Ελάτε στην παρέα μας

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Φυσιολατρικός Νέας Ιωνίας στη Μακεδονία

Το είχαμε μαράζι να ξαναπάμε ακόμα μια φορά στην όμορφη Θεσσαλονίκη αλλά παράλληλα να νοιώσουμε την χαρά μιας επίσκεψης στην Βεργίνα και το Δίον.
Έτσι λοιπόν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ξεκινήσαμε να πραγματοποιήσουμε την επιθυμία μας αυτή. Το Σάββατο νωρίς το μεσημέρι φθάσαμε στην Θεσσαλονίκη και καταλύσαμε στο ξενοδοχείο Καψής.

Το βράδυ ξεκινήσαμε «να πάμε τσάρκα» ,όπως λέει και το τραγούδι. Η χάρη μας έφτασε στην Νέα Μηχανιώνα, όπου με ψαρομεζέδες και ουζοκατάνυξη του δώσαμε και κατάλαβε. Ξεχάσαμε έστω για λίγο τα μνημόνια. Το βράδυ γεμάτοι κέφι γυρίσαμε στην Θεσσαλονίκη με την προσδοκία αυτών που επακολουθούσαν τις υπόλοιπες ημέρες.
Την Κυριακή η πρώτη μας επίσκεψη έγινε στην Βεργίνα. Εκεί στους βασιλικούς τάφους θαυμάσαμε για ακόμη μια φορά τα ευρήματα και με την βοήθεια της έμπειρης ξεναγού μας επιβεβαιώσαμε αυτό που όλοι ξέρουμε πια ,ότι η Μακεδονία ήταν πάντα Ελληνική. Κτερίσματα, επιτύμβιες πλάκες, αναθήματα , όλα με ελληνικές επιγραφές. Δεν κουραστήκαμε να ακούμε ιστορία, αρχαιολογικές  προσπάθειες και σταθήκαμε νοερά στις ημέρες του Φίλιππου, της Ολυμπιάδας ,του Αλέξανδρου και των Μακεδόνων πριγκίπων.
Περνώντας, μετά ,από καταπράσινο κάμπο με πλούσια βλάστηση φθάσαμε στο Δίον. Τελικά δεν χορταίνει κανείς να αναλογίζεται το μεγαλείο της φυλής μας ,όταν στέκεται επάνω από τα κατάλοιπα ενός πανάρχαιου προγονικού πολιτισμού. Εδώ θαυμάσαμε αγάλματα , λουτήρες, αναθήματα , και αρχαία θέατρα.
Γεμάτοι από ενδόμυχη περηφάνια ξεκινήσαμε για την Θεσσαλονίκη με απώτερο σκοπό να ξεκουραστούμε. Αλλά τέτοια δεν τα συνηθίζει ο Φυσιολατρικός. Το βράδυ κάναμε ομάδες, παρέες και βρεθήκαμε στα Λαδάδικα. Τώρα τι κάναμε εκεί ας μη το γράψουμε ,γιατί ασφαλώς το αντιλαμβάνεσθε.
Τη Δευτέρα ,ήλθε η σειρά της περιήγησης στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Με την βοήθεια ξεναγού , σταθήκαμε στον Λευκό Πύργο, πήγαμε στα Κάστρα και απολαύσαμε μια καταπληκτική και πανοραμική θέα της Θεσσαλονίκης. Επισκεφθήκαμε τον αρχαίο βυζαντινό ναό του Αγίου Νικολάου των Ορφανών και τον Άγιο Δημήτριο. Θαυμάσαμε τα τείχη, την Καμάρα και την όμορφη παραλία της Θεσσαλονίκης. Είδαμε μια Θεσσαλονίκη, που σε κάθε δρόμο ,σε κάθε γειτονιά έχει να επιδείξει ιστορία, θρησκεία και αγώνες του Ελληνισμού .Όταν πήραμε την οδό Τσιμισκή για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής ξέραμε όλοι γιατί αυτή η πόλη  είναι χιλιοτραγουδισμένη.
Στην επιστροφή μας σταθήκαμε στην όμορφη παραλία της Κατερίνης για φαγητό και το βραδάκι είμαστε πίσω στην Νέα Ιωνία μας, με την ευχή που λέμε πάντα στο τέλος κάθε εκδρομής. «Άντε γεια και σε άλλα τέτοια …»

Στέφανος Λιβέρης

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε