Connect with us

Επιχειρήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο

Published

on

Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (23/4) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

Δείτε αναλυτικά:

  • Θέμα χρόνου είναι ο καθορισμός του τρόπου αποπληρωμής για τις επιστρεπτέες προκαταβολές. Μετά το Πάσχα, 700.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που έλαβαν τις κρατικές ενισχύσεις, να καλούνται να ξεκινήσουν την αποπληρωμή τους. Αντίστοιχα, επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα επιστρέψουν στο τέλος Μαΐου εφάπαξ το ποσό που τους αναλογεί και να λάβουν έξτρα έκπτωση 15% ή θα επιλέξουν αποπληρωμή σε μηνιαίες δόσεις από τον ερχόμενο Ιούνιο. Αυτό προϋποθέτει έως τότε η ΑΑΔΕ να έχει ολοκληρώσει την διαδικασία εκκαθάρισης των ποσών που αναλογούν σε κάθε ελεύθερο επαγγελματία και επιχείρηση.

 

  • Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον 3ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Νεοφυών Επιχειρήσεων Γαστρονομικού Τουρισμού (3RD GLOBAL GASTRONOMY TOURISM STARTUP COMPETITION) του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO) που υλοποιείται σε συνεργασία με το Βασκικό Γαστρονομικό Κέντρο (Basque Culinary Center). Στόχος του διαγωνισμού η επιτάχυνση των τουριστικών πρωτοβουλιών Γαστρονομίας μέσα από την Καινοτομία, για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDG), για έναν πιο βιώσιμο και ανθεκτικό τουρισμό, χωρίς αποκλεισμούς. Προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων έχει οριστεί η 1η Ιουνίου 2022.

 

  • Χαμηλές επιδόσεις αναμένεται να καταγράψει εφέτος το λιανεμπόριο ταχυκίνητων καταναλωτικών ειδών, με τα δύο σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ να προβλέπουν μείωση από 0,3% έως 2,6% στις πωλήσεις στο σύνολο του 2022.Στο πρώτο σενάριο προβλέπεται ότι τα ταχυκίνητα προϊόντα στο σύνολό τους θα παρουσιάσουν οριακά αρνητική τάση γύρω στο -0,3% με τα προϊόντα φροντίδας νοικοκυριού να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αρνητική τάση στο -1,3%. Στο δεύτερο σενάριο οι τάσεις για το λιανεμπόριο τροφίμων προβλέπεται να είναι περισσότερο έντονα πτωτικές καθώς η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών των FMCGs σε συνδυασμό με την αύξηση στις τιμές και άλλων βασικών αγαθών και υπηρεσιών θα αναγκάσει τους καταναλωτές να περιορίσουν όσο γίνεται περισσότερο τις δαπάνες που πραγματοποιούνται στα είδη σούπερ μάρκετ. Στην περίπτωση αυτή εκτιμάται ότι τα FMCGs στο σύνολό τους θα κινηθούν γύρω στο -2,6% , με τις non food κατηγορίες να προβλέπεται ότι θα παρουσιάσουν την πιο αρνητική τάση.

 

  • Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται η διανομή άυλων (νέου τύπου) ψηφιακών υπογραφών προς επιχειρήσεις και επαγγελματίες μέσω της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ). Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις να πάρουν απλά ψηφιακά εργαλεία, τα οποία θα βοηθήσουν στην καθημερινότητά τους. Ήδη ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη η διάθεση των απομακρυσμένων ψηφιακών υπογραφών για συμβολαιογράφους και δικηγόρους, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν οι ανακοινώσεις για τη διανομή των ψηφιακών υπογραφών και στις υπόλοιπες επαγγελματικές ομάδες.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ