Κεντρικό Θέμα
Το θρίλερ της κάλπης: Αναποφάσιστοι και νέοι, “κλειδιά” στην εκλογική μάχη
“Κόκκινο” χτυπάει η πολιτική αντιπαράθεση και τα κομματικά επιτελεία κάνουν αγώνα δρόμου για να ξεκινήσουν από την καλύτερη δυνατή αφετηρία στη “μάχη” των εκλογών της 21ης Μαΐου.
Κοινό μυστικό είναι πάντως ότι το ενδιαφέρον κυβέρνησης και αντιπολίτευσης είναι στραμμένο σε κάποια ειδικά εκλογικά ακροατήρια που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος.
Τα στρατηγεία των κομμάτων, θεωρούν “κλειδιά”, τόσο τους αναποφάσιστους όσο και τους νέους ψηφοφόρους και επικεντρώνουν τη στρατηγική τους στις δύο αυτές “δεξαμενές” για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους.
Οι δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, καθιστούν σαφές ότι μετά την τραγωδία των Τεμπών, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και ουδείς είναι σε θέση να αποκλείσει το ενδεχόμενο ανατροπών.
Παρά το δημοσκοπικό προβάδισμα της Ν.Δ. η διαφορά με τον ΣΥΡΙΖΑ μειώθηκε αισθητά και η εκτίμηση που κυριαρχεί είναι πως έως τις εκλογές, όλα είναι ανοικτά και όλα μπορούν να συμβούν.
Στο πλαίσιο αυτό, τα επιτελεία της Πειραιώς, της Κουμουνδούρου, αλλά και των μικρότερων κομμάτων δίνουν μάχη για να πετύχουν τη μέγιστή δυνατή συσπείρωση και να αυξήσουν την επιρροή τους σε αναποφάσιστους και νέους.
Πρόκειται για δύο βασικές “δεξαμενές”, ψηφοφόρων και όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι η ψήφος τους θα αναδείξει την επόμενη κυβέρνηση και τον επόμενο πρωθυπουργό στις δεύτερες εκλογές στις 2 Ιουλίου.
Τα Τέμπη
Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα αύξησε τη λεγόμενη “γκρίζα ζώνη”, η οποία με βάση τις εκτιμήσεις των δημοσκόπων κινείται κοντά στο 17%, ένα ποσοστό που θεωρείται ικανό να αλλάξει τους συσχετισμούς δυνάμεων.
Εάν μάλιστα προσθέσει κανείς και περίπου 400.000 νέους ψηφοφόρους, γίνεται αντιληπτό ότι η εκλογική αναμέτρηση είναι ανοικτή, με ότι αυτό συνεπάγεται για το αποτέλεσμα της κάλπης της απλής αναλογικής.
Ώθηση αυτοδυναμίας
Κυβερνητικά στελέχη υπογραμμίζουν ότι εάν η Ν.Δ. ανακτήσει το 1/3 των ψηφοφόρων που έχουν “μετακομίσει” στη “γκρίζα” ζώνη” θα αυξήσει σημαντικά τις ελπίδες της για να πετύχει ένα ποσοστό κοντά στο 34%.
Όπως εξηγούν, το ποσοστό αυτό θα τους δώσει ώθηση προκειμένου η Ν.Δ. στις εκλογές της 2ας Ιουλίου να πετύχει το μεγάλο της στόχο, που δεν είναι άλλος από την επίτευξη της αυτοδυναμίας.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Πειραιώς επιμένει στη στρατηγική της σύγκριση των πεπραγμένων της κυβέρνησης Μητσοτάκη με τα αντίστοιχα του ΣΥΡΙΖΑ ετην περίοδο 2015-2019.
Το δίλημμα για αυτοδυναμία ή ακυβερνησία γίνεται κυρίαρχο για τη Ν.Δ., με στόχο να αναδειχτούν όλα όσα πέτυχε η κυβέρνηση την περίοδο 2019-2023 και να μην οδηγηθεί η χώρα σε νέες περιπέτειες.
Απογοητευμένοι
Από την πλευρά της η Κουμουνδούρου εκτιμά ότι οι αναποφάσιστοι είναι ως επί το πλείστον Κεντρώοι ψηφοφόροι οι οποίοι έχουν απογοητευτεί τόσο από το επιτελικό κράτος όσο και από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Στο πλαίσιο αυτό δίνεται έμφαση στις μεγάλες αδυναμίες της διακυβέρνησης της ΝΔ και κυρίως στο να περάσει το μήνυμα ότι το “σύστημα Μητσοτάκη” διακατέχεται από διαφθορά που οδηγεί τη μεσαία τάξη στην ανέχεια.
Μαθητές
Στα κομματικά επιτελεία υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη νέα γενιά από 17-20 ετών που υπολογίζονται σε περίπου 400.000, εκ των οποίων σχεδόν οι μισοί είναι ακόμη μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου.
Πρόκειται για νέους που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την τραγωδία στα Τέμπη και διακατέχονται από θυμό και οργή, λόγω του ότι οι νεκροί στη μεγάλη τους πλειονότητα ήταν συνομήλικοί τους.
TikTok
Το γεγονός ότι βρίσκονται με βάση τις δημοσκοπήσεις πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25 υποχρεώνει τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ψάξει “γέφυρες” επικοινωνίας μαζί τους.
Μόνο τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται η κίνηση του πρωθυπουργού να επικοινωνήσει μαζί τους μέσω του TikTok που θεωρείται μέσο που κυριαρχεί στις νεότερες γενιές.
Μιθριδάτης
Η κρισιμότητα της ψήφου των νέων φαίνεται και από το ότι τα σποτ του ΣΥΡΙΖΑ είναι επικεντρωμένα στη νέα γενιά
Άξιο μνείας είναι και το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιστράτευσε ως υποψήφιο στο νότιο Τομέα της Β’ Αθηνών, τον καλλιτέχνη της ραπ Μιθριδάτη, που έχει μεγάλη απήχηση στη νέα γενιά.
Λαμπάδες Κουτσούμπα
Ανάλογη στρατηγική ακολουθεί και το ΠΑΣΟΚ που θέλει να αυξήσει την επιρροή του στη νέα γενιά για να πετύχει το βασικό του στόχο να είναι ο ρυθμιστής των πολιτικών εξελίξεων στις εκλογές
Αίσθηση προκάλεσε η συνέντευξη του Δημήτρη Κουτσούμπα στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού στον ALPHA με στόχο να απευθυνθεί σε νεότερες ηλικίες.
Ανάρπαστες έχουν γίνει και οι “λαμπάδες” Κουτσούμπα, ενώ viral έχει γίνει και η φράση του γ.γ. του ΚΚΕ “τέτοιοι είστε”
Στον τόπο δουλειάς
Τα δεδομένα είναι διαφορετικά και στο ΜέΡΑ25 που βλέπει τα δημοσκοπικά του ποσοστά να αυξάνονται και να έχει μεγαλύτερες ελπίδες για να κερδίσει την είσοδό του και στην επόμενη Βουλή.
Ο Γιάνης Βαρουφάκης βασίζεται στους νέους ψηφοφόρους και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη καταθέσει τροπολογία στη Βουλή, με την οποία δίνεται η δυνατότητα ψήφου στον τόπο που βρίσκεται στο χώρο δουλειάς των εργαζομένων.
Κοινό μυστικό είναι άλλωστε ότι πολλοί θα είναι οι νέοι που θα εργάζονται στις 2 Ιουλίου και από τη στιγμή που βρίσκονται κοντά στα κόμματα της Αριστεράς, πρέπει να βρουν τρόπο για να φτάσουν έως τις κάλπες.