Ειδήσεις
Τα 200 τρόφιμα «βόμβες» που καταναλώνουν τα παιδιά μας
Τα δύο τρίτα των προϊόντων που απευθύνονται σε μωρά ηλικίας από 6 μηνών έως 3 ετών και διατίθενται από τις εταιρίες Heinz, Nestlé, Danone, Hipp, Hero και Hain Celestial περιείχαν πάρα πολύ ζάχαρη, αλάτι ή θερμίδες.
Τα υπόλοιπα διαπιστώθηκε ότι διατίθενται στην αγορά με παραπλανητικούς τρόπους, όπως σνακ, πουρές, δημητριακά και έτοιμα γεύματα με λίγα θρεπτικά συστατικά που χαρακτηρίζονται ως «υγιεινά».
Από τα 1.297 προϊόντα που αξιολογήθηκαν διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων 218 που πωλήθηκαν σε σούπερ μαρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, κανένα δεν θεωρήθηκε κατάλληλο για προώθηση σε παιδιά.
Οι μάρκες που μελετήθηκαν
Οι μάρκες που μελετήθηκαν κατέχουν περισσότερο από το 53 τοις εκατό του μεριδίου αγοράς.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει τον δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό αυτών των προϊόντων μετά την Ιταλία.
Τα αποτελέσματα ποικίλλουν ανάλογα με την εταιρεία, με την Kraft Heinz να έχει το υψηλότερο ποσοστό προϊόντων που πληρούν τις απαιτήσεις διατροφικής σύνθεσης σε ποσοστό περίπου 42%, ακολουθούμενη από την Hero με 39% και τη Danone με 38%.
Οι ερευνητές είπαν ότι το 88 τοις εκατό των προϊόντων Hain Celestial που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να φέρουν μια προειδοποιητική ετικέτα «υψηλού σακχάρου» στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας.
Δείτε εδώ τα προϊόντα που σύμφωνα με τον ΠΟΥ δεν πρέπει να καταναλώνουν βρέφη και νήπια
Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εισαγάγουν υποχρεωτικές προειδοποιητικές ετικέτες σε προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη για να βοηθήσουν τους γονείς να κάνουν πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές για βρέφη και μικρά παιδιά, προσθέτει.
Το ATNI καλεί τους γονείς να λάβουν μεγαλύτερη ενημέρωση για τις διατροφικές αξίες προκειμένου να βοηθήσουν στον τερματισμό των διεθνών επιδημιών της παχυσαρκίας, της τερηδόνας, των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και άλλων καταστάσεων που προκαλούνται από κακές επιλογές τροφίμων.
Η μελέτη αναφέρει ότι οι νέοι κανονισμοί θα πρέπει να απαγορεύουν τη χρήση πρόσθετων σακχάρων και γλυκαντικών, να περιορίζουν την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και νάτριο και να απαγορεύουν τις παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ.
Οι οδηγίες του ΠΟΥ αναφέρουν ότι στα μωρά και στα μικρά παιδιά δεν πρέπει να δίνονται τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και τρανς λιπαρά ή ποτά που περιέχουν ζάχαρη ή γλυκαντικά χωρίς ζάχαρη.