Κεντρικά Θέματα
Νέα αντιπαράθεση στο Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Ιωνίας για το γκαράζ στο Ο.Τ. 150
Συζήτηση για τα έργα που γίνονται στην πόλη της Νέας Ιωνίας, με επίκεντρο βέβαια το σχεδιαζόμενο υπόγειο γκαράζ στο Οικοδομικό Τετράγωνο 150, έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης σε πρόσφατη συνεδρίαση του Σώματος με αφορμή προτεινόμενη τροποποίηση του Προγράμματος Τεχνικών Έργων του Δήμου για το 2011.
Ανάμεσα στα νέα έργα που εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα είναι και οι Υπηρεσίες Συμβούλου για τον έλεγχο και την προσαρμογή των οριστικών τεχνικών μελετών για την κατασκευή του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στο Ο.Τ 150 (κόστους 73.800 ευρώ). Επίσης, στο Τεχνικό Πρόγραμμα περιλαμβάνονται παρεμβάσεις σε κοινόχρηστους χώρους με τη μέθοδο της αυτεπιστασίας, όπως και διάφορες άλλες μικροεργασίες και επισκευές δημοτικών κτιρίων. Όπως τόνισε ο Αντιδήμαρχος, κ. Τάκης Κωστάκης, ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει στην εκπόνηση των μελετών που χρειάζεται για το Ο.Τ. 150 ώστε να πάρει τις εγκρίσεις που χρειάζεται και να προσχωρήσει στο διαγωνισμό αλλά και την εξεύρεση κονδυλίων για την πραγματοποίηση του έργου. Ο κ. Κωστάκης υπογράμμισε, επίσης, το γεγονός πως στο Δήμο έχουν έρθει πολύ λίγα χρήματα από τη ΣΑΤΑ φέτος κάτι που αναγκάζει τη διοίκηση να παίρνει χρήματα από άλλες εργολαβίες που περισσεύουν για να γίνονται έργα.
• “Έχουμε φύγει από λογικές ΣΔΙΤ για το Ο.Τ. 150”
Μετά την αρχική εισήγηση του Αντιδημάρχου υποβλήθηκαν αρκετά ερωτήματα από τους Συμβούλους της αντιπολίτευσης τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούσαν το Ο.Τ. 150. Απαντήσεις ανέλαβαν να δώσουν τόσο ο Δήμαρχος, κ. Ηρακλής Γκότσης όσο και ο κ. Κωστάκης. Σχετικά με το Ο.Τ. 150 ο κ. Γκότσης είπε πως η Δημοτική Αρχή θέλει να είναι έτοιμος ο Δήμος για δημοπράτηση του έργου μέχρι το τέλος του χρόνου και για αυτό πρέπει να γίνει Μελέτη Εφαρμογής. “Η Μελέτη θα στοίχιζε 700.000 ευρώ. Δεν μπορούμε να δώσουμε τόσα χρήματα και είπαμε να το αναλάβει η Τεχνική Υπηρεσία με τη βοήθεια Συμβούλου-μελετητικού γραφείου…έτσι θα συντομέψουμε και το χρονικό διάστημα για να είμαστε έτοιμοι μέχρι το τέλος του χρόνου” είπε ο Δήμαρχος που πρόσθεσε ακόμα πως από τα υπάρχοντα προγράμματα του ΕΣΠΑ δεν προβλέπεται χρηματοδότηση για υπόγεια γκαράζ αλλά υπάρχει ενδεχόμενο να “ανοίξει” κάτι στο μέλλον. “Στόχος μας είναι η χρηματοδότηση από την Περιφέρεια…έχουμε φύγει από τις λογικές του ΣΔΙΤ ή του προγράμματος “Jessica”. Θεωρούμε ότι το γκαράζ πρέπει να γίνει γιατί θα μας ανοίξει δρόμους για την αναμόρφωση της πόλης” τόνισε ο Δήμαρχος. Συμπληρώνοντας ο κ. Κωστάκης αναγνώρισε πως υπάρχουν προβλήματα και αβεβαιότητα στην Περιφέρεια για χρηματοδοτήσεις έργων. Ο Δήμος, ωστόσο, έχει το καθήκον να έχει το συντομότερο δυνατόν μια μελέτη για να είναι έτοιμος. Ο κ. Γκότσης αναφέρθηκε ακόμα στην παρέμβαση που έγινε στην οδό Αγγέλου Σικελιανού (υπήρχε αναφορά στην τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος) υποστηρίζοντας πως προκάλεσε πολλά προβλήματα στη λειτουργία της περιοχής (Νεάπολη) και προανήγγειλε πως η Δημοτική Αρχή θα φέρει πρόταση για να διορθώσει την κατάσταση. Για την αυτεπιστασία ο κ. Γκότσης ανέφερε πως στόχος της διοίκησης είναι να δώσει δουλειά σε Ιωνιώτες οικοδόμους, έναν κλάδο που μαστίζεται από την ανεργία λόγω της πτώσης στην οικοδομική δραστηριότητα. Παρεμβαίνοντας εδώ ο κ. Κωστάκης είπε πως η αυτεπιστασία αφορά παρεμβάσεις σε παιδικές χαρές καθώς και σε ρείθρα-πεζοδρόμια
• Θωμαίδου και Μανούρης υπέρ του πλάνουτης πρώην διοίκησης για το Ο.Τ. 150
Από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης κριτική στις επιλογές της διοίκησης άσκησε η κα Δέσποινα Θωμαίδου, η οποία να θυμίσουμε πως ήταν Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών επί μια διετία στην πρώτη τετραετία του κ. Χαραλάμπους. Η κα Θωμαίδου τόνισε πως η προηγούμενη διοίκηση είχε προχωρήσει σημαντικά για το Ο.Τ. 150 και είχε αναδείξει τη βιωσιμότητα του έργου σε σχέση με την εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Εξέφρασε δε τις αμφιβολίες της για το πως θα προχωρήσει το έργο χωρίς αυτό το συνδυασμό. Θετική χαρακτήρισε τη μέθοδο της αυτεπιστασίας αλλά και εδώ είχε απορίες για τη δυνατότητα εφαρμογής της. Τέλος, για την παρέμβαση στην οδό Αγγ. Σικελιανού είπε πως έγινε κατόπιν μελέτης και η εκτίμηση της παράταξης είναι πως ήταν πετυχημένη. “Δεν είναι σωστό να καταργείτε παρεμβάσεις που έκανε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή” τόνισε η κα Θωμαίδου απευθυνόμενη στη διοίκηση. Ο Σύμβουλος της ίδιας παράταξης, κ. Παναγιώτης Μανούρης, υποστήριξε πως το έργο στο Ο.Τ. 150 είναι βιώσιμο μόνο μέσω του ΣΔΙΤ, ενώ η ελεγχόμενη στάθμευση θα μπορούσε να είχε προηγηθεί για να έχει ο Δήμος έσοδα. Ο κ. Μανούρης συμφώνησε ανεπιφύλακτα για τη μέθοδο της αυτεπιστασίας λέγοντας πως θα δώσει λύσεις αυτήν την περίοδο.
• “Λαϊκή Συσπείρωση”: Όχι στα ΣΔΙΤ, Ναι στην αυτεπιστασία
Ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, κ. Παναγιώτης Τσουκαλάς, υπογράμμισε την πάγια θέση της παράταξης ενάντια στην εκτέλεση έργων μέσω ΣΔΙΤ ενώ τόνισε πως η παράταξη του είχε θέσει το ζήτημα της ελεγχόμενης στάθμευσης σημειώνοντας πως είναι αντίθετη με τη λογική ο Δήμος να βρίσκει τρόπους για να εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση έργων. “Αν πας με αυτή τη λογική δεν διεκδικείς αυτό που σου αναλογεί και σου ανήκει” είπε ο κ. Τσουκαλάς. Ο ίδιος είπε το γκαράζ είναι σημαντικό έργο που μπορεί να δώσει μια άλλη εικόνα στο κέντρο της πόλη. Για την ελεγχόμενη στάθμευση υποστήριξε πως μπορεί να το κάνει ο Δήμος και να βοηθήσει το κυκλοφοριακό χωρίς όμως οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Σχολιάζοντας την αυτεπιστασία ο κ. Τσουκαλάς θεώρησε θετική ενέργεια να δίνει ο Δήμος δουλειά σε οικοδόμους της πόλης αλλά έθεσε πολιτικό ζήτημα τονίζοντας πως πρέπει να διεκδικηθεί η μόνιμη και σταθερή δουλειά ώστε να μην δίνονται κάποια ευκαιριακά μεροκάματα. Τέλος για την Άγγελου Σικελιανού δήλωσε πως είναι διαπιστωμένο το πρόβλημα που προκαλείται εκεί και τόνισε πως χρειάζεται ένας γενικότερος ανασχεδιασμός σε αυτό το σημείο της πόλης. Ο επικεφαλής της ΠΑΚ, κ. Άρης Χατζησαββίδης υποστήριξε πως τα τελευταία χρόνια γίνονται αντιφατικές παρεμβάσεις στην πόλη, κάτι που υποδηλώνει μια πρόχειρη αντιμετώπιση, σύμφωνα με τον ίδιο. Για το Ο.Τ. 150 κατηγόρησε την πρώην διοίκηση ότι αντιγράφοντας την προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει να προχωρήσει στο έργο προικοδοτώντας τον εργολάβο που θα τα αναλάμβανε. Άσκησε κριτική όμως και στη νυν Δημοτική Αρχή σημειώνοντας πως δεν δίνει μια σαφή εικόνα πως θα προχωρήσει με το έργο.
• Αποσύνδεση της ελεγχόμενης στάθμευσης από το γκαράζ
Απαντώντας σε ερώτηση του κ. Θεόδωρου Χαμαλίδη για το αν θα εφαρμοστεί ελεγχόμενη στάθμευση σε συνδυασμό με το γκαράζ στο Ο.Τ. 150 ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε πως η Δημοτική Αρχή δεν προχωράει βάσει του προηγούμενου master-plan και δε σκοπεύει να εφαρμόσει ελεγχόμενη στάθμευση ώστε να γίνει το γκαράζ. Ωστόσο, δεν απέκλεισε την εφαρμογή της ανεξάρτητα από το έργο στο Ο.Τ. 150 σε συνεργασία και με τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης. Λιγό αργότερα δίνοντας απαντήσεις σε κάποιες από τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε πως η φιλοσοφία αυτής της διοίκησης είναι διαφορετική από αυτήν την προηγούμενης στο Ο.Τ. 150: “Θέλουμε το κάνουμε με δικά μας χρήματα είτε μέσω Περιφέρειας είτε μέσω ΕΣΠΑ είτε με δάνειο. Το έργο θα γίνει αλλά με τους δικούς μας όρους” Τελικά, στην ψηφοφορία επί του θέματος της τροποποίησης του Τεχνικού Προγράμματος η πλειοψηφία του Σώματος ενέκρινε την εισήγηση. Καταψήφισαν οι Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης, έξι Σύμβουλοι (Θωμαίδου, Βλασσάς, Καναβός, Ν. Κουκουλάρης, Δ. Κουκουλάρης, Τσομπανίδου) ψήφισαν λευκό και δύο (Χατζησαββίδης, Λαζαρίδης) δήλωσαν παρόντες.