Κεντρικό Θέμα
Πανευρωπαϊκή έρευνα: Έλληνες οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην Ε.Ε. [Eικόνες]
Πανευρωπαϊκή έρευνα καταγράφει τα ελαττώματα των Ελλήνων οδηγών που μιλούν στο κινητό, βρίζουν, δεν παραχωρούν προτεραιότητα και οδηγούν ακόμη και υπό την επήρεια αλκοόλ.
Τα ευρήματα έρχονται να επιβεβαιώσουν τα πιο πρόσφατα προσωρινά στατιστικά της Τροχαίας και της ΕΛΣΤΑΤ που δείχνουν αυξημένο αριθμό σοβαρών και θανατηφόρων ατυχημάτων για το 2019 σε σχέση με το 2018.
Τη μαύρη πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία συνεχίζει να έχει η Κρήτη καθιστώντας επιτακτική την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Αξονά της (ΒΟΑΚ) όπως και άλλες σοβαρές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο του νησιού.
Ένας στους δύο Έλληνες οδηγεί επικίνδυνα
Επικίνδυνοι, νευρικοί και ανεύθυνοι παρουσιάζονται οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autoroutes. Στην εν λόγω έρευνα για το 2019 συμμετείχαν 12.418 πολίτες από πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με αυτή ένας στους δύο Έλληνες (50%), αποδείχθηκε ότι οδηγεί επικίνδυνα, με τους Ιταλούς να ακολουθούν με 44% και τους Γάλλους με 40%. Λιγότερο επικίνδυνα οδηγούν οι Σουηδοί με ποσοστό 11%.
Όσον αφορά την ανευθυνότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται οι Πολωνοί με ποσοστό 68% με τους του Έλληνες να ακολουθούν από κοντά με 58%.
Ορισμένες από τις επικίνδυνες συμπεριφορές των Ελλήνων στο τιμόνι που καταγράφει η έρευνα είναι η οδήγηση με κινητό χωρίς τη χρήση handsfree ή συστήματος bluetooth (άρα χωρίς τουλάχιστον το ένα χέρι στο τιμόνι) σε ποσοστό 51%, το ότι οδηγούν αν και αισθάνονται αρκετά κουρασμένοι σε ποσοστό 48%, ενώ 71% χρησιμοποιεί βρισιές και εμφανίζει επιθετική συμπεριφορά έναντι άλλων οδηγών.
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Ένα άλλο μεγάλο ρίσκο που παίρνουν οι Έλληνες είναι αυτό της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, σε ποσότητες μεγαλύτερες από το επιτρεπτό.
Το 24% των Ελλήνων συμμετεχόντων δηλώνει ότι έχει οδηγήσει υπό την επήρεια αλκοόλ, γεγονός που στο πληροφοριακό κείμενο της έρευνας παρουσιάζεται ως ιδιαίτερα ανησυχητικό, ενώ το 13% δηλώνει ότι συνεχίζει την οδήγηση ακόμα κι όταν αισθάνεται καθαρά τις συνέπειες και τις παρενέργειες του ποτού.
Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ των οδηγών
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ένας στους δύο Έλληνες (50%) δεν εμπιστεύεται τους υπόλοιπους που οδηγούν στους δρόμους της χώρας μας θεωρώντας τους επικίνδυνους.
Η ελληνική οικογένεια στο τιμόνι
Τον Νοέμβριο του 2019 το ίδιο ευρωπαϊκό ινστιτούτο προχώρησε σε εστιασμένη έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά της ελληνικής οικογένειας και των Ελλήνων γονιών στο τιμόνι σε δείγμα 510 ατόμων.
Όπως προκύπτει, όταν βρίσκονται τα παιδιά μέσα στο αυτοκίνητο, η οδηγική συμπεριφορά αυτομάτως βελτιώνεται: 68% οδηγεί με λιγότερα νεύρα, 57% παραβιάζει λιγότερο συχνά τα όρια ταχύτητας και 45% είναι πιο προσεκτικό ώστε να μη μιλά στο τηλέφωνο οδηγώντας.
Στην έρευνα απαντούν και τα ίδια τα παιδιά που παρατηρούν επικίνδυνες συμπεριφορές των γονιών τους, όπως ότι το 45% δεν τα υποχρεώνει να φορέσουν ζώνη για μια σύντομη διαδρομή, το 82% απαντά σε κλήση στο κινητό ενώ οδηγεί και το 27% ξεχνά να ανάψει φλας όταν κάνει ελιγμούς.
Τα «γαλλικά» πίσω από το τιμόνι συνεχίζονται σε ποσοστό περίπου 60% παρά το γεγονός ότι τα παιδιά βρίσκονται στο όχημα, το ίδιο και τα αδικαιολόγητα κορναρίσματα, ενώ ο φόβος για τους υπόλοιπους οδηγούς στον δρόμο αυξάνεται μεταξύ των γονέων στο 70%, ποσοστό που ανεβαίνει ακόμα περισσότερο από τις μητέρες που βρίσκονται στο τιμόνι.
Αφήνοντας την τελευταία πνοή στην Κρήτη
Οι δρόμοι της Κρήτης εξακολουθούν να αποτελούν παγίδα θανάτου για τους Έλληνες οδηγούς. Μέσα στο 2019 οι νεκροί από τροχαία έφτασαν τους 60, αποτελώντας περίπου το 10% των νεκρών όλης της χώρας από τροχαία.
Μάλιστα, οι νεκροί είναι αυξημένοι σε σχέση με το 2018, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα επιτακτική την επίσπευση του έργου του ΒΟΑΚ.
Με αίμα βάφτηκε η άσφαλτος τον Δεκέμβριο στην Αττική
Κατά το μήνα Δεκέμβριο 2019, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 503 τροχαία ατυχήματα με 586 παθόντες και ειδικότερα:
19 θανατηφόρα με 20 νεκρούς,
14 σοβαρά με 15 σοβαρά τραυματίες,
470 ελαφρά με 551 ελαφρά τραυματίες.
Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους. Το ίδιο χρονικό διάστημα στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής βεβαιώθηκαν 20.657 παραβάσεις από τις οποίες –503– σε βαθμό πλημμελήματος.
25χρονη δόκιμη αστυνομικός έχασε την ζωή της στην Ν. Ιωνία
Ανάμεσα στη μακάβρια λίστα με τα θύματα του Δεκεμβρίου και η 25χρονη δόκιμη αστυνομικός που έχασε τη ζωή της στις 31/12 στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στη Νέα Ιωνία και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Κύμης και Κασταμονής.
H δόκιμη αστυφύλακας που υπηρετούσε στο Α.Τ Πατησίων έχασε την ζωή της όταν κατευθυνόμενη στο αστυνομικό τμήμα, διερχόμενο αυτοκίνητο καρφώθηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω στο δικό της που ήταν σταματημένο σε φανάρι, με αποτέλεσμα να το «εκτοξεύσει» αρκετά μέτρα μακριά και αυτό να τυλιχθεί στις φλόγες.
Ο οδηγός του οχήματος που προκάλεσε το ατύχημα έχει συλληφθεί, ωστόσο, δεν έχει ανακοινωθεί αν τελούσε σε κατάσταση μέθης ή αν είχε κάνει χρήση ουσιών, ούτε έχουν δημοσιοποιηθεί τα στοιχεία της ταυτότητάς του.