Connect with us

Επιχειρήσεις

Έρευνα: Πώς ο κορωνοϊός άλλαξε τα κριτήρια επιλογής τροφίμων των καταναλωτών

Published

on

Τις βασικές αλλαγές που έχουν επέλθει στις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού με την έλευση της πανδημίας του κορωνοϊού, καταγράφει η τελευταία έρευνα που δημοσίευσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν μεγάλες ανατροπές αναφορικά με τα βασικά κριτήρια που θέτει ο καταναλωτής για την επιλογή τροφίμων:

Ενώ τον Δεκέμβριο του 2019 ως πρώτο κριτήριο τοποθετούσαν οι καταναλωτές την ποιότητα σε ποσοστό 37%, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τα χρήματα με 31%, εν μέσω λοκντάουν τον Απρίλιο έθεταν ως βασικά κριτήρια την υγιεινή και ασφάλεια με 31% (από 9% τον Δεκέμβριο) και τον χρόνο-άνεση με 23% (επίσης από 9%).

Τον Αύγουστο παρατηρήθηκε νέα ανατροπή, με τα χρήματα να ανάγονται σε πρώτο παράγοντα επιλογής τροφίμων με 28% και την ποιότητα να ακολουθεί με 25%. Οι δύο κύριοι παράγοντες που αναδείχθηκαν λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων -υγιεινή και ασφάλεια και άνεση/ευκολία- υποχώρησαν ως κριτήρια επιλογής, αλλά παραμένουν υψηλότερα σε σχέση με πριν (17% και 15% αντίστοιχα).

Ως εκ τούτου, λόγω της πανδημίας διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

  • Στις επισκέψεις τους στα καταστήματα τροφίμων αυτή την περίοδο θέτουν ως πρώτα κριτήρια επιλογής την τιμή και την ποιότητα των προϊόντων. Η σχέση ποιότητας τιμής είναι αυτό που καθορίζει και θα συνεχίσει να καθορίζει για καιρό τις επιλογές των καταναλωτών, ως συνέπεια της οικονομικής ύφεσης που βιώνει η ελληνική οικονομία.
  • Συγχρόνως έχουν πολύ ψηλά την προστασία από τον κορωνοϊό και την ταχύτητα στην επίσκεψη, κριτήρια απολύτως λογικά που συνδέονται με τους περιορισμούς πρόσβασης στα καταστήματα, τη χρήση μάσκας κατά την επίσκεψη, αλλά και την επιδίωξη μικρότερης έκθεσης στον κίνδυνο μόλυνσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ