Connect with us

Επιχειρήσεις

Ρεπορτάζ: Click away και lockdown «ακορντεόν» ανάβουν φωτιές στους εμπόρους [Εικόνες]

Published

on

Έντονος είναι ο προβληματισμός στον εμπορικό κόσμο για το ενδεχόμενο τα καταστήματα να λειτουργήσουν ενόψει των Χριστουγέννων με την υπηρεσία click away, ενώ το ενδεχόμενο για lockdown «ακορντεόν» αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο αρκετές επιχειρήσεις να οδηγηθούν σε οριστικό “λουκέτο”.

Οι έμποροι βρίσκονται εν αναμονή των αποφάσεων σχετικά με την ημερομηνία της επαναλειτουργίας της αγοράς, αγωνιώντας να μη χαθεί ο τζίρος των εορτών, καθώς για πολλές επιχειρήσεις που έχουν υποστεί τεράστιο πλήγμα από τις συνέπειες της πανδημίας είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία ώστε να μπορέσουν να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα τους, πόσο μάλλον δε και ενόψει των επόμενων δύσκολων μηνών που έρχονται λόγω του 3ου κύματος της πανδημίας.

Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες μέρες η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας απέστειλε επιστολή προς τον Πρωθυπουργό επισημαίνοντας την επείγουσα ανάγκη να επαναλειτουργήσουν οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι είναι «αποδεδειγμένα ασφαλείς», επισημαίνοντας παράλληλα ότι το ενδεχόμενο για lockdown «ακορντεόν», δηλαδή κλείσιμο και άνοιγμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, θα οδηγήσει αρκετές επιχειρήσεις σε οριστικό λουκέτο.

Στον αντίποδα, τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης προανήγγειλε ουσιαστικά πως ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για το άνοιγμα της αγοράς, θα είναι τα ψώνια με τη μέθοδο του click away. Η συγκεκριμένη μέθοδος, ωστόσο, κρίνεται από φορείς της αγοράς ανέφικτη στην εφαρμογή της σε αρκετές περιπτώσεις.

Τι είναι το click away

Το click away είναι μία μέθοδος αγοράς που επιλέγεται ως τρόπος συναλλαγής μεταξύ πωλητών και καταναλωτικού κοινού και έχει στόχο να μειωθεί στο ελάχιστο η ανθρώπινη επαφή ώστε να εκλείψει ο συνωστισμός μέσα στα καταστήματα. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παραγγελία από τον καταναλωτή στο κατάστημα, ο καταναλωτής κλείνει ραντεβού με τον καταστηματάρχη και εν συνεχεία πηγαίνει στο κατάστημα για να παραλάβει την παραγγελία.

Σ. Kαφούνης: “Ανέφικτη η μέθοδος του click away”

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφουνης σε συνέντευξη του παρουσιάστηκε κάθετα αντίθετος με την εφαρμογή του του click away. «Είναι δύσκολη έως αδύνατη σε κάποιες περιπτώσεις η εφαρμογή του click away. Για παράδειγμα στην ένδυση ή την υπόδηση χρειάζεται δοκιμή των προϊόντων». Ο ίδιος παρατήρησε ότι ενδεχομένως να δημιουργηθεί δυσλειτουργία στην αγορά και κάποιοι κλάδοι του λιανεμπορίου να ευνοηθούν περισσότερο από την εφαρμογή του. «Εμείς έχουμε ζητήσει να λειτουργήσουμε άμεσα, με αυστηρούς κανόνες και προϋποθέσεις ώστε να μη χρειαστεί να ξανακλείσουμε. Το λιανεμπόριο όπως έχει αναγνωρίσει και η ίδια η κυβέρνηση είναι ο ασφαλέστερος κλάδος» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Καφούνης.

E. Νουβέλογλου: “Με αυτές τις πρακτικές είναι αδύνατον να αντέξουν οι μικρές επιχειρήσεις”

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ν. Ιωνίας, κ. Ευστάθιος Νουβέλογλου, μίλησε στον Χ-Τύπο για όσα συμβαίνουν στον χώρο του λιανεμπορίου και παράλληλα έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου αν εφαρμοστούν τα παραπάνω μέτρα, τονίζοντας πως θα είναι η χαριστική βολή σε ένα κλάδο που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τις συνέπειες της πανδημίας. “Διαφωνούμε με τη λογική του click away. Εγώ εκφράζω τις μικρές επιχειρήσεις. Αγωνίζομαι για αυτόν που έχει μία μικρή επιχείρηση και δουλεύει 12-15 ώρες να βγάλει μεροκάματο να ζήσει αυτός και τα παιδιά του. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν καταστραφεί και ούτε μπορούν να λειτουργήσουν click away. Δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν τόσο μεγάλη ακτινοβολία οι επιχειρήσεις τους για να μπορούν να πείσουν τον πελάτη να έρθει να πάρει το προϊόν από εκεί. Είναι μικρά μαγαζάκια που έχουν 5-10 πελάτες την ημέρα. Το click away δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Τί έννοια μπορεί να έχει; Τη λογική του σουβλατζίδικου; Θεωρώ ότι είναι λάθος σκέψη. Καλύτερα ο κ. Γεωργιάδης να κρατήσεις τις σκέψεις του για τον εαυτό του. Ο εμπορικός κόσμος χρειάζεται την φυσική παρουσία του πελάτη για να λειτουργήσει” επισήμανε αρχικά και εν συνεχεία αναφέρθηκε στις συνέπειες ενός lockdown «ακορντεόν»: “Το δεύτερο lockdown έχει ήδη δημιουργήσει τεράστια οικονομικά προβλήματα. Διότι αφενός μεν η αγορά δεν κινήθηκε και αφετέρου δεν πρόκειται να κινηθεί με το ανοίγω-κλείνω, διότι ο κόσμος δεν βγαίνει και οι υποχρεώσεις τρέχουν. Κανείς δεν μπορεί να μην πληρώσει τη ΔΕΗ, να μην πληρώσει τον ΟΤΕ και τα τρέχοντα έξοδα. Αυτό σημαίνει ότι μας έχουν καβαλήσει τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων χωρίς να βάλουμε στην εξίσωση και τους προμηθευτές και το κράτος το οποίο μας έστειλε και το φόρο εισοδήματος και τους φόρους των εταιρειών και τον ΕΝΦΙΑ και ότι άλλο υπάρχει, άσχετα αν λένε ότι θα του δώσουν παράταση. Θέλω να σας πω ότι από την μία δεν υπάρχει δουλειά και από την άλλη αυτό το σε ανοίγω σε κλείνω δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα λειτουργικά. Πρέπει να υπάρχει διαφορετική λύση του ακορντεόν. Ίσως να υπάρχουν δύο ταχύτητες στα μαγαζιά ή πιο αυστηρά μέτρα με τα τετραγωνικά. Δεν πρέπει η αγορά να ανοιγοκλείνει. Είναι λάθος. Τουλάχιστον στις μικρές επιχειρήσεις που εξυπηρετούν πολύ λίγους ανθρώπους την ημέρα.”

Η. Χατζηκωνσταντίνου: “Click away και lockdown «ακορντεόν» είναι ο αργός θάνατος των μικρών επιχειρήσεων”

Την αγανάκτηση του με όσα ακούγονται για το άνοιγμα του εμπορίου εξέφρασε στον Χ-Τύπο ο κ. Ηρακλής Χατζηκωνσταντίνου, ιδιοκτήτης μαγαζιού γυναικείας ένδυσης στη Ν. Ιωνία, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι “οι μικρές επιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Το εμπόριο αυτή την στιγμή αργοπεθαίνει. Αν ισχύσουν τελικά αυτά που λένε θα μας οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια στο λουκέτο. Το “ακορντεόν” lockdown θα είναι η χαριστική βολή στον κλάδο, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει μόνο αν μας πλήρωναν τα ενοίκια και μας έδιναν κάποια χρήματα για να επιβιώσουμε, όπως τον χαμένο τζίρο ή μέρος αυτού και όχι τα 800 ευρώ, γιατί για παράδειγμα στη δική μου επιχείρηση σε ένα καλό μήνα τα έξοδα μου μπορεί να είναι πάνω από 8.000 ευρώ, μπορείτε λοιπόν να κάνετε τους ανάλογους συσχετισμούς”. Παράλληλα ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αναφέρθηκε και στην εορταστική περίοδο που έρχεται: “Η εορταστική περίοδος έχει τελειώσει πριν καν αρχίσει. Πώς θα λειτουργήσει η αγορά κάτω από αυτές τις συνθήκες, πόσο μάλλον δε και με κλειστή την εστίαση; Τα νοικοκυριά δεν έχουν ούτε ψυχολογία αλλά ούτε και χρήματα για να βγουν στην αγορά.” 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ