Connect with us

Κεντρικό Θέμα

Γλυπτά του Παρθενώνα: Διαμαρτυρία στο Βρετανικό Μουσείο παρουσία της Βικτόρια Χίσλοπ

Published

on

Με αφορμή τη συμπλήρωση 15 ετών από τη λειτουργία του Μουσείου της Ακρόπολης, πραγματοποιήθηκε σήμερα (15.06.2024) συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Η πρόεδρος της βρετανικής επιτροπής για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα που στεγάζονται στο Βρετανικό Μουσείο, ζητά επείγουσα συνάντηση με το νέο διευθυντή του μουσείου Δρ. Νίκολας Κάλιναν για να συζητήσουν την τύχη των γλυπτών, μετά την ανακοίνωση της Τουρκίας ότι αποκτήθηκαν παράνομα, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Το «παρών» στη συγκέντρωση έδωσε και η Βικτόρια Χίσλοπ, η γνωστή Βρετανίδα συγγραφέας, που έχει λάβει την ελληνική ιθαγένεια και είναι εκ των βασικών μελών της επιτροπής που διεκδικούν την επανένωση των γλυπτών στο φυσικό τους χώρο, το μουσείο της Ακρόπολης.

«Το Βρετανικό Μουσείο πάντοτε στηριζόταν στην υπόθεση ότι ο Έλγιν είχε φιρμάνι από το Σουλτάνο, με τη σφραγίδα του σουλτάνου, το οποίο πρακτικά σήμαινε ότι συμφωνούσε με τη μεταφορά των γλυπτών. Η επιβεβαίωση από την Τουρκία ότι δεν υπάρχει κανένα αρχείο τέτοιου εγγράφου, πραγματικά βοηθάει πολύ την υπόθεσή μας για να καταλάβει το Βρετανικό Μουσείο ότι τα απίστευτα αυτά αγλυπτά αφαιρέθηκαν παράνομα», δήλωσε.

Για δύο αιώνες, το Βρετανικό Μουσείο και το Κοινοβούλιο υποστήριζαν ότι τα Μάρμαρα αποκτήθηκαν νόμιμα, με γραπτή άδεια από τον Σουλτάνο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ωστόσο, όταν ζητήθηκε να παρουσιαστεί το έγγραφο, ο Έλγιν μπόρεσε να προσκομίσει μόνο μια ιταλική μετάφραση του πρωτοτύπου, το οποίο τώρα οι τουρκικές αρχές επιβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει.

Η επιτροπή ελπίζει ότι η νέα ηγεσία του Μουσείου θα διορθώσει αυτή την ιστορική αδικία αποκαθιστώντας τη φήμη του Μουσείου ως ηθικού ηγέτη στην προστασία της κοινής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Μάλιστα ενόψει  των επικείμενων εκλογών,  με το εργατικό κόμμα να κρατά  το προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις,  η ενδεχόμενη επιστροφή των Γλυπτών, κατά δήλωση του Στάρμερ είναι πιθανή. Ωστόσο το σημείο κλειδί στην εξέλιξη των διαπραγματεύσεων είναι η λέξη που θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά των γλυπτών από το Λονδίνο στην Αθήνα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ