Connect with us

Ειδήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από το Χ-τύπο

Published

on

Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

  • Καθορίστηκαν τα ποσά ενισχύσεων των επενδυτικών σχεδίων που υπάγονται στα καθεστώτα «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Επιχειρηματικότητα Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, του έτους 2021. Το ποσό της φορολογικής απαλλαγής ορίζεται για το καθεστώς της Γενικής Επιχειρηματικότητας στα 280.000.000 ευρώ, ενώ γιατο καθεστώς της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων στα 5.000.000 ευρώ. Από την άλλη, το ποσό της επιχορήγησης, επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης ορίζεται για το καθεστώς της Γενικής Επιχειρηματικότητας στα 120.000.000 ευρώ και για το καθεστώς της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων στα 400.000.000 ευρώ.

 

  • Από 1η Ιουνίου θα μπορούν οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του Λεκανοπεδίου Αττικής, των οποίων η αίτηση για χρηματοδότηση εγκρίθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες, να προχωρήσουν στην εκταμίευση της μη επιστρεπτέας ενίσχυσης που θα τους καταβληθεί, μέσω του ειδικού προγράμματος που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής, ύψους 250 εκατ. ευρώ με πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020. Απαραίτητη για την εκταμίευση προϋπόθεση, η υποβολή αιτήματος και των απαραίτητων δικαιολογητικών που προβλέπονται, από τις ελεγκτικές διαδικασίες των υπηρεσιών του ΕΣΠΑ.

 

  • Αύξηση πωλήσεων 10,9% καταγράφηκε την Μεγάλη Εβδομάδα (26/4-2/5), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή Μ. Εβδομάδα (13/4-19/4), η οποία είχε παρουσιάσει πιο συγκρατημένη θετική τάση στο +5,5%. Σύμφωνα με την NielsenIQ, αναλύοντας την τάση του +10,9% μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών παρατηρείται ότι αυτή η αύξηση οδηγείται κατά κύριο λόγο από την κατηγορίες τροφίμων και ποτών, καθώς και από τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα. Σε επίπεδο τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ.) συνεισφέρουν περισσότερο σε αυτή την ανάπτυξη και ακολουθούν τα υπερ-μάρκετ (αίθουσες άνω των 2500 τ.μ.), ενώ η εικόνα ήταν αντίστροφη την περυσινή περίοδο, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις πιο μεγάλες αίθουσες.

 

  • Απότομη πτώση παρουσιάστηκε στα τουριστικά έσοδα το α’ τρίμηνο της χρονιάς, αφού όπως αναμενόταν, το lockdown και τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων με στόχο την καταπολέμηση της διασποράς της πανδημίας εκμηδένισαν σχεδόν τις αφίξεις. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο τον Μάρτιο εμφάνισε πλεόνασμα 9 εκατ. ευρώ έναντι πλεονάσματος 33 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Αντίστοιχα οι ταξιδιωτικές εισπράξεις κατέγραψαν μείωση της τάξης του 63% τον περασμένο Μάρτιο, και έφτασαν τα 34 εκατ. ευρώ, έναντι 92 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Επιπλέον, μείωση κατά 58,2% παρατηρήθηκε και στις ταξιδιωτικές πληρωμές με τον Μάρτιο του 2021 να φτάνουν τα 25 εκατ. ευρώ έναντι 59 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

 

  • Τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και την ικανοποίηση κριτηρίων που θέτουν οι δείκτες ESG, υιοθετούν τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, ακολουθώντας τις νέες απαιτήσεις που έχει, πλέον, η κοινωνία σχετικά με τον ρόλο τους σε κρίσιμα ζητήματα της εποχής. Οι επενδυτές ενδιαφέρονται για πληροφορίες και ποσοτικά στοιχεία που παρουσιάζονται μέσω των δεικτών ESG προκειμένου να αξιολογήσουν την μακροπρόθεσμη στρατηγική μιας εταιρίας, πόσο αυτή έχει λάβει υπόψη τις σύγχρονες κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες, πόσο ανθεκτική είναι στη διαχείριση των αλλαγών που προκύπτουν στο περιβάλλον που δραστηριοποιείται, και τις γενικότερες επιδόσεις της κατά την πορεία υλοποίησης του επενδυτικού σχεδιασμού της και επίτευξης των στρατηγικών της στόχων. Οι δείκτες ESG αναφέρονται σε θέματα περιβάλλοντος (environmental), κοινωνικά (social) και εταιρικής διακυβέρνησης (governance) και επηρεάζουν άμεσα την εφαρμογή της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία αξίας μακροπρόθεσμα και την ενίσχυση της κοινωνικής άδειας λειτουργίας των εταιρειών.

 

  • Τέλος στην ασυδοσία κάποιων αναξιόπιστων ιδιοκτητών e-shops οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι την αύξηση των διαδικτυακών αγορών που σημειώθηκε εν μέσω πανδημίας, αισχροκερδούν πουλώντας είτε προϊόντα-μαϊμού είτε… αέρα κοπανιστό έρχεται να βάλει μια νέα υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης. Η υπηρεσία Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου μετρά μόλις τέσσερις μήνες ζωής αλλά έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της στο χώρο κλείνοντας επτά e-shops που δεν τηρούσαν τις υποχρεώσεις τους προς τον πελάτη, καταλογίζοντας πρόστιμα και κατάσχοντας 20.000 απομιμητικά προϊόντα.
 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ