Connect with us

Ειδήσεις

Είσοδος ΔΕΗ στην αγορά της οπτικής ίνας – Τι φέρνει αυτό

Published

on

Σημαντικό disruption και αλλαγές ισορροπιών στην αγορά των τηλεπικοινωνιών φέρνει η διαφαινόμενη είσοδος της ΔΕΗ στην λιανική αγορά της οπτικής ίνας και του internet.

Η είσοδος ενός τόσο μεγάλου παίκτη και ενός ολοκληρωμένου utility, με στημένο δίκτυο, σαν τη ΔΕΗ στην λιανική αγορά της οπτικής ίνας, χτυπά «καμπανάκια» για τους πιο μικρούς παίκτες της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, ειδικά σε μια στιγμή κατά την οποία υπάρχει διατυπωμένη πρόθεση για αναζήτησή επενδυτών – αγοραστών.

Όπως συνάγεται από πληροφορίες στην αγορά, προς το τέλος του χρόνου, όταν προγραμματίζεται ούτως ή άλλως να ξεκινήσει και η εμπορική εκμετάλλευση στην χονδρική αγορά του δικτύου οπτικών ινών (FTTH) το οποίο αναπτύσσει η 100% θυγατρική εταιρεία Fibergrid AE, η ΔΕΗ αναμένεται να μπει δυναμικά και στην λιανική με καταναλωτικά προϊόντα για internet στο σπίτι ή την επιχείρηση με οπτική ίνα σε ταχύτητες έως 2,5 Gbps στις περιοχές όπου βρίσκεται και αναπτύσσεται το δίκτυο της FiberGrid σε ανταγωνιστικές τιμές, με στόχο να «ανακατέψει» την τράπουλα, να κερδίσει μερίδια και να ξεπεράσει γρήγορα τους μικρούς της αγοράς, κατακτώντας μια θέση στο βάθρο των πρωταγωνιστών και στις τηλεπικοινωνίες.

Ολοκληρωμένος πάροχος υπηρεσιών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών

Καθώς ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Στάσσης έχει ήδη διακηρύξει τον στόχο του για είσοδο της ΔΕΗ στα data centers και στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), όλα δείχνουν ότι η εταιρεία μετασχηματίζεται σταδιακά σε έναν πλήρη πάροχο υπηρεσιών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, ξεφεύγοντας από τον παραδοσιακό τομέα της ενέργειας.

Ο φιλόδοξος στόχος άλλωστε, που κοιτά στο μέλλον, ώστε η ΔΕΗ να εγκαταλείψει το παρελθόν της φάνηκε και από την εξαγορά της Κωτσόβολος, που έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία» στην αγορά, ως ένα μάλλον ασυνήθιστο deal.

Απόσχιση του κλάδου των τηλεπικοινωνιών

Αύριο (27/6) στην Γενική Συνέλευση των μετόχων, η Διοίκηση αναμένεται να εισηγηθεί την απόσχιση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου χονδρικής της ΔΕΗ με spin off και την εισφορά του στην 100% θυγατρική της εταιρεία «Fibergrid», έτσι ώστε το χαρτοφυλάκιο των τηλεπικοινωνιών να έχει αυτόνομη όσο και ολοκληρωμένη παρουσία στον Όμιλο ΔΕΗ. Είναι το τελευταίο στάδιο, προκειμένου η εταιρεία να ξεκινήσει και τυπικά την αυτόνομη λειτουργία της.

Η λιανική ωστόσο του internet που «ψήνεται» ώστε να ανακοινωθεί και να μπει σε τροχιά από τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο φέτος, θα παραμείνει ως υπηρεσία στην μαμά εταιρεία, ΔΕΗ. Για τη ΔΕΗ, άλλωστε, η επέκταση στο εμπορικό «φιλέτο» των οπτικών ινών με προϊόν λιανικής δεν είναι μια περίπλοκη υπόθεση, καθώς έχει και το δίκτυο και την στημένη εμπορική υπηρεσία ως utility, αφού μπορεί να αξιοποιήσει το δικό της δίκτυο λιανικής (καταστήματα ΔΕΗ) αλλά και το δίκτυο καταστημάτων της Κωτσόβολος.

Και φυσικά θα έχει και το δίκτυο των οπτικών ινών, αφού η 100% θυγατρική της Fibergrid θα διαθέτει (από τα τέλη του έτους) το δίκτυό της στη χονδρική, με έναν από τους πελάτες να είναι η ίδια η ΔΕΗ.

Ζωηρεύει ο ανταγωνισμός

Κάπως έτσι ζωηρεύει σημαντικά και αλλάζει πίστα ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά υπερ-υψηλής ευρυζωνικότητας, στην οποία δραστηριοποιούνται σήμερα τέσσερις πάροχοι: Cosmote, NOVA, Vodafone, Inalan με επενδύσεις – ωστόσο – εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Σημαντικές επενδύσεις, βέβαια, της τάξης των 680 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2026 με στόχο την δυναμική είσοδο στην τηλεπικοινωνιακή αγορά υλοποιεί και η ΔΕΗ.

Με το δίκτυο Fiber to the Home της ΔΕΗ FiberGrid να έχει φτάσει ήδη σε 140.000 σπίτια σε 12 δήμους της Αττικής, σε μόλις 10 μήνες, η εταιρεία ανέθεσε με διαγωνιστική διαδικασία σε 12 αναδόχους την κατασκευή δικτύου Fiber to the Home σε επιπλέον περιοχές στην Αττική και σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο, Καλαμάτα, Λάρισα, Ιωάννινα, Κόρινθο, Τρίκαλα, Κοζάνη, Βέροια, και Μεγαλόπολη. Οι περιοχές έχουν επιλεγεί με βάση μεταξύ άλλων την πληθυσμιακή κάλυψη και την έλλειψη υποδομών FTTH.

Στόχος της ΔΕΗ FiberGrid είναι το δίκτυο FTTH να φτάσει σε 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο τέλος του 2024 και σε 1,7 εκατ. το 2025 στις παραπάνω περιοχές. Συνολικά, ο στόχος του Ομίλου ΔΕΗ είναι να προσφέρει κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας. Γι αυτό και οι επενδύσεις για την περίοδο 2024-2026 θα ανέλθουν σε περίπου €680 εκατ.

Δηλαδή ο σχεδιασμός για την χονδρική στην οπτική ίνα δεν αλλάζει. Ήδη η ΔΕΗ έχει αποστείλει πρόσκληση σε ΟΤΕ, NOVA, Vodafone και Inalan, προκειμένου να δοκιμάσουν πιλοτικά το δίκτυο οπτικών ινών που κατασκευάζει η FiberGrid, με στόχο η εμπορική διάθεση στην χονδρική να ξεκινήσει πριν το τέλος του έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αρχιτεκτονική του δικτύου που κατασκευάζει η ΔΕΗ FiberGrid αντιστοιχεί μία οπτική ίνα ανά συνδρομητή μέχρι το σημείο συγκέντρωσης (καμπίνα) εξασφαλίζοντας την μελλοντική επεκτασιμότητα του δικτύου και δίνοντας στους παρόχους την δυνατότητα υπηρεσίας σκοτεινής ίνας (dark fiber).

 

 

Πηγή: imerisia.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ