Connect with us

Επιχειρήσεις

«Γέφυρα 2»: Ανοίγει την Δευτέρα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – Τι πρέπει να γνωρίζουν επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες

Published

on

Ανοίγει την Δευτέρα 5 Απριλίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες στο πρόγραμμα «Γέφυρα 2».

Το πρόγραμμα παρέχει κρατική συνεισφορά, με διάρκεια 8 μηνών, στη μηνιαία δόση των επιχειρηματικών δανείων των επιλέξιμων δανειοληπτών (εκτιμάται ότι οι ωφελούμενοι θα κινηθούν από 100.000 έως 150.000), η οποία θα φτάνει:

α) Για οφειλές εξυπηρετούμενες ή οφειλές που παρουσίαζαν καθυστέρηση μέχρι 90 ημέρες στις 31.12.2020: στο 90% της μηνιαίας δόσης για τους 3 πρώτους μήνες, στο 80% για τους επόμενους 3 και στο 70% για τους δύο τελευταίους μήνες.
β) Για οφειλές που παρουσίαζαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των ενενήντα 90 ημερών στις 31.12.2020: στο 80% της μηνιαίας δόσης για τους 3 πρώτους μήνες, στο 70% για τους επόμενους 3 και στο 60% για τους δύο τελευταίους μήνες.
γ) Για οφειλές που παρουσίαζαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών στις 31.12.2020 και επιπλέον είχαν καταγγελθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή από τον χρηματοδοτικό φορέα, ακόμα και αν στη συνέχεια ρυθμίστηκαν με συμφωνία οφειλέτη και χρηματοδοτικού φορέα: στο 50% της μηνιαίας δόσης για τους 3 πρώτους μήνες, στο 40% για τους επόμενους 3 και στο 30% για τους δύο τελευταίους μήνες.

Τα 5 βήματα για την λήψη της κρατικής επιδότησης

Για να λάβει την επιδότηση, μία επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας θα πρέπει να ακολουθήσει 5 απλά βήματα. Η διαδικασία είναι γρήγορη και πλήρως ηλεκτρονική, χωρίς να απαιτούνται δικαιολογητικά, που είναι ήδη διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή στο Δημόσιο ή στις τράπεζες.

1ο βήμα:  η επιχείρηση υποβάλλει αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομικών. Οδηγός χρήσης της πλατφόρμας, καθώς και χρήσιμο ενημερωτικό υλικό θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΕΓΔΙΧ  www.keyd.gov.gr.

2ο βήμα: γίνεται ο έλεγχος επιλεξιμότητας, κατά τον οποίο διενεργούνται έλεγχοι και διασταυρώσεις στοιχείων, με σκοπό να διαπιστωθεί κατά πόσο πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας του οφειλέτη. Στο στάδιο αυτό αντλούνται αυτόματα στοιχεία από βάσεις δεδομένων του Δημοσίου και των τραπεζών ή των διαχειριστών δανείων.

3ο βήμα: εγκρίνεται η κρατική επιδότηση ηλεκτρονικά. Συγκεκριμένα, εκδίδεται μια Απόφαση Έγκρισης Επιδότησης, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας και ο οφειλέτης ειδοποιείται σχετικά με ηλεκτρονικό μήνυμα – email.

4ο βήμα: γίνεται η συνεννόηση του οφειλέτη με την τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείων, με σκοπό να ρυθμίσει το μη εξυπηρετούμενο δάνειο.

5ο βήμα: καταβάλλεται στον οφειλέτη η κρατική επιδότηση. 
•    Εάν το επιχειρηματικό δάνειο είναι εξυπηρετούμενο, τότε η καταβολή της επιδότησης ξεκινά 1 μήνα μετά την έγκριση της επιδότησης. Η καταβολή της 1ης δόσης θα διενεργηθεί στις 31 Μαΐου και θα αφορά αναδρομικά και στη δόση δανείου του Απριλίου.
•    Εάν το επιχειρηματικό δάνειο είναι μη εξυπηρετούμενο, τότε ο οφειλέτης θα πρέπει πρώτα να ρυθμίσει το δάνειό του, το αργότερο έως τις 15 Ιουλίου, και εν συνεχεία θα γίνει η καταβολή της επιδότησης, η οποία ξεκινά 1 μήνα μετά τη σύναψη σύμβασης ρύθμισης δανείου με την τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείου.

Η καταβολή της επιδότησης θα πραγματοποιείται κατά την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα. Από τη στιγμή που καταβληθεί η 1η δόση της επιδότησης, τότε το Κράτος καταβάλλει την επιδότηση για τους επόμενους μήνες, έτσι ώστε η συνολική επιδότηση να έχει διάρκεια 8 μηνών.

Υποχρεώσεις του οφειλέτη

Κατά τη διάρκεια της καταβολής της συνεισφοράς του Δημοσίου, ο οφειλέτης έχει τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
α) Να καταβάλλει εμπρόθεσμα το ποσό της οφειλής που βαρύνει τον ίδιο. Εμπρόθεσμη θεωρείται η καταβολή που πραγματοποιείται το αργότερο κατά την καταληκτική ημερομηνία που έχει ορίσει ο χρηματοδοτικός φορέας. Δεν μπορεί να θεωρηθεί μη εμπρόθεσμη καταβολή, η μη καταβολή συνολικού ποσού ύψους μίας μηνιαίας δόσης.
β) Να παρέχει πρόσβαση στα στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται η επιλεξιμότητά του, καθώς και σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που ζητούνται από το Δημόσιο κατά τον εκ των υστέρων έλεγχο των στοιχείων της αίτησής του.
γ) Μετά την λήψη της επιδότησης, να είναι συνεπής στις καταβολές του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο οποίο θα παρακολουθείται. Το χρονικό διάστημα της διάρκειας παρακολούθησης ανά κατηγορία οφειλής έχει ως εξής:
– Εφόσον πρόκειται για οφειλές εξυπηρετούμενες ή οφειλές που παρουσίαζαν καθυστέρηση μέχρι 90 ημέρες στις 31.12.2020, το χρονικό διάστημα παρακολούθησης είναι 6 μήνες. 
– Εφόσον πρόκειται για οφειλές που παρουσίαζαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών στις 31.12.2020, το χρονικό διάστημα παρακολούθησης είναι 12 μήνες. 
– Εφόσον πρόκειται για οφειλές που παρουσίαζαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών στις 31.12.2020 και επιπλέον είχαν καταγγελθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή από τον χρηματοδοτικό φορέα, το χρονικό διάστημα παρακολούθησης είναι 18 μήνες.
– Για τις οφειλές των οποίων η δόση δεν είναι σε μηνιαία βάση, σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω κατηγορίες ανήκει η οφειλή, το χρονικό διάστημα παρακολούθησης είναι 12 μήνες. 

Πότε χάνεται η συνεισφορά του Δημοσίου

Η συνεισφορά του Δημοσίου θα διακόπτεται:
α) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει εγκριθεί χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας.
β) Σε περίπτωση λύσης του αιτούντος νομικού προσώπου ή θανάτου του αιτούντος φυσικού προσώπου.
γ) Σε περίπτωση κατά την οποία, κατόπιν τριών διαδοχικών εντολών πίστωσης, δεν έχει καταστεί δυνατόν να πιστωθεί η συνεισφορά του Δημοσίου σε έναν τουλάχιστον τραπεζικό λογαριασμό.
δ) Σε περίπτωση που, κατόπιν του επανελέγχου, διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης δεν πληροί τις προϋποθέσεις χορήγησης συνεισφοράς Δημοσίου.
ε) Σε περίπτωση που ο οφειλέτης καθυστερήσει την καταβολή του ποσού που βαρύνει τον ίδιο. Αν ο δικαιούχος δεν καταβάλλει εγκαίρως το ποσό που βαρύνει τον ίδιο, ο θιγόμενος πιστωτής ενημερώνει την ηλεκτρονική πλατφόρμα, το αργότερο μέσα σε 30 εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία κατά την οποία ο οφειλέτης καθυστέρησε την καταβολή του μέρους της οφειλής που βαρύνει τον ίδιο.
στ) Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων του οφειλέτη.
ζ) Σε περίπτωση που αποδειχθεί με δημόσια έγγραφα ότι η αίτηση υπαγωγής είναι ψευδής και η ανακρίβεια επιδρά στην επιλεξιμότητα του αιτούντος.
η) Σε περίπτωση που η ενίσχυση που χορηγείται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, μετακυλίεται από αυτές, εν μέρει ή εξ ολοκλήρου, σε πρωτογενείς παραγωγούς,
θ) Σε περίπτωση μη προσκόμισης των πιστοποιητικών που ορίζονται στην περ. β’ της παρ. 5 του άρθρου 61, το αργότερο μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που ορίζεται σε αυτή. Ειδικότερα, πρόκειται για υπεύθυνη δήλωση του οφειλέτη ότι δεν έχει περιέλθει σε κατάσταση πτώχευσης, δεν έχει κατατεθεί αίτηση για πτώχευση, δεν έχει τεθεί σε αναγκαστική διαχείριση, δεν έχει υποβληθεί αίτηση για θέση σε αναγκαστική διαχείριση και δεν έχει υπαχθεί σε οιαδήποτε διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου, με εξαίρεση την περίπτωση όπου έχει επικυρωθεί συμφωνία εξυγίανσης της επιχείρησης με δικαστική απόφαση, η οποία δεν έχει προσβληθεί με ένδικα μέσα. Για τις παραπάνω υπεύθυνες δηλώσεις, ο αιτών πρέπει να υποβάλει στην πλατφόρμα και τα αντίστοιχα πιστοποιητικά που αποδεικνύουν την υπεύθυνη δήλωση, το αργότερο μέχρι την 31η.12.2021. Πηγή: insider.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ