Ειδήσεις
Πώς θα λειτουργήσει ξανά ο σιδηρόδρομος – Οι προτάσεις των εργαζομένων
Συνεχίζονται οι συζητήσεις ως προς το πώς θα λειτουργήσει ξανά ο σιδηρόδρομος μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
“Πρέπει να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος γιατί αφενός απαξιώνεται η υποδομή κι αφετέρου γιατί φεύγει από το χάρτη των μεταφορών κι από τη συνείδηση του κόσμου”, δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, στο πλαίσιο των κυβερνητικών ανακοινώσεων για τις αλλαγές στον σιδηρόδρομο. “Πρέπει να λειτουργήσει αλλά χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια”, υπογράμμισε με έμφαση.
Υπάρχουν ισχυρές πιέσεις το restart να γίνει από τις εμπορικές μεταφορές και τον προαστιακό καθώς για τις επιβατικές μεταφορές θεωρείται ότι ο κόσμος θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να εμπιστευτεί ξανά τα βαγόνια της Hellenic Train. Στο πλαίσιο αυτό, κατά την συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων που είχε χθες ο κ. Γεραπετρίτης οι εργαζόμενοι βάζουν μια σειρά προαπαιτούμενα για να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις και να ανέβουν ξανά στα τρένα.
Οι βασικές προτάσεις και άμεσα μέτρα που κατέθεσαν στο υπουργείο οι σιδηροδρομικοί την Πέμπτη και θα έχουν εξεταστεί έως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας οπότε και θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση, είναι οι εξής:
- Μείωση των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο μισό, δηλαδή από 8 ζεύγη σε 4
- Αμεση λειτουργία του Προαστιακού της Αθήνας καθώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, ενώ παράλληλα υπάρχει ανάγκη εξυπηρέτησης του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
- Μείωση της ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα του δικτύου κατά περίπου 15% – 20%. Σιδηροδρομικές πηγές επισημαίνουν ότι εξετάζεται η μείωση από τα 160 στα 130 χλμ την ώρα στα επιβατικά και στα περίπου 100 από 120 στα εμπορευματικά τρένα.
- Στελέχωση κάθε βάρδιας από 2 σταθμάρχες σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς.
- Ενίσχυση των βαρδιών των κλειδούχων, όπου δεν υπάρχουν αυτόματα συστήματα.
- Ενιαίο Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας με την ευθύνη του ΟΣΕ και εγκατάστασή του μαζί με τους ρυσθιστές κυκλοφορίας, το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) για παρακολούθηση και επέμβαση όπου απαιτείται και έχοντας εικόνα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.
- Επαναφορά των αρμοδιοτήτων του προιστμένου αμαξοστοιχιών.