Ελάτε στην παρέα μας

Ελλάδα

Μετρό – Γραμμή 4: Αυτοί είναι οι 15 νέοι σταθμοί – Πότε ξεκινούν τα έργα

Δημοσιεύθηκε

στις

Ως «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τη Γραμμή 4 του Μετρό στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης έναρξης των εργασιών που πραγματοποιήθηκε στο ‘Αλσος Βεΐκου.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του έργου και τόνισε ότι “είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ” το οποίο “θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας”.

Όπως είπε, το εν λόγω έργο θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου, και θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές, ενώ θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας.

«Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού», τόνισε συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός.

 

Ποιες περιοχές θα καλύπτει

1.Άλσος Βεΐκου

Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό.

2.Γαλάτσι

Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.

3.Ελικώνος

Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου- παιδική χαρά.

4.Κυψέλη

Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.

 

Δείτε επίσης: Κ. Μητσοτάκης: “Πρέπει να κλείσουμε κενά σε εμβολιασμούς πολιτών μεγαλύτερης ηλικίας” – Συνάντηση με τη Σ. Κυριακίδου

 

5.Δικαστήρια

Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

6.Αλεξάνδρας

Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.

7.Εξάρχεια

Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.

8.Ακαδημία

Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2.

9.Κολωνάκι

Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη.

10.Ευαγγελισμός

Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.

11.Καισαριανή

Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.

12.Πανεπιστημιούπολη

Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου.

13.Ιλίσια

Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.

14.Ζωγράφου

Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.

15.Γουδή

Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.

 

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε μεταξύ άλλων: “Χαίρομαι ιδιαίτερα που σήμερα θα υπογράψουμε τη συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Δεν θα επαναλάβω τα τεχνικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκαν ενδελεχώς οι προλαλήσαντες.

Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας.

Και πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να αναλώσουμε ιδιαίτερη ενέργεια για να πείσουμε τους πολίτες για την εξαιρετική σημασία αυτού του έργου. Θα επαναλάβω μόνο ότι όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού.

[…]

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της κοινοπραξίας να υλοποιήσει το έργο αυτό εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού. Όμως να μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό, είναι τόσο μεγάλο, που θα προκαλέσει προσωρινή αναστάτωση σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας.

Θα χρειαστούμε τη στήριξη και των Δήμων έτσι ώστε να μπορέσουμε αυτή η αναστάτωση να έχει την μικρότερη δυνατή επίπτωση στην κοινωνική και στην οικονομική ζωή των γειτονιών από τις οποίες θα περάσει το Μετρό.

 

Δείτε επίσης: “Έφτασε” το πρώτο κύμα καύσωνα – Πού θα φτάσει τους 40 βαθμούς ο υδράργυρος

 

Η σημασία του έργου, όμως, είναι τόσο μεγάλη που πιστεύω ότι με λίγη υπομονή θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες έτσι ώστε εντός χρονοδιαγράμματος, σε οκτώ χρόνια από τώρα, όπως είπε και ο κ. Μιτζάλης, το Μετρό της Γραμμής 4 να κάνει την πρώτη του διαδρομή. Σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τη μετάβαση στο μέλλον ως προς τις μαζικές μεταφορές του λεκανοπεδίου.

Το έργο του Μετρό είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία δρομολογεί αυτή η Κυβέρνηση, πολύ σύντομα θα υπάρξουν συγκεκριμένες εξαγγελίες σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία σκοπεύουμε να δρομολογήσουμε από εδώ και στο εξής.

Και βέβαια είναι ένα έργο το οποίο ξεκινάει σε μία εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα, καθώς αφήνουμε πίσω μας πια την πανδημία, οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας διαγράφονται εξαιρετικά ευοίωνες. Σε αυτή την ανάπτυξη θα επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε πολλές και καλές θέσεις απασχόλησης αλλά και φυσικά για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών παντού στην Ελλάδα, ειδικά στο λεκανοπέδιο, ειδικά στην πυκνοκατοικημένη μας Αθήνα.

Η Γραμμή 4, αλλά και οι μελλοντικές επεκτάσεις οι οποίες δρομολογούνται, θα προσφέρουν μετακινήσεις ασφαλείς, φιλικές προς το περιβάλλον. Θα ξανακάνουμε την πόλη μας μία πόλη φιλική, βιώσιμη, μία πόλη με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μία πόλη στην οποία θα χαιρόμαστε να εργαζόμαστε και να ζούμε.”

Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης ο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, ο Υπ. Ανάπτυξης Α. Γεωργιάδης, ο Υπ. Εργασίας Κ. Χατζηδάκης, η Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως, ο Υπ. Τουρισμού Χ. Θεοχάρης, ο Αν. Υπουργός Μεταφορών Ι. Κεφαλογιάννης, ο Υφ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γ. Τσακίρης, ο Γ. Γραμματέας Δ. Επενδύσεων Δ. Σκάλκος, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, ο Πρόεδρος της ΠΕΔΑ και Δήμαρχος Γαλατσίου Γ. Μαρκόπουλος, βουλευτές και Δήμαρχοι. Επίσης ο αντιπρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Ν. Κουρέτας, και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κ. Μιτζάλης.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ