Ελάτε στην παρέα μας

Επιστολές

“Με ανάπτυξη μπαίνει φρένο στους οίκους ανοχής”

Δημοσιεύθηκε

στις


Tο ζήτημα της λειτουργίας οίκων ανοχής στη Μεταμόρφωση ανοίγει η δημοτική παράταξη “Ελπίδα” και ο επικεφαλής της κ. Στράτος Σαραούδας με την ακόλουθη ανακοίνωση: “Aγαπητοί φίλοι,
Η Ανεξάρτητη Δημοτική Παράταξη “Ελπίδα για τη Μεταμόρφωση” και ο Επικεφαλής της Στράτος Σαραούδας, εμμένοντας  με πίστη στις Αρχές της  Ιδρυτικής μας διακήρυξης για ενημερωμένους πολίτες,  σας παρουσιάζουμε  αυτό το κείμενο με τη γνωστή μορφή ερωτήσεων/απαντήσεων, αποσαφηνίζοντας  τις απορίες των Δημοτών σχετικά, με την ίδρυση και λειτουργία οίκων  ανοχής, οι οποίοι ξεφυτρώνουν ο ένας πίσω από τον άλλο στην πόλη  μας:

1. Υπάρχει σαφές και καθορισμένο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την  ίδρυση και λειτουργία των οίκων ανοχής;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ. Πρόκειται για το νόμο 2734/1999 με διάφορες  προσθήκες πάνω σ’αυτόν με τη μορφή Υπουργικών Αποφάσεων, οι οποίες δεν  αλλοιώνουν το γενικό πλαίσιο, γι’αυτό δεν αναφερόμαστε σε κάθε μία  ξεχωριστά.

2. Μπορεί  όποιος θέλει να ιδρύσει και να λειτουργεί έναν οίκο ανοχής;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Αυτό το δικαίωμα το έχουν μόνο πρόσωπα που  κατέχουν πιστοποιητικό άσκησης επαγγέλματος για να εκδίδονται με  αμοιβή. Επιπλέον πρέπει να εφοδιασθούν με άδεια εγκατάστασης και  χρήσης του οικήματος, εντός του οποίου θα ασκείται η ανωτέρω  δραστηριότητα, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει η προς τούτο έγγραφη συγκατάθεση του ιδιοκτήτη του εν λόγω οικήματος

3. Yπάρχει κάποιος νομικός περιορισμός που ν’αποκλείει την ίδρυση και  λειτουργία οίκου ανοχής σε μια πόλη;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Ο σχετικός νόμος 2734/1999 ο οποίος, καθορίζει την ίδρυση και λειτουργία των οίκων ανοχής δεν αποκλείει καμμία πόλη ή χωριό της Επικράτειας.

4. Μπορεί να στηθεί ένας οίκος ανοχής σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 4 του Ν. 2734/99, ΔΕΝ επιτρέπεται η εγκατάσταση εκδιδομένων με αμοιβή προσώπων σε  διατηρητέα ή παραδοσιακά κτίρια, καθώς και σε χώρους που δεν  είναι κύριας χρήσεως και δεν πληρούν τους όρους του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού. Επίσης, ΔΕΝ επιτρέπεται η εγκατάσταση σε κτίρια που απέχουν, σε ακτίνα λιγότερο από 200 μέτρα, από ναούς, σχολεία, νηπιαγωγεία, φροντιστήρια, παιδικούς σταθμούς, νοσηλευτικά ιδρύματα, κέντρα νεότητας, αθλητικά κέντρα,  οικοτροφεία, βιβλιοθήκες και ευαγή ιδρύματα, καθώς και από  πλατείες και παιδικές χαρές.

5. Εάν μια περιοχή στα όρια ευθύνης του Δήμου δεν βρίσκεται εντός απαγορευτικών ορίων και μπορεί να λειτουργήσει σ’ αυτή οίκος ανοχής, υπάρχει επιπλέον, δυνατότητα απαγόρευσης ίδρυσης κατά κρίση του οικείου  Δήμου εάν στην εν λόγω περιοχή συντρέχει κάποιος ειδικός λόγος ( π.χ  ιστορικό κέντρο, παραδοσιακός οικισμός, εργατικές πολυκατοικίες,  αρχαιολογικό μνημείο κλπ);
Η Απάντηση είναι ΝΑΙ. Ο Νόμος (άρθρο 3, παράγραφοι 3 & 4 του Ν. 2734/99) δίνει τη δυνατότητα, ανάλογα με τα ειδικά γνωρίσματα του κάθε Δήμου και με απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου, να μπορεί να αυξάνει τις προαναφερόμενες αποστάσεις και να καθορίζειι κι άλλα κτίρια ή περιοχές, στα οποία δεν θα επιτρέπεται η εγκατάσταση εκδιδομένων με αμοιβή προσώπων, καθώς και οι αποστάσεις μεταξύ  οικημάτων, στα οποία μπορούν τα εν λόγω πρόσωπα να εγκαθίστανται.

6. Μπορούν να δημιουργηθούν όσοι οίκοι ανοχής θέλουν σε μία πόλη;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Οι δήμοι και οι κοινότητες καθορίζουν, με  απόφασή τους, τον αριθμό των αδειών που επιτρέπεται να χορηγούνται  στην περιφέρειά τους, με βάση τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες και ανάγκες, που σχετίζονται κυρίως με τον πληθυσμό τους και τη σύνθεση αυτού, την ύπαρξη στρατοπέδων, λιμανιών και βιομηχανικών μονάδων, καθώς και με την ανάπτυξη εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων που επιβάλλουν απασχόληση ή διέλευση ατόμων από άλλες περιοχές.

7. Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα δικαιολογητικά που απαιτούνται για έκδοση άδειας λειτουργίας οίκου ανοχής;
Σύμφωνα με την ΤΤ 9946/10-3-00 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών  Εσωτερικών ∆ημόσιας ∆ιοίκησης και Αποκέντρωσης, ∆ημοσίας Τάξης που  δημοσιεύθηκε στο υπ ́αριθμ. 351 ΦΕΚ τ. Β/2000] και εκδόθηκε κατ’εφαρμογή του άρθρου 3 παρ. 5 του Ν. 2734/99, καθορίσθηκαν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση της άδειας  εγκατάστασης και χρήσης των οίκων ανοχής.Επίσης σύμφωνα με τις  διατάξεις του νόμου 2734/99 δεν μπορεί να χορηγηθεί προέγκριση αδείας.

8.Ποιός είναι υπεύθυνος για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας σε οίκο ανοχής;
Ο Οικείος Δήμος.

9. Οι οίκοι ανοχής στα όρια του Δήμου Μεταμόρφωσης, λειτουργούν με άδεια;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ.

10. Ζήτησαν οι ιδιοκτήτες των οίκων ανοχής, έκδοση άδειας λειτουργίας από τον Δήμο Μεταμόρφωσης;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Αποτελεί πάγια τακτική αυτού του είδους οι “επιχειρήσεις” να λειτουργούν στο “παρασκήνιο” της νομοθεσίας. Οπως έχουν δείξει παραδείγματα σε άλλες περιοχές οι οίκοι ανοχής συναθροίζονται αφενός υποβαθμίζοντας την περιοχή και αφετέρου δημιουργώντας ένα μηχανισμό προστασίας κατά των Διωκτικών Αρχών. Επίσης κάποιοι εκτιμούν, ότι ακόμη και η υποβάθμιση της περιοχής στην οποία συναθροίζονται οίκοι ανοχής, είναι μέρος του σχεδίου ώστε
ν’απομακρυνθούν άλλες υγιής επιχειρήσεις από εκεί, αφήνοντας περισσότερο
χώρο για την άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

11. Ο Δήμος Μεταμόρφωσης αδρανεί;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να δωθεί με ένα ναί ή ένα όχι, αλλά δίδεται σε τρία σκέλη :
α) Εκανε ο Δήμος Μεταμόρφωσης ενέργειες να σφραγιστούν οι οίκοι ανοχής ;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Δημάρχου έχουν  κατ’επανάληψη ενημερωθεί οι Αρχές ώστε να σφραγίσουν τους οίκους ανοχής.
Ομως σύμφωνα με τα όσα αναφέραμε παραπάνω, όλες οι ενέργειες  καταλήγουν στο κενό. Μπορεί την μία ημέρα οι Αρχές να σφραγίσουν τον οίκο, ύστερα από καταγγελία του Δήμου και την επόμενη να είναι εκεί ορθάνοιχτος! Είναι καθαρά θέμα απροθυμίας της Κεντρικής Κυβέρνησης για ανεξήγητους λόγους.
β)  Η Διοίκηση του Δήμου , παρόλα αυτά, έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο θέμα θέσπισης κανόνων και χωροθέτηση της εν΄λόγω δραστηριότητας; Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Γνωρίζουμε ότι η θέσπιση κανονιστικού πλαισίου, ενδεχόμενα να είναι για τα “μάτια του κόσμου” στην παρούσα φάση. Ομως η δημιουργία κανόνων είναι ένα όπλο στο αγώνα διεκδίκησης μέσω των αρμόδιων Υπουργείων έστω για τη μετακίνηση των οίκων ανοχής σε  οριοθετημένες περιοχές και όχι στην είσοδο της πόλης.
γ) Δηλαδή, το θέμα λύνεται σε “πνεύμα καλής θέλησης” με παράνομους;
Δυστυχώς ΝΑΙ, αφού η πολιτεία δείχνει να εθελοτυφλεί, προτιμώντας αυτό τον τρόπο από την εφαρμογή της νομιμότητας. Αίσθηση προκαλεί  αναφορά  του Συνηγόρου του Πολίτη σε αντίστοιχο πρόβλημα άλλου Δήμου, όπου μιλά  για εξεύρεση «…… ρεαλιστικής λύσης από την Πολιτεία και τον ∆ήμο…..».

12. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, υπάρχει λύση, ώστε οι οίκοι ανοχής να πάψουν  να “στολίζουν” την είσοδο της πόλης;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ και η απάντηση είναι μοναδική : ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. Αποτελεί ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ. Η δημιουργία π.χ ποδηλατόδρομου στην Τατοίου με ταυτόχρονη επανακατασκευή των πεζοδρομίων για άνετο περίπατο, ο επαρκής φωτισμός και η θέσπιση κινήτρων σε υγιείς επιχειρήσεις να εγκατασταθούν στην περιοχή είναι κάποια από τα μέτρα που θα λειτουργήσουν ώς αποτρεπτικός παράγοντας στην ίδρυση οίκων ανοχής. Αντίστοιχα μέτρα, ελήφθησαν σε άλλες πόλεις, όπου μόλις ξεκίνησε η ανάπτυξη, οι οίκοι ανοχής άρχισαν με γοργούς ρυθμούς να απομακρύνονται αναζητώντας “σκοτεινότερες” περιοχές.

Προτάσεις
Η “Ελπίδα για τη Μεταμόρφωση” προτείνει άμεσα:
Τη θέσπιση κανονιστικού πλαισίου με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ώς εξής:
1.- Να καθοριστεί ο αριθμός των αδειών εγκατάστασης και χρήσης οικημάτων από εκδιδόμενα πρόσωπα, στο σύνολο της γεωγραφικής περιφέρειας του  ∆ήμου Μεταμόρφωσης.
2.- Να επανακαθοριστεί, μετά και την έκφραση γνωμών, η επιτρεπόμενη ακτίνα – απόσταση για την εγκατάσταση των οικημάτων των εκδιδομένων προσώπων από τα κτίρια και τους χώρους που ο ν. 2734 / 1999 ορίζει.
3.- Να καθοριστεί επίσης ο αποκλεισμός της εγκατάστασης – χρήσης οικημάτων από εκδιδόμενα πρόσωπα : [α] σε όλα τα οικοδομικά τετράγωνα που περιβάλλουν το παραδοσιακό κέντρο της Πόλης, [β] σε όλα τα πολεοδομικά συγκροτήματα των εργατικών πολυκατοικιών της Πόλης, [γ] στους χώρους πέριξ του ∆ημοτικού Κοιμητηρίου της Πόλης, [δ]  σε όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες και ειδικότερα στις οδούς Τατοίου, Γ.Παπανδρέου, Κλεισθένους, κλπ.
Η “Ελπίδα για τη Μεταμόρφωση” προτρέπει τη Διοίκηση άμεσα:
Να προάγει σε άμεση προτεραιότητα την εξασφάλιση πόρων με ένταξη σε Περιφερειακά προγράμματα χρηματοδότησης την ανάπλαση μέρους της οδού Τατοίου στην είσοδο της πόλης, με φωταγώγηση, δημιουργία ποδηλατόδρομου και πεζοδρομίου. Να δώσει κίνητρα σε υγιής επιχειρήσεις για εγκατάσταση  στην περιοχή και επίσης, κίνητρα στις επιχειρήσεις που ήδη εδρεύουν στην περιοχή για ευθετισμό και ευπρεπισμό του περιβάλλοντα χώρου τους καθώς και φωταγώγησή του, παρέχοντας κάθε δυνατή βοήθεια από τις Υπηρεσίες του  Δήμου.
Στο σημείο αυτό, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε, ότι η μελέτη της δικής μας ομάδας, όπως εκφράστηκε από το Πρόγραμμά μας, είχε αναγάγει σε βασικό πυλώνα άσκησης Διοίκησης τη χωροθέτηση και θεσμοθέτηση των δραστηριοτήτων με ταυτόχρονη εκπόνηση μελετών, ώστε να πετύχουμε την  ωρίμανση που απαιτείται για συμμετοχή σε προγράμματα χρηματοδοτήσεων, τα οποία δυστυχώς απουσιάζουν από την πόλη μας.
Ο Στράτος Σαραούδας και η ομάδα της “Ελπίδας για τη Μεταμόρφωση” θα βοηθήσουν με προτάσεις και ενέργειες σε ότι επιχειρηθεί για το καλό της πόλης. Οπως κατ’επανάληψιν έχουμε δηλώσει έχουμε διαφορετικές ανησυχίες, διαφορετικές προτεραιότητες, διαφορετικές απόψεις αλλά όλοι μας – απ’όλες τις Παρατάξεις – έχουμε κάτι που είναι το ίδιο, ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ.
Τουλάχιστον εμείς, δεν το χαρίζουμε σε κανέναν.

Με τιμή

Στράτος Σαραούδας
Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Παράταξης
“Ελπίδα για τη Μεταμόρφωση”
Δημοτικός Σύμβουλος Μεταμόρφωσης”

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ