Connect with us

Κεντρικό Θέμα

Υπόγειες διεργασίες: 4 άγνωστοι “Χ” στην εξίσωση των εκλογών

Published

on

Με το δάκτυλο στη σκανδάλη βρίσκονται κομματικά επιτελεία και υποψήφιοι βουλευτές, με αποτέλεσμα η πολιτική αντιπαράθεση να έχει χτυπήσει “κόκκινο” ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης.

Οι δημοσκοπήσεις μπορεί να δίνουν προβάδισμα στη Ν.Δ., αλλά άπαντες γνωρίζουν ότι δεν είναι τίποτα περισσότερο από φωτογραφίες της στιγμής, καθώς ο νικητής θα αναδειχθεί από την κάλπη.

Στο πλαίσιο αυτό, τα επιτελεία του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα στρέφουν για τα καλά το βλέμμα τους σε συγκεκριμένες “δεξαμενές” ψηφοφόρων που θα κρίνουν και το εκλογικό αποτέλεσμα.

Η στρατηγική τους εδώ και πολύ καιρό έχει προσαρμοστεί πάνω τους και εκτιμούν ότι με τις κατάλληλες στρατηγικές κινήσεις θα καταφέρουν να τις φέρουν πιο κοντά τους, για να κερδίσουν τη μάχη των εκλογών.

Το στοίχημα για τους δύο “μονομάχους” των εκλογών δεν είναι εύκολο και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι καμπάνιες τόσο της Ν.Δ. όσο και του ΣΥΡΙΖΑ είναι προσαρμοσμένες πάνω τους.

Το προφίλ τόσο του κ. Μητσοτάκη όσο και του κ. Τσίπρα αποτελούν τον βασικό παράγοντα στην εκλογική αναμέτρηση και στο δίλημμα πως θα κυβερνηθεί η χώρα την επόμενη ημέρα.

 

Μεσαία τάξη

Πολιτικοί παρατηρητές μιλούν για 4 άγνωστους “Χ” που έχουν αυτές οι κάλπες και εξηγούν ότι Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ θα δώσουν σκληρή μάχη ψήφο- ψήφο, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.

Ο πρώτος άγνωστος “Χ” είναι η ψήφος της μεσαίας τάξης για την οποία ερίζουν οι δύο πολιτικοί αρχηγοί, καθώς γνωρίζουν ότι η επιλογή της θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό και την έκβαση της εκλογικής μάχης.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο ΕΝΑ και την εταιρεία ερευνών Prorata, το 33% προκρίνει τη ΝΔ και το 29% τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ εντοπίζεται και ένα αξιοπρόσεκτο 12% του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για μια πολύ σκληρή μάχη, από την οποία νικητής θα αναδειχτεί όποιος κερδίσει στον δείκτη της “εμπιστοσύνης”, για ένα καλύτερο αύριο για τους ίδιους και τις οικογένειες τους.

Η τακτική της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού είναι να ταυτίζει τον Αλέξη Τσίπρα με την “τοξικότητα” και τον “ακτιβισμό”, προκειμένου να περιορίσει τη δυναμική του στη στενή κομματική βάση του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την πλευρά της η Κουμουνδούρου, επιχειρεί να χτυπήσει στο “μέτωπο” των παρακολουθήσεων και στα θέματα της Δημοκρατίας, ενώ κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για αναντιστοιχία λόγων και έργων.

 

Αρνητική ψήφος

Ένας από τους βασικούς λόγους που κέρδισε η Ν.Δ. τις εκλογές του 2019, έχει σχέση με το γεγονός ότι κατάφερε να δημιουργήσει ένα αντι-Σύριζα μέτωπο το οποίο έγινε κυρίαρχο σύνθημα στην ελληνική κοινωνία.

Η αρνητική κομματική ταύτιση εξακολουθεί να επιδρά στον κομματικό ανταγωνισμό, με τη ΝΔ να εμφανίζεται πλέον ως το πιο αντιπαθές πολιτικό κόμμα (38%), με μικρή διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ (36,5%).

Πρόκειται για αντιστροφή του ευρήματος της προηγούμενης έρευνας του ΕΝΑ με την Prorata (Ιούνιος 2022), όπου ως το πιο αντιπαθές κόμμα προσδιοριζόταν ο ΣΥΡΙΖΑ (35%, έναντι 33% της Ν.Δ.).

Το συγκεκριμένο εύρημα έχει τεράστια πολιτική σημασία και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο πρωθυπουργός υπενθυμίζει συνεχώς τα έργα και τις ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, λέγοντας “όχι δεύτερη φορά στη συμφορά”.

Από την άλλη στόχος του Αλέξη Τσίπρα είναι η δημιουργία ενός αντικυβερνητικού μετώπου καθώς γνωρίζει ότι είναι ο μόνος τρόπος για να βγει ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτο κόμμα στις εκλογές και να ανοίξει ο δρόμος για προοδευτική διακυβέρνηση.

 

Οι… μετακινούμενοι

Κομματικά στελέχη στρέφουν το βλέμμα τους στους λεγόμενους μετακινούμενους ψηφοφόρους για τους οποίους αναγνωρίζουν ότι είναι δύσκολο να πειστούν και για το λόγο αυτό τηρούν στάση αναμονής.

Η συγκεκριμένη “δεξαμενή” ψηφοφόρων είναι ο τρίτος άγνωστος “Χ” των εκλογών καθώς εντάσσεται ή στη δεξαμενή των αναποφάσιστων ή προτιμάει τη μεταπήδηση σε άλλα κόμματα.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για σχεδόν 1 εκατομμύριο ψηφοφόρους, “δεξαμενή” η οποία θεωρείται καθοριστικής σημασίας και θα γίνει μάχη για την προσέλκυσή τους, καθώς είναι πιθανό να αποφασίσουν πάνω στην κάλπη τι θα ψηφίσουν.

Αναφορικά με τη διαφορά του αναποφάσιστου με τον μετακινούμενο, είναι ότι ο δεύτερος θεωρείται περισσότερο πολιτικοποιημένος και λαμβάνει τις αποφάσεις τους με βάση το πολιτικό περιβάλλον.

 

Η νέα γενιά

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο τέταρτος άγνωστος “Χ” που θα κρίνει τις κάλπες είναι οι λεγόμενοι νεοεισερχόμενοι ψηφοφόροι, που υπολογίζονται σε περίπου 400.000 και δεν είναι καθόλου αμελητέα “δεξαμενή”.

Πρόκειται για ψηφοφόρους της νέας γενιάς που καλούνται να ψηφίσουν για πρώτη φορά χωρίς πάντως να υπάρχει καθαρή απάντηση στο ερώτημα πόσοι από αυτούς θα φτάσουν έως την κάλπη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει να έχει προβάδισμα σ’ αυτή την κατηγορία ψηφοφόρων και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο έχει επικεντρώσει μεγάλο μέρος των διαφημιστικών του spot στη νέα γενιά.

Το κυβερνητικό στρατόπεδο για να μπορέσει να τους προσελκύσει ξεκαθαρίζει ότι η 2η τετραετία της Ν.Δ. θα επικεντρωθεί στη νέα γενιά, ενώ καταρτίζει και ένα ειδικό πρόγραμμα που θα το παρουσιάσει μέσα στο Μάρτιο.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ