Ειδήσεις
Τέμπη: Κακουργηματικές διώξεις κατά 23 προσώπων για τη σύμβαση 717 του σιδηροδρόμου
Τα 18 από αυτά είναι δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ και της Διαχειριστικής Αρχής του Υπουργείου Μεταφορών.
Ποινική δίωξη για σοβαρά κακουργήματα ασκήθηκε σε βάρος 23 προσώπων για την σύμβαση 717 του σιδηροδρόμου, που αφορούσε στην αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης -τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι παραλείψεις στην υλοποίηση της οποίας συνδέονται άμεσα με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 νέους ανθρώπους.
Μετά την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής έρευνας που διενέργησε επί ένα έτος η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία που εδρεύει στην Αθήνα, διαπίστωσε σοβαρές ποινικές ευθύνες 23 προσώπων, 18 εκ των οποίων είναι δημόσιοι υπάλληλοι και τους άσκησε ποινική δίωξη για σειρλα κακουργηματικών πράξεων, όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις.
Ειδικότερα,
14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ κατηγορούνται για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον
– 4 δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων
– 5 νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
Η μη υλοποίηση της σύμβασης 717 που υπεγράφη από το ελληνικό δημόσιο το 2014, υπολογίζεται ότι ζημίωσε το ελληνικό κράτος και τα ευρωπαϊκά ταμεία περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ.
Ειδικότερα, η πολύπαθη σύμβαση αφορούσε στο έργο αποκατάστασης του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, η οποία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016. Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717.
Η Συμπληρωματική Σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος Σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.
Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.
Σύμφωνα με την εισαγγελική κρίση η σύμβαση εκτελέστηκε πλημμελώς. Βάσει του υλικού που περιλαμβάνει η ογκώδης δικογραφία, συνολικά δόθηκαν 7 παράνομες παρατάσεις στο έργο, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ.
Αποτέλεσμα αυτού, ήταν 9 ολόκληρα χρόνια αργότερα, το Φεβρουάριο του 2023, οπότε και σημειώθηκε το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα μας, το έργο να μην έχει ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με την ποινική έρευνα, κρίθηκε ότι οι υπάλληλοι της Διαχειριστικής Αρχής, που ήταν υπεύθυνοι για την διαχείριση των κονδυλίων, ενήργησαν κατά παράβαση των αρχών της χρηστής διαχείρισης αυτών των περιουσιακών στοιχείων.
Μάλιστα, οι Ευρωπαίοι εισαγγελείς εκτιμούν ότι παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία που υπέβαλαν οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ ήταν λανθασμένα και ελλιπή, οι δημόσιοι υπάλληλοι της Διαχειριστικής Αρχής ενέκριναν την χορήγηση των αντίστοιχων ενισχύσεων, προκαλώντας ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ε.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου ύψους άνω των 15,6 εκατ. ευρώ.
Για το λόγο αυτό η εισαγγελική έρευνα δε σταματά εδώ.
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία διαβίβασε το φάκελο στον αρμόδιο Ελληνα εισαγγελέα, ώστε να ερευνήσει το ενδεχόμενο να έχει τελεστεί το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος από τους Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) της Ελλάδας, οι οποίοι και ήλεγξαν την ορθότητα των ενεργειών, αναφορικά με τους χειρισμούς της σύμβασης 717.
Το αδίκημα αυτό δεν ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, γι΄αυτό και η δικογραφία διαβιβάστηκε στην εισαγγελία πρωτοδικών της Αθήνας.
Υπενθυμίζεται, ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία με βάση το νόμο και το Σύνταγμα από το περασμένο καλοκαίρι είχε διαβιβάσει στη Βουλή της δικογραφία αναφορικά με ευθύνες πολιτικών προσώπων.
Η δικαστική έρευνα ανατέθηκε στην ευρωπαία ανακρίτρια στην Ελλάδα Χριστίνα Σαλάππα.
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις1 week ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ειδήσεις1 week ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Ειδήσεις1 week ago
Έκθεση προβολής του ελληνικού κοσμήματος και πολιτιστικές δράσεις τον Ιανουάριο υπό την αιγίδα του ΕΟΤ