Connect with us

Κεντρικό Θέμα

Τέμπη: Η ώρα των πορισμάτων στην Εξεταστική

Published

on

Σε τροχιά συγκάλυψης βρίσκεται η τραγωδία των Τεμπών που στοίχησε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. Η άρνηση για σύσταση προανακριτικής επιτροπής, ολοκληρώνεται με τα διαφορετικά πορίσματα μιας εξεταστικής επιτροπής – παρωδία.

Κρίσιμη συνεδρίαση διεξάγεται σήμερα στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη όπου θα τεθούν στο τραπέζι το πόρισμα της ΝΔ για τις ευθύνες του σταθμάρχη Λάρισας, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ να αρθεί άμεσα η ασυλία του Κώστα Αχ. Καραμανλή και οι θέσεις των μικρότερων κομμάτων της αντιπολίτευσης για διενέργεια προανακριτικής επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων.

Οι βουλευτές της ΝΔ, όπως αναμενόταν, και σύμφωνα με το πόρισμα που παρέδωσαν επιρρίπτουν ευθύνες στον σταθμάρχη. Η κυβερνώση πλειοψηφία βγάζει «λάδι» τον Κώστα Καραμανλή και οι φωνές πάνω από 1,3 εκατ. ευρώ που ζητούν δικαίωση.

Συγκεκριμένα οι βουλευτές της πλειοψηφία σημειώνουν τα εξής:

– ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΓΚΚ (ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ) ΠΑΝΩ ΑΠΟ 7 ΦΟΡΕΣ

– ΑΝ ΕΙΧΕ ΤΗΡΗΘΕΙ ΑΠΑΡΕΓΚΛΗΤΑ δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα

– ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΕ ο ανθρώπινος παράγοντας σταθμάρχη και μηχανοδηγού

– Καταλήγει ότι οι ευθύνες πρέπει να αναζητούν ψύχραιμα // την πολιτική ευθύνη έχει αναλάβει ο Κ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ με την παραίτησή του.

– Σύμβαση 717 – Επισπεύστηκε επί Καραμανλή – αν δεν είχε δώσει την παράταση θα καθυστερούσε πάρα πολύ

– Επιρρίπτει ευθύνες σε HELLENIC TRAIN και ΡΑΣ δεν είχαν διαπιστώσει το πρόβλημα

Τον Καραμανλή δείχνει για το δυστύχημα Ο ΣΥΡΙΖΑ

Σε εντελώς διαφορετικό συμπέρασμα από την ΝΔ καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πόρισμα που κατέθεσε στην επιτροπή και σύμφωνα με το οποίο επιρρίπτει ευθύνες στον Κώστα Καραμανλή ζητώντας μάλιστα να διερευνηθεί για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο, για σωματικές βλάβες, για παράβαση καθήκοντος και για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών

Ειδικότερα ο ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει στο πόρισμα του, σημειώνοντας πως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί πιθανά αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717/2014 και λειτουργούσε σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, όπως και το ETCS, που η ενεργοποίηση του ήταν συνυφασμένη με την ολοκλήρωση των έργων της σύμβασης 717/2014.

Επομένως το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο κ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός κ. Καραγιάννης, οι γενικοί γραμματείς εκείνης της περιόδου είχαν καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας, όπως επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρ.13, 14 και 59 επ. του ν. 4632/2019 που θεσπίστηκε για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2016/797 και 2016/ 798.

Σε κάθε περίπτωση εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο κ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός κ. Καραγιάννης, οι γενικοί γραμματείς εκείνης της περιόδου, μετά την δραματική απομείωση του προσωπικού και μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στην Ζάχαρη Λάρισας και την απόφαση μη άμεσης αποκατάστασης του, είχαν προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις, ώστε να υπάρχει ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, όπως:

• Το κλείσιμο σταθμών, για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό
• Την μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
• Την μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων

Αυτές οι διορθωτικές αποφάσεις θα διασφάλιζαν την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, την αναστολή λειτουργίας του, ως την αποκατάσταση των προϋποθέσεων ασφαλούς λειτουργίας.

Επιμένει σε προανακριτικη το ΠΑΣΟΚ

Το ΠΑΣΟΚ δεν κατέθεσε πόρισμα όπως είχε γράψει το DNEWS, εκδίδοντας ανακοίνωση αντ’ αυτού με την οποία καταγγέλλει απόπειρα κυβερνητικής συγκάλυψης των αιτιών που οδήγησαν στο δυστύχημα και ζητάει τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής.

«Ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε, ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν, η έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος καθίσταται αδύνατη. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Η στέρηση από την Εξεταστική Επιτροπή και κατ´ επέκταση από την Ελληνική κοινωνία κρίσιμων αποδεικτικών μέσων τα οποία με επαγωγικό τρόπο θα οδηγούσαν στην αποκάλυψη στοιχείων σε σχέση με πράξεις και παραλείψεις προσώπων που σχετίζονται με την τραγωδία των Τεμπών, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται και συνδεδεμένα με την κυβερνητική πλειοψηφία πολιτικά πρόσωπα, τα οποία και προσπαθεί να προστατέψει», τονίζει μεταξύ άλλων το ΠΑΣΟΚ στην ανακοίνωση του.

Ταυτόχρονα προσθέτει πως «από την άλλη η κυβερνητική επιλογή για συγκάλυψη, μέσω της μη ουσιαστικής διερεύνησης της υπόθεσης και ιδίως του ενδεχομένου ύπαρξης ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή όχι από μόνο από το ΠΑΣΟΚ, αλλά πρωτίστως από την κοινωνία η οποία απαιτεί να χυθεί φως στην υπόθεση και να αποδοθούν ευθύνες όσο ψηλά και να βρίσκονται αυτές».

Το ΠΑΣΟΚ δεν παραλείπει να αναφερθεί στο «μπάζωμα» του χώρου του δυστυχήματος επισημαίνοντας πως «αποτέλεσμα των συντονισμένων αυτών αποφάσεων της κυβερνητικής πλειοψηφίας είναι μέχρι σήμερα και παρά τις επίμονες ερωτήσεις να μην έχει δοθεί στη δημοσιότητα από την Κυβέρνηση το ονοματεπώνυμο εκείνου του κυβερνητικού αξιωματούχου που έδωσε την εντολή και συντόνισε τις εργασίες του «μπαζώματος» στον χώρο του δυστυχήματος, ήδη από την επόμενη ημέρα, αλλοιώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ουσιώδη στοιχεία της έρευνας, γεννώντας ακόμη περισσότερα ερωτηματικά σχετικά με την πυρκαγιά στα τρένα αλλά και ως προς τα εμπορεύματα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία της μοιραίας σύγκρουσης».

Προανακριτικη για Καραμανλή ζητά η Νέα Αριστερά

Η Νέα Αριστερά ζητά τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχει τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Παράλληλα, στο πόρισμα επισημαίνεται πως «εντοπίζεται δραματική κατάρρευση του σιδηρόδρομου, με αποκορύφωμα εν έτει 2023 να συγκρούονται μετωπικά τραίνα που κινούνται σε διπλή γραμμή», τονίζοντας πως ο σιδηρόδρομος είχε εγκαταληφθεί από το 2019 ενώ βλέπει κατασπατάληση πόρων από το ίδιο διάστημα.

Η Νέα Αριστερά καταγγελλει την κυβέρνηση πως με ευθύνη της «εγκαταλείφθηκαν σταδιακά όλες οι δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα», όπως σημειώνουν η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R και η διαρκώς επιδεινώμενη κατάσταση στον ΟΣΕ, με αποκορύφωμα, την «προδήλως παράνομη» μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη».

«Σκοτεινό σημείο παραμένει η αιτία της μεγάλης πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση, ενώ τα ευρήματα των εμπειρογνωμόνων συνηγορούν για ΄περίεργο΄ φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Αδιευκρίνιστο παραμένει το ποιος έδωσε την εντολή για ‘μπάζωμα’ του χώρου, με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα στοιχεία», προσθέτουν.

Τελος κατηγορούν την πλειοψηφία πως αποφασισε τη «μη διεύρυνση του καταλόγου των μαρτύρων – σε πλήρη αντίθεση με όσα μέχρι και εκείνη τη στιγμή διαβεβαίωνε, γεγονός που μας ανάγκασε να αποχωρήσουμε από την Εξεταστική Επιτροπή – και εν τοις πράγμασι ολοκληρώθηκαν πρόωρα οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής, εστάλη η ποινική δικογραφία από την Εισαγγελία Εφετών της Λάρισας, είναι αναμφισβήτητο ότι έχουν προκύψει νέα πραγματικά περιστατικά».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ