Connect with us

Ειδήσεις

Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες από τον ΕΦΚΑ για επαγγελματίες – Αναλυτικά η διαδικασία

Published

on

Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για μη μισθωτούς ασφαλισμένους, ελεύθερους επαγγελματίες, ευτοαπασχολούμενους και αγρότες θέτει σε παραγωγική λειτουργία ο e-ΕΦΚΑ από τις 19 Οκτωβρίου, με σκοπό τη διευκόλυνση και επίσπευση των συναλλαγών.

Οι νέες υπηρεσίες αφορούν:

  • Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης, στις περιπτώσεις έναρξης ατομικής δραστηριότητας.
  • Μεταβολή δραστηριότητας, στις περιπτώσεις επέκτασης ή διακοπής Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας.
  • Λήξη ασφάλισης, στις περιπτώσεις διακοπής ατομικής δραστηριότητας.

Η υπαγωγή στην ασφάλιση, η μεταβολή επαγγελματικής δραστηριότητας και η διακοπή της ασφάλισης αποτελούν καθοριστικές επιχειρησιακές λειτουργίες, συνδεδεμένες άμεσα με την ορθή ασφαλιστική τακτοποίηση και εισφοροδότηση.

Στη ροή εκτέλεσής τους εμπλέκονται η διαφορετικότητα ασφαλιστικών διατάξεων πρώην φορέων, ο προσδιορισμός της ασφαλιστέας ιδιότητας, η ένταξη στο Μητρώο Ασφαλισμένων, ο τόπος άσκησης της δραστηριότητας, η νομική μορφή του ασκούντος τη δραστηριότητα, ο οικονομικός έλεγχος, η εισφοροδοτική αντιμετώπιση.

Σε κάθε περίπτωση συνδέονται με τη λειτουργία των επιχειρήσεων, τη συμμετοχή τους σε ευρύτερες συναλλακτικές δραστηριότητες και τη χορήγηση παροχών, υγείας και συνταξιοδοτικών.

Οι νέες υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης/δήλωσης απογραφής, μεταβολής δραστηριότητας ή λήξης της ασφάλισης εξασφαλίζοντας αυτοματοποιημένα:
– ορθή ασφαλιστική και εισφοροδοτική κατάταξη, μέσω πλαισίου στοχευμένων ερωτήσεων
– χορήγηση των προβλεπομένων βεβαιώσεων
– διαλειτουργία με την ΑΑΔΕ για τη διαπίστωση της/των επαγγελματικών δραστηριοτήτων που εκκινούν, μεταβάλλονται ή διακόπτονται
– ένταξη στο Μητρώο Ασφαλισμένων και έναρξη ασφάλισης
– έναρξη εισφοροδότησης στην επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία
– χορήγηση των Διοικητικών Πράξεων που συνοδεύουν την έναρξη και διακοπή ασφάλισης.

Η διαδικασία βήμα-βήμα

Για την υποστήριξη των νέων ηλεκτρονικών συναλλαγών έχουν υλοποιηθεί στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) οι πιο κάτω ηλεκτρονικές υπηρεσίες για μη μισθωτούς.

• «Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης»
• «Μεταβολή Δραστηριότητας»
• «Λήξη Ασφάλισης»

Συνιστάται πριν από την είσοδο στις υπηρεσίες και για την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, ο χρήστης να διαθέτει τους κωδικούς taxisnet, τον ΑΜΚΑ και τον/τους ΚΑΔ, κύριας και δευτερεύουσας δραστηριότητας, που προτίθεται να ασκήσει ή να μεταβάλει (προσθήκη ή αφαίρεση) ή να διακόψει.

Οι νέες Υπηρεσίες παρέχουν τις πιο κάτω, κατά περίπτωση, λειτουργικές δυνατότητες:

α. Υποβολής σχετικού αιτήματος – δήλωσης
β. Ανάκτησης στοιχείων Μητρώου ΑΜΚΑ και ταυτοποίηση του αιτούντος

γ. Καταχώρισης στοιχείων ατομικής επαγγελματικής δραστηριότητας (διεύθυνση και Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ)) και στοιχείων επικοινωνίας και οικογενειακής κατάστασης
δ. Συμπλήρωσης ερωτηματολογίων με σκοπό τον προσδιορισμό της ασφάλισης και των ασφαλιστικών εισφορών

ε. Επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας για κύρια ασφάλιση, επικουρική και εφάπαξ παροχών, (ανάλογα με τη δηλωθείσα δραστηριότητα)
στ. Δημιουργίας της προβλεπόμενης, κατά περίπτωση, βεβαίωσης ή αποδεικτικού
ζ. Ελέγχου αυθεντικότητας των Βεβαιώσεων.

Οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα άμεσης έκδοσης Βεβαιώσεων για:
• υποβολή Απογραφικής Δήλωσης για έναρξη ατομικής δραστηριότητας
• μεταβολή ατομικής δραστηριότητας – προσθήκη ΚΑΔ
Οι Βεβαιώσεις αυτές αποτελούν δημόσια έγγραφα που φέρουν λογότυπο του e- ΕΦΚΑ, αριθμό πρωτοκόλλου, χρονοσφραγίδα έκδοσης, μηχανογραφική αποτύπωση της υπογραφής του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ ή οποιουδήποτε οργάνου αυτός εξουσιοδοτήσει και μηχανογραφική αποτύπωση της σφραγίδας της Υπηρεσίας.
Η υπογραφή έχει χαρακτήρα αυθεντικοποίησης των Βεβαιώσεων και δεν τεκμαίρει τη διενέργεια ελέγχου για την έκδοσή τους από πλευράς του υπογράφοντος.
Οι Βεβαιώσεις φέρουν ειδικό κωδικό αριθμό ταυτοποίησης, μέσω του οποίου οι αρμόδιοι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ θα μπορούν μέσω ειδικής υπηρεσίας να ανακτούν και επιβεβαιώνουν το περιεχόμενό τους.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ

Η διαδικασία που ακολουθείται μέχρι σήμερα για την υπαγωγή των μη Μισθωτών στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ περιλαμβάνει τα εξής τρία βήματα:
– διαδικασία προεγγραφής: ο ενδιαφερόμενος εκδηλώνει τη βούλησή του για υπαγωγή στην ασφάλιση, με την υποβολή σχετικού αιτήματος για τη χορήγηση βεβαίωσης προεγγραφής, προκειμένου να υποβληθεί στην ΑΑΔΕ, συνοδευόμενου από τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά
– έναρξη ατομικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ
– μετά την έναρξη δραστηριότητας, κατάθεση της βεβαίωσης έναρξης δραστηριότητας στην αρμόδια υπηρεσία e-ΕΦΚΑ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ και να εκκινήσει η εισφοροδότηση.

Στη κατεύθυνση της απλοποίησης και συντόμευσης, με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, η ανωτέρω διαδικασία εκτελείται πλέον διαδικτυακά, μέσω διαλειτουργιών των συστημάτων e-ΕΦΚΑ και ΑΑΔΕ και επιτυγχάνεται αυτοματοποιημένα αλληλοενημέρωση ως προς την υποβολή Βεβαίωσης Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης και την έναρξη δραστηριότητας.
Με τον τρόπο αυτό, επιταχύνεται η διαδικασία και η έναρξη ασφάλισης και εισφοροδότησης πραγματοποιούνται πλέον αυτόματα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δηλώνει ο υποψήφιος ασφαλισμένος και τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, χωρίς να απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία.
Τα δικαιολογητικά εγγραφής θα αναζητούνται, εφόσον κριθούν αναγκαία, μεταγενέστερα, προς επιβεβαίωση ή τροποποίηση της ασφαλιστέας ιδιότητας και εισφοροδότησης, χωρίς να κωλύεται η εγγραφή, δεδομένου ότι η έναρξη δραστηριότητας και η ασφάλιση έχουν ήδη χωρήσει.

Κατά την πρώτη εφαρμογή, η νέα υπηρεσία απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα – Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες, που πρόκειται να προβούν σε έναρξη εργασιών ατομικής επιχείρησης στην ΑΑΔΕ και ασφαλίζονται για πρώτη φορά στον e-ΕΦΚΑ ως Μη μισθωτοί.
Στο πεδίο εφαρμογής δεν εμπίπτουν περιπτώσεις που για την έναρξη ασφάλισης δεν απαιτείται έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ.
Η νέα Υπηρεσία σύντομα θα επεκταθεί και στις περιπτώσεις επανέναρξης επαγγελματικής δραστηριότητας.
Ασφαλισμένοι που έχουν απογραφεί στο παρελθόν ως μη Μισθωτοί και επανεντάσσονται στην ασφάλιση, προσωρινά θα εξυπηρετούνται με τη μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία από τα Υποκαταστήματα e-ΕΦΚΑ.

Για την υλοποίηση της διαδικασίας έναρξης δραστηριότητας και ασφάλισης – εισφοροδότησης, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας εκτελούνται τα πιο κάτω βήματα:

Πρώτο βήμα – Υποβολή αιτήματος για λήψη Βεβαίωσης Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης

Εκτελείται μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ, σε πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό. Το αίτημα πλαισιώνεται από ειδικά διαμορφωμένο στοχευμένο ερωτηματολόγιο, από το οποίο προσδιορίζονται οι απαραίτητες πληροφορίες για την ορθή ασφαλιστική κατάταξη και εισφοροδότηση. Με την οριστικοποίηση του αιτήματος δημιουργείται η Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης. Ο ασφαλισμένος μπορεί να εκτυπώσει αντίγραφο της Βεβαίωσης.

Δεύτερο βήμα – Ενημέρωση ΑΑΔΕ για την απογραφή στον e-ΕΦΚΑ Μέσω διαλειτουργικότητας ενημερώνεται η ΑΑΔΕ για τις υποβληθείσες Βεβαιώσεις Απογραφικής Δήλωσης.

Τρίτο βήμα – Ενημέρωση e-ΕΦΚΑ για έναρξη ατομικής δραστηριότητας

Μέσω διαλειτουργικότητας, ο e-ΕΦΚΑ ενημερώνεται καθημερινά από την ΑΑΔΕ, για τις ενάρξεις δραστηριότητας που αντιστοιχούν στις χορηγηθείσες Βεβαιώσεις Απογραφικής Δήλωσης, με την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας και τους ασκούμενους ΚΑΔ.

Τέταρτο βήμα – Έναρξη ασφάλισης και εισφοροδότησης

Δημιουργείται αυτόματα χρόνος ασφάλισης στο Μητρώο Μη Μισθωτών, από την πρώτη του μήνα έναρξης δραστηριότητας, κατά τα γνωστά, και εκκινεί η εισφοροδότηση.

Η Βεβαίωση Απογραφικής Δήλωσης περιλαμβάνει:
• Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο και Μητρώνυμο του ασφαλισμένου
• ΑΜΚΑ
• ΑΦΜ
• Αριθμό δελτίου ταυτότητας ή άλλου μέσου απόδειξης στοιχείων ταυτότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύουν
• Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (κωδικός και περιγραφή) που δηλώνει ο ενδιαφερόμενος για κύρια και δευτερεύουσα/ες δραστηριότητα/ες
• Αριθμό αίτησης και ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης
• Κωδικό αριθμό ταυτοποίησης
Η Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης χορηγείται αποκλειστικά για χρήση στις υπηρεσίες μητρώου της ΑΑΔΕ και δεν επέχει θέση Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας.

Για τη χρήση της υπηρεσίας ακολουθούνται τα πιο κάτω απλά βήματα:
• Είσοδος στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ www.efka.qov.gr -> Υπηρεσίες για ασφαλισμένους -> Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης
• Ταυτοποίηση του χρήστη με τη χρήση των κωδικών taxisnet της ΓΓΠΣ
• Καταχώριση του ΑΜΚΑ
• Έλεγχος και επιβεβαίωση των προσωπικών στοιχείων
• Καταχώριση στοιχείων:
– διεύθυνσης επαγγελματικής δραστηριότητας
– διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
– επιλογή οικογενειακής κατάστασης «από μενού επιλογής».
• Συμπλήρωση Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων, κύριας και δευτερευουσών (ΚΑΔ) από λίστα (δυνατότητα δήλωσης έως και πέντε (5) ΚΑΔ).

Η αναζήτηση και συμπλήρωση των ΚΑΔ γίνεται με την πληκτρολόγηση τμήματος του αριθμού που αντιστοιχεί στον ΚΑΔ ή με την πληκτρολόγηση τμήματος του κειμένου που αντιστοιχεί στην περιγραφή της δραστηριότητας.
• Απάντηση ερωτηματολογίων:
Σκοπός των ερωτήσεων είναι η επιβεβαίωση της ασφαλιστέας ιδιότητας που προκύπτει μέσω του/των ΚΑΔ που έχει/έχουν δηλωθεί, η ορθή απεικόνιση των ασφαλιστικών κατηγοριών, που πρόκειται να επιλέξει ο ασφαλισμένος, η υποχρεωτική ή προαιρετική υπαγωγή στους κλάδους επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών, καθώς και η ύπαρξη ή μη παράλληλης μισθωτής απασχόλησης.
• Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας
Σύμφωνα με τις δραστηριότητες που έχουν δηλωθεί (ΚΑΔ) σε συνδυασμό με τις απαντήσεις που έχουν δοθεί στα ερωτηματολόγια, εμφανίζονται οι λίστες ασφαλιστικών κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων ή αγροτών αντίστοιχα, για κύρια ασφάλιση, επικουρική και εφάπαξ παροχή. Για το σκοπό αυτό, έχουν συνδεθεί οι ΚΑΔ με τις ιδιότητες ασφάλισης και την αντίστοιχη εισφοροδότηση.
• Υποβολή της αίτησης.

Τα στοιχεία της αίτησης αποθηκεύονται και παράγεται αυτόματα Βεβαίωση με μοναδικό αριθμό.
• Εκτύπωση της Βεβαίωσης.
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης και εκτύπωσης της βεβαίωσης. Σε περίπτωση υποβολής περισσότερων αιτήσεων ισχύει η τελευταία χρονικά υποβληθείσα αίτηση (ενεργή).

Ο χρήστης μετά την επιτυχή υποβολή της αίτησης ενημερώνεται για την αυτοματοποιημένη έναρξη ασφάλισης και εισφοροδότησης με βάση την έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ, με την προϋπόθεση ότι οι δηλωθέντες ΚΑΔ στην Απογραφική Δήλωση ταυτίζονται με τους ΚΑΔ της έναρξης δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ. Σε αντίθετη περίπτωση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής θα πρέπει να απευθύνεται στην αρμόδια υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ.

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία απευθύνεται σε ενεργούς ασφαλισμένους, φυσικά πρόσωπα – Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες, που έχουν πραγματοποιήσει έναρξη ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ και επιθυμούν τη μεταβολή (προσθήκη ή διακοπή ΚΑΔ).

Η υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να επιλέξει:
• Επέκταση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας (προσθήκη ΚΑΔ) και έκδοση σχετικής Βεβαίωσης για χρήση στην ΑΑΔΕ ή
• Αφαίρεση επιχειρηματικής δραστηριότητας (αφαίρεση ΚΑΔ) και έκδοση αποδεικτικού μεταβολής δραστηριότητας.

Η ροή εργασιών που ακολουθείται μέχρι σήμερα για τη μεταβολή – επέκταση δραστηριότητας των μη Μισθωτών για χρήση στην ΑΑΔΕ έχει ως εξής:
– Υποβολή σχετικού αιτήματος
– Έλεγχος ασφαλιστικής ενημερότητας
– Χορήγηση σχετικής Βεβαίωσης για χρήση στη ΔΟΥ
– Προσκόμιση Βεβαίωσης έναρξης της νέας δραστηριότητας της ΔΟΥ, στην αρμόδια υπηρεσία e-ΕΦΚΑ, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η ορθή ασφάλιση και εισφοροδότηση.

Με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία ο ασφαλισμένος υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση μεταβολής δραστηριότητας.
Πραγματοποιείται αυτοματοποιημένα έλεγχος ασφαλιστικής ενημερότητας, κατά τα γνωστά.
Εφόσον είναι ενήμερος, λαμβάνει άμεσα Βεβαίωση για Μεταβολή δραστηριότητας – προσθήκη ΚΑΔ προκειμένου να την καταθέσει στην ΑΑΔΕ.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επέκτασης δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΟΥ ενημερώνεται μέσω διαλειτουργικότητας ο e-ΕΦΚΑ και οριστικοποιείται η ορθή ασφάλιση και εισφοροδότηση.
Περιεχόμενο της Βεβαίωσης μεταβολής δραστηριότητος – Προσθήκη ΚΑΔ

Η Βεβαίωση μεταβολής – προσθήκης ΚΑΔ περιλαμβάνει:
• Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο και Μητρώνυμο του ασφαλισμένου
• ΑΜΚΑ
• ΑΦΜ
• Αριθμό δελτίου ταυτότητας ή άλλου μέσου απόδειξης στοιχείων ταυτότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύουν
• Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (κωδικός και περιγραφή) που δηλώνει ο ασφαλισμένος για τη νέα δραστηριότητα
• Αριθμό αίτησης και ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης
• Κωδικό αριθμό ταυτοποίησης

Η Βεβαίωση Μεταβολής ΚΑΔ χορηγείται αποκλειστικά για χρήση στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

Για τη χρήση της υπηρεσίας ακολουθούνται τα πιο κάτω απλά βήματα:
• Είσοδος στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr -> Υπηρεσίες για ασφαλισμένους -> Μεταβολή Δραστηριότητας
• Ταυτοποίηση του ασφαλισμένου με τη χρήση των κωδικών taxisnet της ΓΓΠΣ.
• Καταχώριση του ΑΜΚΑ
• Εμφάνιση των προσωπικών στοιχείων.
• Επιλογή -> Επέκταση επιχειρηματικής δραστηριότητας, με την
πληκτρολόγηση τμήματος του αριθμού που αντιστοιχεί στον ΚΑΔ ή με την πληκτρολόγηση τμήματος του κειμένου που αντιστοιχεί στην περιγραφή της δραστηριότητας
• Επιλογή -> Ενημέρωση
• Απάντηση σε ερωτηματολόγια

Σκοπός των ερωτήσεων είναι η επιβεβαίωση της ασφαλιστέας ιδιότητας που προκύπτει μετά την προσθήκη του/των ΚΑΔ και η ορθή κατάταξη σε ασφαλιστική κατηγορία σύμφωνα με τη νέα ασφαλιστέα ιδιότητα.
• Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας για Επικουρική Ασφάλιση και Εφάπαξ παροχή, εφόσον προκύψει από τον δηλωθέντα νέο ΚΑΔ
• Υποβολή αίτησης
Με την υποβολή της αίτησης διενεργείται αυτοματοποιημένος έλεγχος ασφαλιστικής ενημερότητας κατά τα γνωστά, και εφόσον ο ασφαλισμένος είναι ασφαλιστικά ενήμερος ολοκληρώνεται η διαδικασία. Το σύστημα δημιουργεί αυτοματοποιημένα Βεβαίωση για δήλωση μεταβολής, με βάση τα στοιχεία της αίτησης και λαμβάνει μοναδικό αριθμό.
• Αποθήκευση – Εκτύπωση Βεβαίωσης

Η διαδικασία που ακολουθείται μέχρι σήμερα για τη μεταβολή – αφαίρεση δραστηριότητας έχει ως εξής:
– Ολοκλήρωση της διαδικασίας στην αρμόδια ΔΟΥ
– Υποβολή αιτήματος στην αρμόδια υπηρεσία e-ΕΦΚΑ, συνοδευόμενου από τη Βεβαίωση μεταβολής της ΔΟΥ
Με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία ο ασφαλισμένος υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση/δήλωση Μεταβολής δραστηριότητας για αφαίρεση ΚΑΔ, αφού έχει προηγηθεί η διακοπή του/των ΚΑΔ στην ΑΑΔΕ.
Μέσω διαλειτουργικότητας με την ΑΑΔΕ επιβεβαιώνονται οι ενεργοί ΚΑΔ και προχωρά αυτοματοποιημένα η ασφαλιστική τακτοποίηση και εισφοροδότηση – εφόσον απαιτείται – με βάση τις υπολειπόμενες ασφαλιστέες δραστηριότητες.

Το Αποδεικτικό μεταβολής – αφαίρεσης ΚΑΔ περιλαμβάνει:
• Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο και Μητρώνυμο του ασφαλισμένου
• ΑΜΚΑ
• ΑΦΜ
• Αριθμό δελτίου ταυτότητας ή άλλου μέσου απόδειξης στοιχείων ταυτότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύουν
• Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (κωδικός και περιγραφή) που δηλώνει ο ασφαλισμένος για την αφαίρεση δραστηριότητας
• Αριθμό αίτησης και ημερομηνία έκδοσης του Αποδεικτικού
• Κωδικό αριθμό ταυτοποίησης

Για τη χρήση της υπηρεσίας ακολουθούνται τα πιο κάτω απλά βήματα:
• Είσοδος στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ www.efka.qov.gr -> Υπηρεσίες για ασφαλισμένους -> Μεταβολή Δραστηριότητας
• Ταυτοποίηση του ασφαλισμένου με τη χρήση των κωδικών taxisnet της ΓΓΠΣ.
• Καταχώριση του ΑΜΚΑ
• Έλεγχος και επιβεβαίωση των προσωπικών στοιχείων
• Επιλογή ->Αφαίρεση επιχειρηματικής δραστηριότητας
• Εμφάνιση ενεργών ΚΑΔ σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Μητρώου του e-ΕΦΚΑ
• Καταχώρηση του ΚΑΔ προς αφαίρεση, με την πληκτρολόγηση τμήματος του αριθμού που αντιστοιχεί στον ΚΑΔ ή με την πληκτρολόγηση τμήματος του κειμένου που αντιστοιχεί στην περιγραφή της δραστηριότητας
• Υποβολή δήλωσης
Το σύστημα δημιουργεί αυτοματοποιημένα Αποδεικτικό Δήλωσης Μεταβολής ΚΑΔ, με βάση τα στοιχεία της αίτησης και λαμβάνει μοναδικό αριθμό.
Θα ακολουθήσουν συμπληρωματικές οδηγίες προς Υπηρεσίες σχετικά με την ενημέρωση του Μητρώου και, ενδεχόμενα, την αλλαγή εισφοροδότησης, όταν αυτό απαιτείται, μετά την προσθήκη ή αφαίρεση δραστηριότητας.

ΛΗΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Η διαδικασία που ακολουθείται μέχρι σήμερα για τη λήξη της ασφάλισης των μη Μισθωτών είναι:
– Υποβολή σχετικού αιτήματος συνοδευόμενου από Βεβαίωση διακοπής εργασιών ΔΟΥ και τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά
– Διενέργεια οικονομικού ελέγχου
– Έκδοση Πράξης Διαγραφής
Με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία ο ασφαλισμένος υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση για λήξη ασφάλισης, αφού έχει προηγηθεί διακοπή κάθε δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ.
Μέσω διαλειτουργικότητας ο e-ΕΦΚΑ ενημερώνεται για την παύση των ασφαλιστέων δραστηριοτήτων στην ΑΑΔΕ.
Αυτοματοποιημένα, μέσω της Υπηρεσίας, διακόπτονται η ασφάλιση και η εισφοροδότηση.
Δημιουργείται και αναρτάται η προβλεπόμενη Πράξη Διαγραφής από το Μητρώο ασφαλισμένων.

Η νέα υπηρεσία απευθύνεται σε ενεργούς ασφαλισμένους μη Μισθωτούς που επιθυμούν να διακόψουν την ασφάλισή τους, λόγω διακοπής της ατομικής δραστηριότητας τους στην ΑΑΔΕ.
Προϋπόθεση λήξης της ασφάλισης, είναι ο αιτών να έχει ενεργή ασφάλιση στο μητρώο μη μισθωτών, κατά την υποβολή της αίτησης.
Επισημαίνεται ότι για τη δήλωση λήξης της ασφάλισης στον e-ΕΦΚΑ μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η διακοπή ατομικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ και από την ημερομηνία διακοπής της να μην ασκείται καμία άλλη ασφαλιστέα δραστηριότητα στην ΑΑΔΕ.

Για τη χρήση της υπηρεσίας ακολουθούνται τα πιο κάτω απλά βήματα:
• Είσοδος στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr -> Υπηρεσίες για ασφαλισμένους -> Λήξη Ασφάλισης
• Ταυτοποίηση του χρήστη με τη χρήση των κωδικών taxisnet της ΓΓΠΣ.
• Καταχώριση του ΑΜΚΑ
• Εμφάνιση στοιχείων ασφαλισμένου όπως έχουν καταγραφεί στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ
• Συμπλήρωση στοιχείων αίτησης λήξης
Στην οθόνη εμφανίζεται/νται ο/οι ενεργός/οί ΚΑΔ, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Μητρώου του e-ΕΦΚΑ, που ο ασφαλισμένος επιθυμεί να δηλώσει τη διακοπή του/τους και να λήξει η ασφάλισή του
• Δήλωση ασφαλισμένου για λήξη ασφάλισης
• Καταχώριση ΚΑΔ που έχει διακόψει στην ΑΑΔΕ
• Επιλογή ημερομηνίας διακοπής (από ημερολόγιο) με βάση την ημερομηνία διακοπής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ
• Λήξη ασφάλισης
Μετά την επιβεβαίωση, μέσω διαλειτουργικότητας, με την ΑΑΔΕ της διακοπής των ασφαλιστέων δραστηριοτήτων, διακόπτεται αυτοματοποιημένα η ασφάλιση και η εισφοροδότηση κατά τα γνωστά.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο αιτών ενημερώνεται με μήνυμα ότι η ηλεκτρονική αίτηση λήξης ασφάλισης καταχωρήθηκε επιτυχώς και θα αναρτάται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες η Πράξη Διαγραφής από το Μητρώο ασφαλισμένων.
Θα ακολουθήσουν οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία λήξης ασφάλισης και εισφοροδότησης στο σύστημα «Ασφάλιση -Έσοδα» Μη Μισθωτών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ