Ελάτε στην παρέα μας

Κεντρικό Θέμα

Πρόεδρος Ε.Ε.Α, Γ. Χατζηθεοδοσίου: Εφιάλτης το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα

Δημοσιεύθηκε

στις

Τους τελευταίους μήνες οι κάτοικοι της Αθήνας βιώνουν σχεδόν καθημερινά μία πρωτοφανή ταλαιπωρία εξαιτίας της όξυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος στους δρόμους του Λεκανοπεδίου.

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μοιράζεται τη γνώμη του αναφέροντας τα εξής:

“Πρόκειται σαφώς για μία δυσάρεστη εξέλιξη καθώς υποβιβάζει την ποιότητα ζωής των πολιτών, είναι πολλές φορές υπεύθυνο και για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων αλλά και για την απώλεια χιλιάδων εργατοωρών στους δρόμους”.

Η κατάσταση τις ώρες αιχμής

“Ειδικά τις ώρες αιχμής, κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως ο Κηφισός, η παραλιακή, η Συγγρού, η Κηφισίας αλλά και δρόμοι μέσα στο κέντρο της πόλης όπως η Πανεπιστημίου ή η Αλεξάνδρας, θυμίζουν υπαίθρια πάρκινγκ αυτοκινήτων εξαιτίας του μποτιλιαρίσματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των οχημάτων που περνούν από τον Κηφισό σε ημερήσια βάση, υπολογίζεται ότι έχει αυξηθεί κατά 20.000 – 30.000 μεταξύ του 2022 και του 2023. Το πρόβλημα επιδεινώνεται, ειδικά στους δρόμους του κέντρου, εξαιτίας και της παράνομης στάθμευσης. Μάλιστα για το συγκεκριμένο θέμα έκανε εκτενή αναφορά και ο νέος Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, κατά την τοποθέτηση στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ε.Ε.Α. την Τετάρτη το απόγευμα, τονίζοντας ότι έχει δώσει εντολή στη Δημοτική Αστυνομία για περισσότερους ελέγχους.

Περιμετρικά του κέντρου της πόλης η μόνη δράση που θα μπορούσε να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της κίνησης, είναι η κατασκευή νέων οδικών αξόνων, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η περιφερειακή του Αιγάλεω, η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο. Επίσης πρέπει να βρεθεί λύση για την κίνηση των φορτηγών και των βυτιοφόρων που διασχίζουν τον Κηφισό”.

Ποια είναι η λύση

“Η πραγματική λύση, όμως, που θα έδινε πειστικές απαντήσεις στο πρόβλημα, είναι η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ειδικά η λειτουργία του Μετρό μπορεί να αποδειχθεί καταλυτική. Δεν είναι τυχαίο ότι οι κάτοικοι πυκνοκατοικημένων περιοχών όπως της Κυψέλης, του Γαλατσίου, του Γκύζη, αδημονούν να ολοκληρωθούν τα έργα για την κατασκευή της Γραμμής 4. Η λειτουργία της αναμένεται να δώσει σημαντική «ανάσα» και να περιορίσει την κίνηση, όμως και πάλι δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα που καταγράφεται σήμερα σε όλο το Λεκανοπέδιο.

Γι’ α αυτό και θεωρώ αναγκαία τόσο την αλλαγή κουλτούρας των πολιτών, όσο και την ανάληψη δράσεων από την πλευρά της Πολιτείας, με χάραξη πολιτικών υλοποίησης στοχευμένων παρεμβάσεων, προκειμένου να ενισχυθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες αλλά και να ενθαρρυνθούν οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης.

Ουσιαστικά να εκπονηθεί ένα μακρόπνοο σχέδιο, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, το οποίο θα βασίζεται στην αποτελεσματικότερη αστυνόμευση, στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών «εργαλείων» ενώ παράλληλα θα επενδύσει στην καλύτερη εκπαίδευση αλλά και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να λυθεί από τη μία μέρα στην άλλη. Θα απαιτηθεί χρόνος, κόπος και κυρίως αποφασιστικότητα για δραστικές παρεμβάσεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η σημερινή κατάσταση δεν πρέπει να συνεχιστεί, καθώς προκαλεί σοβαρές δυσχέρειες στην κινητικότητα των πολιτών, κάτι που επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό και την επιχειρηματικότητα”.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ