρωπότητα ολάκερη, όχι μόνο στη δική μας χώρα.

Απ’ αυτή την άποψη, τη νέα κοινωνική οργάνωση, θα πρέπει να την οικοδομήσουν αυτοί που λέμε λαός, εργατική τάξη, ιδιαίτερα η νέα γενιά. Αυτή η συλλογικότητα που δρα, που παλεύει, που έχει οράματα κι έχει και τα θέλω της. Και πρέπει να την οικοδομήσουν εκ βάθρων κι από το σχολείο. Δεν εννοώ μόνο το Γυμνάσιο-Λύκειο, τη δευτεροβάθμια, εννοώ από τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από τα νηπιαγωγεία ακόμα. Να οικοδομήσουν το σχολείο, να οικοδομήσουν την οικονομία, τις σχέσεις, να μην είναι εκμεταλλευτικές αυτές οι σχέσεις. Και σ’ αυτό βοηθούν οι αγώνες για να κάνουμε βήματα, μικρά έστω μπροστά, κυρίως να αλλάζει η συνείδηση, με την έννοια να συνειδητοποιείται περισσότερο, απ’ όλους τους εργαζόμενους, από την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, αυτό το σχέδιο για τη νέα κοινωνική οργάνωση, για να φύγουμε απ’ αυτό το ξεπερασμένο σύστημα, απ’ αυτή τη βαρβαρότητα. Και όχι να στέλνουμε κάθε φορά απλώς χαιρετίσματα στην εξουσία…”

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ