Ελάτε στην παρέα μας

Επιχειρήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (19/3) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

 

  • Νέο κύμα ανατιμήσεων στα ράφια, απροσδιόριστης χρονικής διάρκειας, «βλέπουν» οι Έλληνες καταναλωτές με την κατάσταση στην αγορά να επιδεινώνεται, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Η συρρίκνωση των εισοδημάτων, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας και πρώτων υλών, πιέζουν περαιτέρω το «καλάθι της νοικοκυράς». Πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Ierax Analytix σχετικά με τον αντίκτυπο που θα έχουν οι αυξήσεις στην ενέργεια στις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, έδειξε ότι 93% των καταναλωτών πιστεύει πως θα υπάρχει αύξηση στις τιμές (ειδικότερα οι μεγάλες ηλικιακές ομάδες). Για να αντισταθμιστούν αυτές οι αυξήσεις οι ερωτώμενοι προτείνουν κυρίως να μειώσουν οι εταιρείες τα λειτουργικά κόστη ή τα κόστη διαφημίσεων κ.α. (39%), να κάνουν προσφορές στην τιμή (32%), να δίνουν περισσότερη ποσότητα για έκπτωση (17%), να πουλάνε απευθείας τα προϊόντα τους εκτός αλυσίδων σούπερ μάρκετ (8%) και τέλος να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους (3%).

 

  • Ανοδικά κινήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Για το σύνολο των επιχειρήσεων της οικονομίας με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Ιανουάριο 2022 ανήλθε σε 20.846.302 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 30,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο 2021, που είχε ανέλθει σε 15.977.250 χιλ. ευρώ.

 

  • Δημοσιεύθηκε η πρόσκληση αιτήσεων χρηματοδότησης για οικονομική ενίσχυση με συνολικά 50 εκατ. Ευρώ επιχειρήσεων που επλήγησαν λόγω της πανδημίας. Ειδικότερα, η δράση αφορά στην ενίσχυση επιχειρήσεων των κλάδων παροχής υπηρεσιών οργάνωσης συνεδρίων/εμπορικών εκθέσεων, τροφοδοσίας για εκδηλώσεις, εστίασης/διασκέδασης/ψυχαγωγίας, γυμναστηρίων και σχολών χορού, οι οποίες αντιμετωπίζουν ανεπαρκή ρευστότητα, αλλά υφίστανται επίσης σημαντική οικονομική ζημία, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19.

 

  • Με το ποσό των 2,3 εκατ. ευρώ, ο Δήμος Αθηναίων χρηματοδοτεί 111 μικρές επιχειρήσεις της Αθήνας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού τους και -με αυτόν τον τρόπο- να μειώσουν τις δαπάνες ενέργειας και το λειτουργικό τους κόστος. Πρόκειται για την πρωτοβουλία «Athens Business Green Toolkit», που ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάιο από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), και εντάσσεται σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική της δημοτικής αρχής να στηρίξει την τοπική οικονομία και ταυτόχρονα να δημιουργήσει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μία βιώσιμη και ανθεκτική πόλη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ