Connect with us

Ειδήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από το Χ-τύπο

Published

on

Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

  • Παρουσιάστηκε το σχέδιο για εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τους κ.κ. Χατζηδάκη και Πιερρακάκη. Η επένδυση για την ψηφιακή κάρτα στην πλήρη της μορφή θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου οι απαιτούμενες επενδύσεις να υλοποιηθούν το συντομότερο. Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά, και θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη την αγορά. “Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι μία επανάσταση στην αγορά εργασίας. Ένα αίτημα της ΓΣΕΕ το οποίο υλοποιεί η κυβέρνηση. Είναι μία εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του εργαζομένου. Για την τήρηση του 8ώρου. Για τις υπερωρίες. Για τη διευθέτηση. Είναι ένας σύγχρονος ηλεκτρονικός μηχανισμός, πρωτοποριακός και για τα ευρωπαϊκά ακόμα δεδομένα.”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Εργασίας.

 

  • Μεγάλες προσδοκίες υπάρχουν σε σχέση με το 2020 για τις ελληνικές εξαγωγές ένδυσης- κλωστοϋφαντουργίας το 2021, καθώς μετά τα διαδοχικά lockdown ανά τον πλανήτη η αγορά εκτιμάται ότι επανέρχεται σταδιακά σε φυσιολογική πορεία. Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλο Ασλανίδη, ήδη, κατά τον μήνα Μάρτιο, οι ελληνικές εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση, κατά 57%, περιορίζοντας σημαντικά τις απώλειες (-30%), που «κληροδότησαν» στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι δύσκολοι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος. Μάλιστα, συνολικά οι εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 207 εκατ. ευρώ έναντι 236 εκατ. το 2020.

 

  • Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 3,8% φέτος και 5% το 2022 προβλέπει ο ΟΟΣΑ στην εξαμηνιαία έκθεσή του για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας, με αιχμή την αύξηση του τουρισμού και το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης που θα ενισχύσει τις επενδύσεις. Σύμφωνα με την έκθεση, θα κινηθούν, επίσης, ανοδικά και οι εξαγωγές αγαθών και ναυτιλιακών υπηρεσιών. Οι παραπάνω εξελίξεις προβλέπεται να ενισχύσουν την απασχόληση και τα εισοδήματα των νοικοκυριών και να στηρίξουν – σε συνδυασμό με μία περιορισμένη χρήση των αυξημένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποταμιεύσεων – την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Ο Οργανισμός εκτιμά στο 7% του ΑΕΠ τις επιπλέον – σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης της προηγούμενης πενταετίας – καταθέσεις των νοικοκυριών στη διάρκεια του 2020.

 

  • Ενεργοποιήθηκε η πρώτη φάση της ενίσχυσης με επιδότηση παγίων δαπανών σε επιχειρήσεις – δικαιούχους. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών σκοπός είναι η επιδότηση επιχειρήσεων, μέσω πιστωτικού, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή τρεχουσών φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που καθίστανται πληρωτέες από 1 Ιουλίου 2021 έως 31 Δεκεμβρίου 2021, ενώ επιλέξιμες επιχειρήσεις θα είναι όσες πληρούν σωρευτικά τα εξής: α) απασχολούσαν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης ή δύο εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, κατά την 1η Αυγούστου 2020 ή κατά την 28η Οκτωβρίου 2020 ή κατά την 1η Μαΐου 2021, β) ανήκαν την 31η Δεκεμβρίου 2020 σε πληττόμενους κλάδους όπως αυτοί προσδιορίζονται στη σχετική ΚΥΑ, γ) έχουν υποβάλει τις δηλώσεις ΦΠΑ και φορολογίας εισοδήματος, δ) είναι ενεργές και έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2020, ε) είναι ΜμΕ μη υποκείμενες σε ΦΠΑ ή υποκείμενες και απαλλασσόμενες ή είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ ανεξαρτήτως μεγέθους, στ) δεν ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.

 

  • Αύξηση 14,6% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς), τον Απρίλιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2020, έναντι μείωσης 13,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2020 με το 2019, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Απρίλιο 2021, σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαρτίου 2021, παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι μείωσης 4,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2020. Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2020 – Απριλίου 2021, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2019 – Απριλίου 2020, παρουσίασε μείωση 4,3% έναντι μείωσης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των προηγούμενων δωδεκαμήνων.

 

  • Στη χρήση των online καναλιών πώλησης των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα “έσπρωξε” τους καταναλωτές η πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Focus Bari. Αναλυτικότερα, ποσοστό 36% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν δοκιμάσει την εμπειρία της αγοράς ειδών σούπερ μάρκετ μέσω internet, με ένα επιπλέον ποσοστό 30% να εξετάζει την πιθανότητα να τη δοκιμάσει στο μέλλον. Ποσοστό 4% δηλώνει ότι έχει κάνει αγορές στο παρελθόν, αλλά δεν σκοπεύει να συνεχίσει ενώ ποσοστό 30% δηλώνει ότι δεν έχει κάνει ποτέ αγορές σούπερ μάρκετ online και δεν σκέφτεται/σκοπεύει να κάνει.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ