Κεντρικά Θέματα
Γκαράζ και στάθμευση με ρίσκα (photo+video)

Το έργο κατασκευής υπόγειου γκαράζ και την εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης παρουσίασε η Δημοτική Αρχή της Νέας Ιωνίας σε ανοιχτή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 20 Νοεμβρίου στο δημοτικό κινηματογράφο “Αστέρας”.
Πρόκειται για το γνωστό έργο το οποίο έρχεται από την προηγούμενη διοίκηση του Γιάννη Χαραλάμπους που προσπάθησε να το κάνει μέσω των ΣΔΙΤ και μάλιστα είχε παρουσιαστεί τότε το masterplan του έργου. Η νυν Δημοτική Αρχή δεν αποκήρυξε το γκαράζ αλλά εγκατέλεψε τη μέθοδο του ΣΔΙΤ και προχώρησε τις διαδικασίες μελετών και αδειοδότησης προκειμένου να κάνει το έργο μόνη της ενώ έχει καταθέσει αίτημα χρηματοδότησης μέσω τοτ προγράμματος JESSICA έχοντας πάρει και την προέγκριση.
Καθώς λοιπόν οι χρονοβόρες διαδικασίες αδειοδότησης ολοκληρώνονται και ενώ τα χρονικά περιθώρια για την εκτέλεση του έργου στενεύουν (σ.σ. πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015), ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κ. Γιάννης Κολμανιώτης παρουσίασε με τη βοήθεια συνεργατών του και παρουσία του Δημάρχου, κ. Ηρακλή Γκότση τα βασικά στοιχεία του έργου.
Το έργο
Ο υπόγειος χώρος στάθμευσης θα αναπτυχθεί σε έξι διαφορετικά επίπεδα και θα μπορεί να εξυπηρετήσει 360 αυτοκίνητα. Η τιμολογιακή πολιτική που σκοπεύει να επιβάλει η διοίκηση είναι αρκετά φιλική με χρέωση της πρώτης ώρας 2 ευρώ και 1 ευρώ για κάθε επόμενη ώρα μέχρι τα 5 ευρώ που είναι και η μέγιστή δυνατή χρέωση ανεξαρτήτως του πόσες ώρες θα είναι το αμάξι μέσα.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί πως το έργο δεν αφορά μόνο το γκαράζ αλλά και τη διαμόρφωση του υπέργειου χώρου σε πλατεία με ανάδειξη του διατηρητέου μνημείου της καμινάδας και σύνδεση με το παρελθόν της πόλης.
Χρηματοδότηση
Το προϋπολογιζόμενο κόστος του έργου ανέρχεται στα 6.150.000 εκ ευρώ (ανεβαίνει στα 7,3 εκ. συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) αν και πεποίθηση της διοίκησης είναι πως το ποσό αυτό θα είναι τελικά αρκετά μικρότερο λόγω της έκπτωσης που συνήθως δίνουν οι εργολάβοι. Το 70% του κόστους θα καλυφθεί από το πρόγραμμα JESSICA που δανειοδοτεί το Δήμο με ευνοϊκό επιτόκιο 3%. Το 20% θα προέλθει από…κανονικό τραπεζικό δανεισμό από την Εθνική Τράπεζα (με επιτόκιο 8%) ενώ το υπόλοιπο 10% θα μπει από τα ταμεία του ίδιου του Δήμου.
Όπως ειπώθηκε από την πλευρά της δημοτικής αρχής, από τα έσοδα του γκαράζ και της ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι εφικτό όχι μόνο να εξυπηρετείται το δάνειο αλλά να μένει και ένα κέρδος στο δημοτικό ταμείο. Και εκεί έγκειται και το μεγάλο στοίχημα της όλης προσπάθειας, καθώς αν δεν επαληθευτούν αυτές οι προβλέψεις σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον ο δήμος “μπαίνει μέσα”.
Ελεγχόμενη στάθμευση
Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που παρουσιάστηκε είναι σχεδόν ίδιο με εκείνο της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Προβλέπει τη λειτουργία του συστήματος στην περιοχή του κέντρου και ένα κομμάτι της Ελεθερούπολης που περικλείονται από τις οδούς Αγνώστων Ηρώων, Σμύρνης, Ελ Αλαμέιν, Χρυσοστόμου Σμύρνης, Νυμφαίου, Πάτμου και 28ης Οκτωβρίου (από Ηρακλείου έως Κάλβου). Εκεί θα δημιουργηθούν 1263 θέσεις στάθμευσης, εκ των οποίων οι 758 θα διατεθούν για τους μόνιμους κατοίκους (δωεράν) και οι 505 για επισκέπτες με χρέωση. Το κόστος θα είναι 0,50 λεπτά για κάθε μισή ώρα και 1 ευρώ την ώρα με μέγιστο χρόνο παραμονής των οχημάτων τις 3 ώρες.
Διάλογος
Μετά την παρουσίαση των στοιχείων υποβλήθηκαν ερωτήσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις από τα μέλη του ακροατηρίου αν και εδώ πρέπει να πούμε πως η προσέλευση των κατοίκων δεν ήταν μεγάλη (σ.σ. ειδικά αν αφαιρέσουμε πρώην και νυν Δημοτικούς Συμβούλους και μέλη παρατάξεων και δημοτικών κινήσεων).
Σε γενικές γραμμές ακούστηκαν τόσο θετικές απόψεις όσο και αρνητικές κρίσεις για το έργο και τη σκοπιμότητα του. Κριτική ασκήθηκε για τις προβλέψεις των εσόδων σε εποχή κρίσης. Επίσης, ένας βασικός προβληματισμός ήταν πως θα εφαρμοστεί το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης από τη στιγμή που ο δήμος δεν διαθέτει πλέον δημοτική αστυνομία και πρόκειται για μια κρίσιμη παράμετρο για την οικονομική επιτυχία του έργου. Επίσης από μέλη της πρώην διοίκησης αναπτύχθηκε μια κριτική σχετικά με τη αλλαγη σχεδίων καθώς αντί για το ΣΔΙΤ όπου το έργο θα γινόταν από ιδιώτη, ο οποίος και θα εκμεταλλευόταν το γκαράζ για ένα διάστημα 20 ετών, ουσιαστικά ο δήμος στρέφεται σε δανεισμό “υποθηκεύοντας”, όπως είπε κάποιος, το Δήμο και επιβαρύνοντας τους δημότες. Η απάντηση του Δημάρχου εδώ ήταν πως πρόκειται για μια πολιτική επιλογή της διοίκησης προκειμένου να είναι σε θέση ο Δήμος να ελέγχει κρίσιμες παραμέτρους του έργου όπως η τιμολογιακή πολιτική του γκαράζ. “Το έργο είναι βιώσιμο” δήλωσε ο κ. Γκότσης που εξέφρασε την πεποίθησή του πως ακόμα και αν τα έσοδα είναι μικρότερα των προβλέψεων ο δήμος τουλάχιστον θα μπορεί να εξυπηρετεί το δάνειο.
Διαβάστε τη θέση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης του Δήμου Νέας Ιωνίας Παναγιώτη Μανούρη:
Τι απαντάει η “Ιωνία Νέα Άποψη” για το Ο.Τ. 150
Δείτε βίντεο από την παρουσίαση στον κινματογράφο Αστέρας εδώ:
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα7 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα7 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αθλητισμός3 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων3 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ανακοινώσεις4 μήνες ago
Δείτε το πρωτοσέλιδο και τα θέματα της εφημερίδας ΧΤΥΠΟΣ που κυκλοφορεί, Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024
-
Αγίας Βαρβάρας6 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ