Ελάτε στην παρέα μας

Κεντρικά Θέματα

Έρχεται και ο φορολογικός “Καλλικράτης”

Δημοσιεύθηκε

στις

Μετά τις συγχωνεύσεις των δήμων, των σχολείων και των νοσοκομείων φαίνεται ότι παίρνουν σειρά και οι εφορίες, σύμφωνα με τα σχέδια της κυβέρνησης για την αναδιοργάνωση και τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους του δημόσιου τομέα.
Ήδη η Επιτροπή που δημιούργησε το Υπουργείο Οικονομικών με σκοπό την αναδιοργάνωση-κλείσιμο των ΔΟΥ έχει καταθέσει το πόρισμα και τις προτάσεις της βάσει των οποίων από τις 288 εφορίες σήμερα θα μείνουν περίπου 75. Ουσιαστικά θα υπάρχει πλέον μια μόνο εφορία στην έδρα του κάθε νομού με την εξαίρεση των Νομών Θεσσαλονίκης και Αττικής. Συγκεκριμένα, προτείνεται να υπάρχουν 20 ∆ΟΥ στο νομό Αττικής (από 67 που λειτουργούν σήμερα), 6 ∆ΟΥ στο νομό Θεσσαλονίκης και 49 ∆ΟΥ στην υπόλοιπη χώρα.  Η κατανομή των νέων 20 ∆ΟΥ στο νομό Αττικής και των 6 στο νομό Θεσσαλονίκης  έγινε κυρίως με γεωγραφικά κριτήρια (γειτνίαση ∆ήμων και περιοχών), χωρίς να ληφθεί υπόψη  η πραγματική δυνατότητα της νέας ∆ΟΥ όσον αφορά την υπάρχουσα κτιριακή υποδομή, με εξαίρεση τις ∆ΟΥ όπου το κτίριο ανήκει στο ∆ημόσιο.  Ειδικά για το νομό Αττικής προτείνεται και η δημιουργία μιας ∆ΟΥ που θα περιλαμβάνει τους χίλιους μεγαλύτερους φορολογούμενους της χώρας, ανεξαρτήτως νομικής μορφής και η κατάργηση των τριών ∆ΟΥ Ανωνύμων Εταιρειών με τη διάσπαση των φορολογούμενων  στις αντίστοιχες ∆ΟΥ της έδρας των ανωνύμων εταιρειών. Άμεσα συνυφασμένη με την αριθμητική και δομική αναδιοργάνωση είναι και η αναδιοργάνωση των διενεργούμενων διαδικασιών. Με τη νέα δομή οι ∆ΟΥ θα υποδέχονται πολύ  λιγότερους φορολογούμενους, καθώς πολλές διαδικασίες ηλεκτρονικοποιούνται, ενώ κάποιες άλλες μεταφέρονται στα ΚΕΠ. Ο τελικός στόχος εδώ είναι με την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης και μηχανοργάνωσης οι ∆ΟΥ να μην έχουν καθόλου συναλλαγές με πολίτες! Η επιτροπή θεωρεί ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως κύρια ωφέλεια τη διευκόλυνση των πολιτών στη  διεκπεραίωση των υποθέσεων τους, καθώς η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στον χώρο της υπηρεσίας δεν θα είναι απαραίτητη. Επίσης, ένα άλλο πλεονέκτημα με τη νέα δομή θα είναι  και  η απελευθέρωση σημαντικού αριθμού προσωπικού, που από τις σημερινές διαδικαστικές εργασίες (έκδοση πιστοποιητικών, παραλαβή δηλώσεων) θα προωθηθεί προς τα ενισχυμένα τμήματα ελέγχου και αναγκαστικής είσπραξης εσόδων. Υπολογίζεται μάλιστα ότι στην τελική φάση θα διατεθούν άνω των 2.000 υπαλλήλων, πλέον των σημερινών, που θα ενισχύσουν το συγκεκριμένο τομέα των ∆ΟΥ. 

• Τι θα γίνει στην περιοχή μας – οι πρώτες αντιδράσεις 
Ειδικότερα, στην περιοχή των βορείων προαστίων υπάρχει πρόταση για συγχώνευση των ΔΟΥ Νέας Ιωνίας, Ηρακλείου και Νέας Φιλαδέλφειας με έδρα το Ηράκλειο και των ΔΟΥ Κηφισιάς, Αμαρουσίου και Αγίου Στεφάνου με έδρα την Κηφισιά. Ο Χ-τύπος μίλησε με προϊσταμένους και εργαζόμενους εφοριών των βορείων προαστίων για το ζήτημα αν και πρέπει να υπογραμμισθεί πως ακόμα δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς δεν έχουν ληφθεί οι οριστικές αποφάσεις.

Ο Προϊστάμενος της ΔΟΥ Νέας Ιωνίας, κ. Βασίλης Νικάκης, παρουσιάστηκε κατ’ αρχήν σύμφωνος με την ενοποίηση των εφοριών καθώς όπως είπε στο Χτύπο αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία της εφορίας λόγω έλλειψης προσωπικού με αποτέλεσμα να ασκείται μεγάλη πίεση στους υπάρχοντες υπαλλήλους. Και το πρόβλημα έλλειψης προσωπικού αναμένεται να ενταθεί λόγω των αναμενόμενων συνταξιοδοτήσεων υπαλλήλων.

Ο κ. Ηλίας Χαλκής που εργάζεται στο Τμήμα Ελέγχου της ΔΟΥ Νέας Ιωνίας είναι υπέρ μιας τέτοιας κίνησης αλλά αφού πρώτα δημιουργηθεί η υποδομή και συγκεκριμένα να υπάρχουν λειτουργικοί χώροι που θα μπορούν να στεγάσουν τις υπηρεσίες και παράλληλα ελαχιστοποιηθεί η γραφειοκρατία.  Αρνητικός παρουσιάζεται ο Δημοτικός Σύμβουλος Ηρακλείου, κ. Στέφανος Λεζγής ο οποίος εργάζεται στην εφορία του Αγίου Στεφάνου. “Να γίνει πρώτα η κατάλληλη υποδομή και μετά να κάνουν τις συγχωνεύσεις” δήλωσε στο Χ-τύπο ο κ. Λεζγής που μας είπε πως αυτή τη στιγμή και οι τρεις  εφορίες αντιμετωπίζουν πρόβλημα στέγασης των υπηρεσιών τους. Όπως μας αποκάλυψε ο ίδιος, κάποιοι εφοριακοί υπάλληλοι είχαν καταθέσει παλαιότερα πρόταση για τη μεταφορά δέκα εφοριών της περιοχής στο κτίριο που στέγασε την Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας στην Καλογρέζα, κάτι που θα οδηγούσε σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων, σύμφωνα με τον ίδιο.

Η προϊσταμένη της ΔΟΥ Ηρακλείου Αττικής, κα Ειρήνη Μπαλτσαβιά, είπε στο Χ-τύπο πως η επιτυχία της συγχώνευσης θα εξαρτηθεί από την ελαχιστοποίηση της συναλλαγής των εφοριών με το κόσμο καθώς η έλλειψη προσωπικού είναι ήδη μεγάλη και θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη. Μόνο στη ΔΟΥ Ηρακλείου, όπως μας ενημέρωσε, αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν περίπου 10 άτομα μέσα στο 2011.  Υπό αυτήν την προϋπόθεση, σύμφωνα με την κα Μπαλτσαβιά, θα ήταν καλό να συγκεντρωθούν οι υπηρεσίες και να μπορέσουν να αφοσιωθούν στον ελεγκτικό τους ρόλο και κατά κύριο προς τις εταιρείες των περιοχών που θα καλύπτουν.            

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ