Connect with us

Ειδήσεις

Αποχαιρετάμε το μποτιλιάρισμα: Τα έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής [Ρεπορτάζ]

Published

on

Πώς σχεδιάζεται να εξαλειφθεί το έντονο φαινόμενο της κυκλοφοριακής συμφόρησης στα Βόρεια Προάστια, αλλά και σε άλλες «κόκκινες» περιοχές της Αττικής

 

Είναι πλέον δεδομένο ότι όταν κάποιος χρειαστεί να οδηγήσει σε πολλές περιοχές της Αττικής δεν μπορεί να προβλέψει την ώρα που θα φτάσει στον προορισμό του. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το απίστευτο μποτιλιάρισμα που εμφανίζεται σε πολλούς δρόμους του Λεκανοπεδίου, μιας και δεν είναι λίγες οι περιοχές που είτε δεν έχουν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που να μπορούν να δώσουν λύσεις, είτε οι ανάγκες των δρόμων είναι πολύ μεγαλύτερες από ότι αρχικά είχε προβλεφθεί, με αποτέλεσμα να χρειάζονται ανακατασκευές.

Τα τελευταία χρόνια τόσο οι Κυβερνήσεις, όσο και οι Δημοτικές Αρχές πολλών περιοχών, μαζί με την Περιφέρεια έχουν πάρει αποφάσεις σχετικά με έργα τα οποία χρειάζεται να γίνουν άμεσα για να αλλάξουν τις μετακινήσεις και την μεταφορά πολιτών στην Αττική, όμως ακόμα κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για το πότε θα ολοκληρωθούν και θα δώσουν «ανάσα».

 

Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα στα Βόρεια Προάστια της Αττικής είναι το μποτιλιάρισμα στη Λεωφόρο Κύμης και οι δυσκολίες πρόσβασης στην Εθνική Οδό. Αυτό που έχει αποφασιστεί είναι η λεωφόρος να επεκταθεί ώστε να αποσυμφορήσει το τοπικό δίκτυο τριών δήμων και την έξοδο της Αττικής Οδού στην ΠΑΘΕ, περιοχή που έχει καθημερινό μποτιλιάρισμα από αυτοκίνητα. Όπως έχει γίνει γνωστό το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 434 εκατομμυρίων ευρώ και περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των έργων στον κόμβο σύνδεσης της λεωφόρου Κύμης (έξοδος Κύμης/Πλαπούτα) με την Αττική Οδό.

Στη συνέχεια για 360 μέτρα, μέχρι το νότιο στόμιο της σήραγγας, θα υπάρχει ανοιχτός δρόμος, ενώ στη συνέχεια σήραγγα 2,4 χιλιομέτρων που θα φτάνει μέχρι την οδό Κανάρη, στην Πεύκη και για 1,5 χιλιόμετρο ακόμα μέχρι την οδό Χαλκίδος. Το τελευταίο κομμάτι θα είναι και αυτό ανοιχτό και θα περιλαμβάνει ανισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.

 

Ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη

Το συγκεκριμένο έργο δεν είναι στις βασικές προτεραιότητες, όμως μπορεί να γίνει αν επιθυμεί το Δημόσιο και περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών 260 μέτρων, η κάθε μια, και μεγάλωμα των τμημάτων του οδικού δικτύου. Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει στην πρόσβαση στην εθνική οδό πολιτών από Δήμους με πολλούς κατοίκους, ενώ παράλληλα θα είναι μια λύση για κάποιον που δεν θέλει να πληρώσει διόδια και να μπει στην Αττική Οδό.

 

Υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος

Ένα από τα μεγάλα «αγκάθια» στην Αττική είναι η συμφόρηση στα Νότια με την πρώτη πάντως παρέμβαση στην Λεωφόρο Ποσειδώνος να έχει ήδη ολοκληρωθεί, στην περιοχή του Φαλήρου, από το ύψος του ΣΕΦ μέχρι τη Νέα Σμύρνη. Εκεί ο νέος δρόμος είναι τόσο υπόγειος, όσο και ημιυπόγειος, ενώ έχει προβλεφθεί η δημιουργία και πάρκου. Η συνέχεια είναι στην περιοχή του Αγίου Κοσμά και του Ελληνικού, σε μήκος που θα ανέρχεται επίσης στα τρία χιλιόμετρα, όπου θα υπάρξει πλήρης υπογειοποίηση της Ποσειδώνος από το τέλος της παραλίας του Αλίμου και πιο κάτω από την σύνδεσή της με την λεωφόρο Αλίμου, ενώ η ανύψωση και η επιστροφή στην επιφάνεια θα βρίσκεται στο ύψος του Ελληνικού, περίπου στην περιοχή της Μαρίνας. Το συνολικό κόστος και των δύο κομματιών του έργου φτάνει στα 450 εκατομμύρια ευρώ (150 και 300) όμως είναι δεδομένο ότι όταν ολοκληρωθεί θα αποτελέσει μια τεράστια ανάσα.

 

Γραμμή 4 του Μετρό

Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ευρώπη, γίνεται τον τελευταίο καιρό στην χώρα μας και κοστίζει 1,2 δις ευρώ. Όπως έχει αποφασιστεί και υλοποιείται η νέα γραμμή του μετρό στο πρώτο τμήμα της θα είναι από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδί και θα έχει 15 νέους σταθμούς, βοηθώντας απίστευτα μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής. Παράλληλα υπάρχει και η μελέτη, με στόχο την επέκταση της γραμμής προς τα Βόρεια Προάστια, σε περιοχές όπως η Πεύκη και το Μαρούσι, ενώ πριν λίγο καιρό ολοκληρώθηκε η παράδοση των τριών νέων σταθμών στη Γραμμή 3 (Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο, Πειραιάς).

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του έργου της γραμμής 4 προβλέπονται τα εξής:

  • Θα μετακινούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 125.000 εργαζόμενοι
  • 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
  • 000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
  • 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
  • 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
  • 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
  • Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
  • Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36,5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
  • 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης ημερησίως
  • 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
  • 2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
  • Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
  • Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
  • Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ